Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, jaky myslite že je vhodnejší řešení do dvojkové octávie před faceleftem tedy mezi roky 2004 a 2008 jestli motor 1.6 MPI s následnou přestavbou na LPG a nebo naftový 1.9 tdi 77 kw, z jakou spotřebou DIESLU budu jezdit? a jakou na LPG
kdyby mi nekdo uměl vypočitat nejký přiklady, tak u nás je momentálně cena Nafty: 37,90 a LPG 17,90 děkuji za informaci.. auto budu kupovat z bazaru
Muj styl jizdy je ruzný občas spěcháme jedu kolem 120-130 na dalnici na okresce 110 a nekdy se ploužim i po dálnici 100-110 a na okresce do 100 km, mesto,mimo,,a dálnice jezdim vetšinou se stejným podílem Roční nájezd : 17 - 22 tisic KM.
Samozřejme při tomto nájezdu by jsem v připadě nového auta šáhl po benzinu, ale v připadě bazarového nevím po čem šáhnout protože kolikrát naftová je levnejší od benzinový a naopak, na hlučnosti mi cwelkem nezáleži jen chci jezdit za co nejlevneji jinak koupi km počítám do 180 tisic km
a cena do 200 Kč
ono ježdění není jen o ceně paliv-to je třeba si uvědomit-naftový motor(ze své podstaty velmi znečištující) díky stále přísnějším ekotlakům a limitům je stále více nejen finančně náročněji "škrcen",některá řešení kvůli ekolimitům jdou proti technice samotné-a to je jeho obrovská slabina zároven...Navíc k tomu připočtěme "úsporná" opatření automobilek a jsme s naftou tam kde jsme-ti štastnější zatím jezdí,ti méně stojí(v servisech atd.)..Osobně dnes bych šel pro sebe do naftového motoru max.do roku výroby 2000-pozdější už se rapidně zvyšuje riziko výše popsaného...A proto mám "babičku"Bafíka E36 TDS(zaslepenej EGR),ale jezdím pořád-i v mrazech-chroupe všelijaké "koktejly" s hydraulikou apod.(častěji měním palivák),ale pořád levnější než cpát Kalouskovi pomalu 20,- na daních z litru u pumpy...To ale u uvažované Oktávce II nepřichází v úvahu(pokud chcete aby jezdila)-takže pěkně "do plných" na čerpačkách a ještě pečlivě vybírat kde vůbec natankujete...Jinými slovy-pokud je možnost,bral bych plyn a nešpekuloval...,je ,a dlouho bude,nejlevnějším palivem-mimoto jednoduchý benzinový motor zznamená min.pravděpodobnost poruch a drahého servisu a dílů...
Co ušetříš na naftě dáš za opravy , navíc vyšší povinné ručení , do nákladů nemůžeš počítat jen částku za palivo .
Souhlasím s Erikchem . Jen pro ilustraci - v naší firmě se velmi sledují náklady na provoz aut, dokonce na to měli nějakou agenturu, co to porovnávala. A výsledek? Přestali kupovat Octávky v dieselu, protože sice vyjdou levněji na palivu, ale údržba a servis rozdíl smaže a mnohdy jsou pak finančně horší. A tak mě a kolegům už na jaře koupili benzínové 1,6. S tím, že tam půjde LPG. K tomu už ale nedošlo (prý od nás původně čekali vyšší spotřebu) , stále jezdíme na benzín - podobným stylem jako Vy, jen s tím, že v kufru mám tak 130-150 kg vercajku a ND . Po okreskách není problém jet okolo 6l/100, po dálnici už přes 7,5. Kombinovaná nám vychází onolo 7 -7,2 , ale s tím, že jezdíme hodně po dálnici a občas valíme i do Itálie - s oblíbenými německými dálnicemi, kde ,,odfoukneme karbon z výfuku´´. Prý je ta ,,jednašestka´´ motor dost historické konstrukce - ale to já vnímám spíše jako poklonu, určitě lepší než profláklé HTP (mimochodem - HTP prý vzniklo z 1.6, s tím, že prostě ,,ufikli´´ jeden válec. Jak inovativní ) Rovněž nové FSI ve mě nebudí příliš důvěru - downsizing je sice hezké slůvko, ale v podstatě to znamená vymáčknout z pidimotoru megavýkon. Nějak se mi nechce věřit, že by to fungovalo bezproblémově po statisících km...
