Co nedělat, aby neodešlo turbo

Od: Datum: 03.10.12 17:13 odpovědí: 9 změna: 04.10.12 11:57
avatar

Všechny rady co nedělat, aby životnost turba byla co největší.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: itan71*
Datum: 03.10.12 17:18
 

Nervat to do otáček za studena až se motor zahřeje a to platí i pro motor až se zahřeje

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.10.12 20:07
 
avatar

-nechat po jízdě tzv.dochladit(volnoběh)-turbo točí až 150 000 otáček /min...Podstatný je olej-žádný ultra řídký sajrajty-a hlavně žádný "long life"-to je prostě kravina(není technicky možné,aby olej splnoval parametry i nad 25 ooo km-to vám sdělí každý odborník přes maziva)-takže olej měnit klasika 10 000 km-bez ohledu na "doporučení" výrobce(jsou to kecy)...Tímhle minimalizuje možnost kolapsu turba-ale téměř jistotu získáte v nahrazení jakože "moderního" turba s nastav.geometrií klasickým desetiletími ověřeným obtokovým-je to hlavně jakože uspokojení ekol.tlaků-opět technicky to jde "proti"-praxe ostatně ukazuje,že taková turba jdou zákonitě do pr...Pokud se k vaší motorizaci dělal obtok-dejte ho tam,neprohloupíte(repas stavitelného 10 000,- a výš,obtok novátor 4000,-)...Je to samozřejmě složitější povídání-je to o tlacích,ložiscích(není nad kuličky-na co už přišlo třeba BMW) a spousty dalšího...

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 03.10.12 22:25
 
avatar

Děkuji za dobré rady. Samozřejmě vše tak dělám jen nevím jak dlouho je správné to dochlazování? Většinou to nechávám tak 20-30 sekund nebo je to málo?

Od: laybor*
Datum: 03.10.12 22:28
 

Při dálniční rychlosti i klidně minutu - nic tím nepokazíš.

doplněno 03.10.12 22:35:

Pokud máte zasraný filtr pevných částic ,tak musí turbínové kolo překonávat větší odpor a je zatlačováno do turb.skříně,tomu neodolá těsnící kroužek na straně turbíny a olej tak má volnou cestu do výfuku.

 
Datum: 03.10.12 22:49
 
avatar

a pravidelně měnit olej a filtr max.15000km nejlépe však po 10000km *cteni*

 
Od: koukolik
Datum: 04.10.12 06:54
 

Otázka úplně blbého: jak se pozná, že odešlo turbo?

 
Datum: 04.10.12 10:08
 
avatar

auto většinou kouří jak dýmovnice netáhne turbo může pískat chrastit či vydávat jiné podivné zvuky

pokud sundáš hadici s turba a koukneš na vrtulku neměla by mít skoro žádnou vůli a lopatky turbíny by neměli bejt očesaný či seklý

 
Od: vv
Datum: 04.10.12 10:11
 

pri nejhorsim to poznas tak, ze ti jeho zbytky vyndavaj z motoru...

 
Datum: 04.10.12 11:57
 
avatar

Nejlíp se to pozná podle výrazně nižšího výkonu motoru.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.