Zimní pneu vs zadní náhon - kam dát lepší?

Od: Datum: 27.09.12 07:57 odpovědí: 7 změna: 01.10.12 17:05
avatar

Loni žena prdla jednu pneumatiku a musel jsem koupit rovnou 2. Mám tedy 2 s plným vzorkem a 2 s cca 5mm. Takhle už mi to asi zůstane napořád :-D Nemít zadní náhon, tak dám lepší dopředu bez debaty.

Je lepší mít nové pneu vpředu pro lepší zatáčení nebo vzadu pro lepší záběr?

doplněno 27.09.12 07:58:

Logicky mi přijde vepředu - zatáčení a víc brzdné síly aneb co neubrzdím to stejně neukecám a to, že vyjedu kopec mi bude k šípku.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: nutt®
Datum: 27.09.12 08:38
 
avatar
Zdravim,
z logickeho hlediska bych je dal take dopredu ale vzadu by se mohly hodit pri pripadnem smyku coz v zime s nahonem na zadek neni problem.
.
Myslim ze v pneuservise poradi nejlepe az budete prezouvat.
.
Hezky den NutT
 
Od: ar*
Datum: 27.09.12 09:58
 

Kdyby jsi měl starou škodověnku s motorem vzadu tak nové pneu dopředu, aby zedek "nehrnul" předek. To,ale rozhodně nemáš.

My co jsme odkojeni klasikou (náhon na zadek a motor vředu) víme , že je lepší dát nové gumy dozadu. Motor je dost těžký a čumák se hrnout nebude.

" Takhle už mi to asi zůstane napořád " neboj, ten zadek se ti bude sjíždět rychleji a předek dožene.*smich*

doplněno 27.09.12 11:33:

Opak je pravdou než jak to bereš logicky. Právě v těch krizových situacích (prudké brždění a zatáčení) zadek strácí trakci daleko dřív než předek ,v zimě na sněhu a mokru o to dřív. Navíc čumák dokážeš "korigovat" volantem, zadek ne. Když budeš mít na čumáku "ostré" gumy , motor vředu a na zadek dáš gumy horší, všechno se to jen umocní. Já dávám nové na pr*el i u "předokolek" (pokud jsou dvě nové a dvě starší ,ale dostačující vzrek) Dělej ,ale jak myslíš.*jasne*

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 27.09.12 10:10
 
avatar

a co když je auto vyvážené a je to cca 1:1 váhy na přední vs zadní? Čumák je z hliníku a zadek ocel, plus nějaké těžké věci, takže je to skoro 1:1 :)

doplněno 27.09.12 12:04:

logiku to má, díky :)

Od: bartas*
Datum: 27.09.12 16:24
 

Já bych dal lepší vzorek na hnanou nápravu

 
Datum: 27.09.12 17:55
 
avatar

my odkojeni zimní klasikou v horách(abych držel notu) jezdící i s Bafíkem,víme,že jak píše ar-lepší je mít "vzorkovatější" pneu vzadu-ve chvíli,kdy se na sněhu nerozjedeš je ti brždění a zatáčení k prdu-protože budeš stát na místě a hrabat-víš jak to myslím...Ono ale hodně záleží co je to za kárku,jaký je tam diferák(svornost)atd.-osobně mám na Bafíkovi 5lamelu a když je počáteční jakože problém(zaparkuju třeba na nahrnutým manťáčku sněhu u chodníku),tak tradá,hned mi zabírá i druhá strana a jedu...Předek je natolik těžký(řadový 6V TDS),že ve chvíli,kdy by se to mělo "urvat",tak už je pak cokoli(i pneu)úplně jedno-naštěstí zatím nebyl problém...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 27.09.12 21:23
 

Lepší pneu se dávají zásadně vždy dozadu pro zvládnutí smyku. Stačí se podívat na motoristická fóra..

 
Datum: 01.10.12 17:05
 
avatar

Jo to doporučují i "odborníci" od michelinu-ale nikdo mi nevysvětlil,jak u předohrabu zvládnout smyk,když zadní nové drží ale mírně jeté přední ustřelí.Proto já si dávám lepší na poháněnou nápravu (předohrab-dopředu,zadohrab -dozadu).

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.