Svítí kontrolka baterie

Od: Datum: 30.09.12 19:06 odpovědí: 6 změna: 30.09.12 22:48

Dobrý večer, dnes mi začala svítit kontrolka baterie u feldy. Tak jsem ji nabil, ale jenom 6 hodin a svítí to pořád. Čím to může být, je jenom málo nabitá nebo je to něčím jiným. Díky za rady.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.09.12 19:08
 
avatar

odešel ti alternátor je třeba ho vyndat a dát opravit nebo sehnat jiný funkční ;)

Ohodnoceno: 3x
 
Od: mowla*
Datum: 30.09.12 19:11
 

Nejde o kontrolku ´nabití´, ale dobíjení baterie - problém je v alternátoru, regulátoru nebo třeba jen upadlém drátu.

Zkontroluj dráty okolo altíku a pokud tomu nerozumíš, dej auto do servisu - pokud baterka není za jízdy dobíjena, daleko se svítícími světly nedojedeš...

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 30.09.12 19:17
 

Přesněji se jedná o poruchu dobíjení (kontrolka je červená). Kontrolka jen signalizuje nabuzení rotoru a kontakt uhlíků na kroužky (uzavírají tak obvod a kontrolku kostří - svítí). Na kontrolku jde + z palubky a - nebo + z alternátoru, podle jeho stavu:

1. alternátor stojí, uhlíky dobré,kostra dobrá - kontrolka svítí

2. alternátor běží, uhlíky dobré, rotor nabuzen - kontrolka zhasne

3. alternátor stojí, uhlíky špatné - kontrolka zhasnutá (Závada)

...

Pokud svítí za jízdy, tak může být vadný regulátor. Rotor se odbudí a přestává se ve statoru indukovat napětí. Většinou to jsou krátké uhlíky. Dále pak kontrola diodového můstku a vinutí na průraz na kostru.

Začni regulátorem a uhlíky. Je to nejčastější závada! ;)

Pak bude možná potřeba natvrdo nabudit spojením výstupu na kontrolku D a B+ akumulátor (to je ten Faston a ta matička M6)

doplněno 30.09.12 19:19:

Video:


Návod repase:

http://stekly.wz.cz/alternator.html

Ohodnoceno: 5x
 
Od: buss®
Datum: 30.09.12 21:21
 

Vzít voltmetr a změřit napětí na aku, je-li 12 V OK, pak přidat plyn, musí jít napětí nahoru, aku se dobíjí, pokud ne, vada dobíjení.

 
Datum: 30.09.12 22:04
 
avatar

jeli při běhu motoru napětí 12V je to špatně musí se při puštěnejch světlech hejbat na volnoběh mezi 13,8V-14,3V

 
Datum: 30.09.12 22:48
 
avatar

Kontrolu stavu a závady proveď podle Gumídka.Když to nepomůže,obrať se na specidílnu.

JABRAKA

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.