Kontrolka TEST u Favoritu 136L

Od: Datum: 05.10.12 10:26 odpovědí: 3 změna: 06.10.12 09:36

Zdravím všechny zdejší odborníky, mám Favouška r.v. 1989 a donedávna šlapal jak hodinky. Teď se mi ale stává to, že po zahřátí motoru a následném zatažení sytiče, mi při volnoběhu nebo při nesešlápnutém plynovém pedálu problikává či dokonce svítí, na palubovce, kontrolka TEST. Mám tomu věnovat nějakou pozornost? Čím by to mohlo být? Děkuji všem za radu...


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.10.12 17:02
 

Kontrolku TEST (červená se znakem klapky) používal Favorit 135Le/LSe (136ky se v ekotroniku nedělaly) k vyblikáváná závad ŘJ. Byl to klasický karburátor s elektronickým sytičem a měl hall snímač jako BMM akorát v té druhé díře.

Hodně lidí tu kontrolku podomácku zapojí na ledasco. Většinou byla na indikaci vypnutí sytiče nebo otevření 2 komory karburátoru (to je ta, která má nad sebou sprchu a velký objemový ovladač (černé UFO).

Taky se používala jako indikace zapnutí větráku na chladiči. Já mám novou palubovku s kontrolkou ABS a právě tu používám k indikaci zapnutí větráku, když se objeví + 12V mezi termospínačem a motorem ventilátoru.

Někdy jsem si všiml, že když v noci jedu nad 110km/h, tak slabě problikává (asi jemně spíná ten termospínač a už je starý).

Projdi si drát od kontrolky a příjdeš na to :D

P.S.: Nejvíc věnuj pozornost kontrolkám mazáná,dobíjení,porucha brzd (vykřičník ... hlásí nízkou hladinu brzdovky v nádobce)

doplněno 05.10.12 17:15:

Pokud by jsi si chtěl s těma kontrolkama hrát, tak doporučuji k tomuto účelu moderní přístrojovku s favoritů 1993, kde je navíc kontrolka ABS a sjeté brzdové obložení. Je potřeba jen vyměnit konektory za ty tři novější a přepojit piny (dráty) do těch nových. Sám jsem to dělal a paráda. Akorát potřebuješ otáčkoměr s obvodem MAF115 a ne stou černou kapkou na desce (to je jen pro bmm vstřik). Dá se použít i starý a jen přehodit polep ciferníku a ručičku.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 05.10.12 22:19
 

Gumídku, ta kontrolka ti prosvěcuje proto, že při vysoké rychlosti se ventilátor začne otáčet (jako větrník) a vyrábí trošku proudu, který kontrolku rozsvěcuje..

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.10.12 09:36
 

Díky moc Takjane! To mě nenapadlo a mohlo *hi**smich*

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.