Reklamace ojetého vozidla

Od: Datum: 24.09.12 08:58 odpovědí: 4 změna: 24.09.12 18:45

Dobrý den,

cca před třemi měsíci jsem od autorizovaného bazaru koupil vozidlo VW PASSAT, rv. 2006, 2.0TDI, najeto mel 258t km, po ujeti necelých 20t km za dobu, kterou jej vlastním, se mi rozvístila kontrolka "špatný tlak oleje", po telefonu s bazarem mi bylo doporučeno pristaveni odtahove sluzby a nasledne svezeni do servnisniho strediska, kde auto bylo ponechano na zjisteni priciny zavady. Na druhy den mi volali ze servisniho strediska a bylo mi sdeleno ze oprava bude stat v materialu 31t a prace 10t, dily ktere byly spatne: modul vyrovnavaci hridele s olejovym cerpadlem, hnaci kolo, kolo rozvodove, kolo klikove hridele, napinak retezu, atd. Po nesouhlasu opravy z vlastnich financi, mi bylo sdeleno, ze bazar by zaplatil praci ve vysi 10t KC a ja material ve vysi 31t, dodatecne mi byla dana sleva na material a celkova cena je 26t za material. Dale mi bylo sdeleno, ze zavada je bezna provozu a ze vlastne mohu byt rad, ze mi nabizeji, ze zaplati praci. Po komunikace emailu, jsem sdelil, ze bych volil variantu budto snizeni ceny materialu o 6000KC na 20t, nebo fin.kompenzaci ve vysi 10t KC. Nacez mi napsali, ze me varianty nejsou akceptovany a je mozna jen varianta, kterou navrhovali jako prvni (zakaznik zaplati material ve vysi 26t a bazar praci ve vysi 10t). Chtel bych se tedy zeptat, zda pokud nebudu souhlasit s jejich navrhem, je nejaka jina moznost, nebo musim jakozto zakaznik pristoupit pouze na variantu, kterou mi sami nabidli?

Děkuji mnohokrat za odpoved.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: sharkis*
Datum: 24.09.12 09:10
 

Jako spotřebitel máte i na ojeté vozidlo záruku 6 měsíců na tzv. skryté vady. V případě, že závada existovala již v době prodeje byste měl mít nárok na uvedení do stavu dle kupní smlouvy, tzn. na bezplatnou opravu či přiměřenou slevu (jelikož pochybuji, že o tom v kupní smlouvě něco bylo). Otázkou zůstává, jakým způsobem zjistit, že byla závada přítomna již v době prodeje.

Osobně bych se zkusil zeptat i v jiných servisech na cenu opravy, popřípadě se zeptat právníka - určitě by to ale muselo jít přes soudního znalce, což také není věc levná a výsledek je nejistý.

Ještě osobní zkušenost - můj známý má tentýž ročník passata v provedení 1.6 TDI - je majitelem autoservisu a auto čas od času hlavně při jízdě do kopce kolem 1600ot./min hlásí "stop - tlak oleje - vypnout motor". I po veškerých kontrolách nebyla žádná závada zjištěna - veškerý systém mazání je v pořádku, jen autu přijde, že ne - ještě jednou tedy doporučuji konzultaci i v jiném servisu, aby Vás zbytečně nenatáhli o tolik pěněz...

hodně štěstí:)

 
Od: bo*
Datum: 24.09.12 09:12
 

Protože jste svéprávný občan,tak jste věděl že kupujete ojetinu.Pokd jste si myslel že budete jen jezdit,...myslete si to dál.Nabídka opravy je seriózní.

 
Datum: 24.09.12 09:32
 

Pokuď se ta kontrolka tlaku oleje rozsvítila až po ujetí 20tis km od zakoupení, tak se těžko bude jednat o vadu skrytou. Toto je normální opotřebení. Máte na tachometru skoro 300tis km, tak jse snad logické, že se může něco porouchat.

Nabídka autobazaru je vstřícná, ale raději bych se ještě zeptal v jiném servisu, jestli cena opravy není zbytečně vysoká.

doplněno 24.09.12 09:34:

Pokuď chcete větší záruky a opravy bez placení, tak si příště zakupte raději vozidlo nové.

 
Od: nu*
Datum: 24.09.12 18:45
 

blahopřeju, to je Passat s typem motoru BKP / 100 kW? nedávno jsem tady psal o tom, že tento motor je nevětší ostudou celého koncernu, a kdo si koupí auto s tímto motorem, může počítat s tím že se nedoplatí...

Víte proč se tyto motory kurví? Vyvažovací hřídele jsopu poháněny řetězem společně s olejovým čerpadlem, řetěz se časem vytahá, pokud s evčas nevymění a olejové čerpadlo přestane fungovat...prostě nezabírá...za jízdy se Vám rozsvítí kontrolka, pokud pojedte dál, motor po pár desítkách kilometrl totálně odepíšete...

Mimochodem, každý prodejce aut moc dobře ví že se má autům s tímto motorem obloukem VYHNOUT...Váš prodejce to musel také moc dobře vědět...vytahaný řetěz se dá poznat podle zvuku, to jsem si měl nechat omrknout někým kdo tomu rozumí...určitě by V8m doporučil NEKUPOVAT...

doplněno 24.09.12 18:58:

pro BKP-čko je také typické praskání hlavy v místě kolem šroubí, malé vlasové trhlinky, výsledkem je průnik oleje do chladící soustavy, až do expanzní nídobky, zanášení čidla hladiny chladící kapaliny a s tí msouvisející chybová hlášení...Nevím zda má význam opravovat to...později VW nahradil řetěz ozubenými koly...

Kolik stojí BKP-čko na vrakáči?

doplněno 24.09.12 19:02:

jen doplňuji, vyžvýká se ozubení na vyvažovacá hřídelkách, pohání je řetěz od klikovéhé hřídele a to společně s olejovým čerpadlem, kdo viděl ten motor vykuchám dá mi zapravdu že to není šťatsné řešení

Ohodnoceno: 2x
 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.