Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zimní pneu vs zadní náhon - kam dát lepší?

Od: clayman® odpovědí: 7 změna:
avatar clayman

Loni žena prdla jednu pneumatiku a musel jsem koupit rovnou 2. Mám tedy 2 s plným vzorkem a 2 s cca 5mm. Takhle už mi to asi zůstane napořád :-D Nemít zadní náhon, tak dám lepší dopředu bez debaty.

Je lepší mít nové pneu vpředu pro lepší zatáčení nebo vzadu pro lepší záběr?

doplněno 27.09.12 07:58:

Logicky mi přijde vepředu - zatáčení a víc brzdné síly aneb co neubrzdím to stejně neukecám a to, že vyjedu kopec mi bude k šípku.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

3x

Kdyby jsi měl starou škodověnku s motorem vzadu tak nové pneu dopředu, aby zedek "nehrnul" předek. To,ale rozhodně nemáš.

My co jsme odkojeni klasikou (náhon na zadek a motor vředu) víme , že je lepší dát nové gumy dozadu. Motor je dost těžký a čumák se hrnout nebude.

" Takhle už mi to asi zůstane napořád " neboj, ten zadek se ti bude sjíždět rychleji a předek dožene.*smich*

doplněno 27.09.12 11:33:

Opak je pravdou než jak to bereš logicky. Právě v těch krizových situacích (prudké brždění a zatáčení) zadek strácí trakci daleko dřív než předek ,v zimě na sněhu a mokru o to dřív. Navíc čumák dokážeš "korigovat" volantem, zadek ne. Když budeš mít na čumáku "ostré" gumy , motor vředu a na zadek dáš gumy horší, všechno se to jen umocní. Já dávám nové na pr*el i u "předokolek" (pokud jsou dvě nové a dvě starší ,ale dostačující vzrek) Dělej ,ale jak myslíš.*jasne*

hodnocení

a co když je auto vyvážené a je to cca 1:1 váhy na přední vs zadní? Čumák je z hliníku a zadek ocel, plus nějaké těžké věci, takže je to skoro 1:1 :)

doplněno 27.09.12 12:04:

logiku to má, díky :)

 

nutt*
hodnocení

0x
Zdravim,
z logickeho hlediska bych je dal take dopredu ale vzadu by se mohly hodit pri pripadnem smyku coz v zime s nahonem na zadek neni problem.
.
Myslim ze v pneuservise poradi nejlepe az budete prezouvat.
.
Hezky den NutT

 

bartas*
hodnocení

0x

Já bych dal lepší vzorek na hnanou nápravu

erikch*

my odkojeni zimní klasikou v horách(abych držel notu) jezdící i s Bafíkem,víme,že jak píše ar-lepší je mít "vzorkovatější" pneu vzadu-ve chvíli,kdy se na sněhu nerozjedeš je ti brždění a zatáčení k prdu-protože budeš stát na místě a hrabat-víš jak to myslím...Ono ale hodně záleží co je to za kárku,jaký je tam diferák(svornost)atd.-osobně mám na Bafíkovi 5lamelu a když je počáteční jakože problém(zaparkuju třeba na nahrnutým manťáčku sněhu u chodníku),tak tradá,hned mi zabírá i druhá strana a jedu...Předek je natolik těžký(řadový 6V TDS),že ve chvíli,kdy by se to mělo "urvat",tak už je pak cokoli(i pneu)úplně jedno-naštěstí zatím nebyl problém...

takjan*

Lepší pneu se dávají zásadně vždy dozadu pro zvládnutí smyku. Stačí se podívat na motoristická fóra..

Jo to doporučují i "odborníci" od michelinu-ale nikdo mi nevysvětlil,jak u předohrabu zvládnout smyk,když zadní nové drží ale mírně jeté přední ustřelí.Proto já si dávám lepší na poháněnou nápravu (předohrab-dopředu,zadohrab -dozadu).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]