Škoda 120 - motorek ostřikovačů

Od: Datum: 23.09.12 00:56 odpovědí: 3 změna: 23.09.12 13:15

dobrý den,mám problém u škody 120,přestal jít motorek ostřikovače a když sundal z něj červený a zelený kabel tak tam jde jen 9 v a navíc je to pod napětím hned,co zapnu spínačku,bez zmáčknutí páčky.a motorek samozřejmě neběží,ale když jej dam jinak na 12v tak to funguje,myslite ,že by problém mohl být v páčkách?

za druhé se docela rychle ztrácí z motoru olej,ale nikde v garáži není byt sebemenší flek od oleje,ani není motor od oleje,ale když je motor studený tak to dost kouří,a když se sytič sundá dolu,tak to už je v normě.motor běží v pohodě,akorat do kopce občas škubne.

Prosím o radu


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: olinlitomericko
Datum: 23.09.12 09:45
 

Škodovky 120 i Favority občas pozlobily páčkami na stěrače-respektive kontakty uvnitř. U svého Favorita jsem to řešil-byl odehnutý pružný mosazný kontakt-není to vůbec těžké se na něj dostat a napružit ho zpět-pokud je člověk alespoň trochu zručný. Odpojením plastových držáčků s konektory alesponˇ zjistíš že je chyba ve spínači. Co se týká spotřeby oleje, tak to je na starší auto bez bimetalových pístních kroužků (kroužky teplem dotěsňují a nepropouští olej tolik) docela normální. Motory Š120 trpěly špatným chlazením 4-tého válce-ten se deformoval teplem a motor běžel na tři válce. U Favoritů už se to vyřešilo. Zvednutím sytiče obohatíš směs o benzín, takže co nejdříve se sytičem dolů...

 
Datum: 23.09.12 10:41
 

K tomu oleji, pokud se ztrácí po 100km znatelně, tak je žrán motorem. Buď pístní kroužky nebo gufera ventilů. Pokud uniká postupně, tak prolíná kolem korkového těsnění vany nebo gufera řemenice (pak se stíhá odpařovat, pokud nekape, nebo kape jen za jízdy).

Pokud motorek jinak běží, tak je potřeba skontrolovat kostru. Nevím jak u 120cy, ale Favorit má kostru bílý vodič, tak u motorku ten bílý lépe ukostřit. Třeba zatím provizorně přidáním dalšího drátku a propojit svorku s bílým na - někde na kastli. Jinak může být i přechoďák na páčce.

Dobře se to testuje tak, že se místo motorku zapojí objímka s žárovkou 21W (třeba ze zadní skupinové svítilny).

S tím olejem, pokud je tam Paramo 15W-40 a přesto je žrán, tak už mu pomůže jedině GO nebo výhoz a výměna za jiný.

doplněno 23.09.12 10:43:

Ještě se může olej dostávat do chladící kapaliny vyžraným těsněním hlavy, nebo do paliva špatnou membránou v AC pumpě, ale to by spíš šel benzín do oleje, takže to asi ne...

doplněno 23.09.12 13:23:

Tak to má 120dváca jinak. Na + dává trvalé napětí po zapnutí klíčku a mínus přes páčku ukostřuje. Tak je problém na kontaktu páčky nebo na mínusovém drátku (oxidace konektorů).

doplněno 23.09.12 13:23:

S GO motoru možná něco pokazil, proto tolik žere.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 23.09.12 13:15
 

zdravím,děkuji za radu,skrz ten olej tak v listopadu 2011 se tam měnilo těsnění na hlavě,na vaně,nové gufera ventylů,pístní kroužky po zhlédnutí automechanikem tak že jsou ještě v pořádku.Olej se takle v tomto motoru rychle neztrácel,je v dobré kondici,má cca 120 tis km,táhne dobře,nikde nic neklepe,ale spíše si myslim,vzhledem k tomu,že nejde pořádně přes karbec naštelovat volnoběh,že budu muset ještě repasovat karburátor.Já jsem sundám,dám tam repasovaný a poté se uvidí,s tímto autem se moc nejezdí,předtím to problémy s olejem nemělo ani přes tou výměnou těsnění tolik nebral.

Ostřikovač tam mám právě problém že tam vede červený + a zelený - do ostřikovače,ale ten červený když nechám zapojený a jen zapúojím druhý vývod na kostru tak to okamžite běží,ikdyž není zmáčklá páčka na ostřikovač,jen co zaplnu spínačku,což by dle mě 12v na tom červeným mělo být až po zmáčknutí té páčky,takže asi problém uvnitř páček,dnes to zjistím.děkuji

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.