Ale shrnuto - s tím nájezdem, co zmiňujete, bych neváhal a sáhl po benzíňáku.
doplněno 21.09.12 19:40: K tomu webastu - asi to nebude špatný kejkl - měl jsem ho kdysi v DAFu 95, ale k benzínové oktávce mi přijde vcelku zbytečné. Okna rozmrazuji teplou vodou z PETky, takže výhled mám hned , auto chytne bez problémů a topí po pár metrech. To holt diesely neumí
tak zbytečné ano,ale jednou jedinrát zatim za svuj řidičák jsem stál v koloně 3 hodinky na snehu, a občas mi lezl na felde teplota i v -14 až do červenýho pole, takle by jsem jen zapl bufika a o nic se nestaral Jinak ano k tem downsizingu já neduveřuji, zejmena je hezké mit v rozmezi 3 tisic stejný krouták u TSI ale moc spolehlivý to asi nebude
mě práve vbila do oči jen tydle dva motory, a ted se rozmýšlím
možná se ještě zeptám trapně ale je to živejší oproti felicii v kombíku a 1.3 50 KW? octavia je těžšší, tak jestli se s tim lépe předjiždí než s felicia třeba v 85 když človek potřebuje rychle zrychlit na 105 to je docela sázka do loterie kolikrát a človek potřebuje aspon 2 km mít rozhled aby to bylo 100 % bezpečné předjetí
To přehřívání motoru se mi zdá divné i u té zmíněné Feldy. Dříve jsem Feldu měl, ale nikdy se mi nepřehřívala - tam musí být něco špatně (termostat, sahara). U Octávky jsem nezaznamenal nikdy podobný problém - a to jich máme ve firmě okolo 10 kousků.
K té 1.6 motoru - samozřejmě, nemá to takový zátah odspodu jako dvoulitr turbodiesel. Je to prostě benzíňák - ovšem proti Feldě je to živější, při předjíždění podřadím a jede to slušně. Hlavně je podvozek Octávky úplně jinde, než Felda - to auto má zatáčky vysloveně rádo. Je zajímavé, že pro úspornou jízdu to auto chce jet i ve 45km na pětku a motor není podtočený. Ovšem na pětku to z této rychlosti neakceleruje, takže paradoxně po městě jedu pětku, při předjíždění dám za tři a jedem. Zpočátku mě velice chyběla šestka, přišlo mi blbý hnát auto delší dobu okolo 4.000 ot/min. Ale kupodivu - ten motor točí celkem v pohodě, po Německu s tím jezdíme i 200 a jelo by to ještě i trochu víc, ale necítím potřebu hledat, kde to má limity. Každopádně na té dálnici naložené třemi chlapy s bágly to není žádný lenochod, v těch otáčkách jde do kopce i na předjíždění hezky. Ale už to pak není o 6l/100km
diesel zežere 5l nafty plynu přesně nevím, ale počítej s benzínem na studené starty. 5x38je 190 to odpovídá 190/18 10,5L plynu.Myslím,že spotřeba plynu bude menší jak 10L tím pádem i plyn výjde výhodněji. Mám raději jeden druh pohunu = nafta. aletypočty KM co píšete se myslím vyplatí plynový pohon.Je to i přínos ekologii, což mě vyhovuje. Plynový zařízení myslím chodí každý rok na revizi a za to se něco taky platí (nevím kolik).
doplněno 21.09.12 18:41:spotřebu najdi na www.ceskybenzin.cz
m je celkem ekoliigie šumák, už jen globální oteplování to nesnáším nejvíc nebot u nás už dneska byly -2 stupně, loni - 34 vlastně minulou zimu takže při globálním oteplování jsou vetší a větší zimy, ale to bych odbočil, popravdě sem také uvažoval o té 1.6 MPI 75 kw rok vyroby cca 2004 - 2006 a lpg nechat dodělat jinak co se jedná o studene starty, tam já problem nevidim protože planuji zainvestovat nezavisle topení což studene starty vylučuje
brácha ho má webasto já se v tom neviznám, ale když já ráno bežel nastarotvat auto aby se mi to ohřálo a on už přišel do vyhřáteho rozmrzleho auta, tak mě to trochu štvalo :D takže s tim počítám
nechám si to projit hlavu najednu stranu, ta 1.6 je osvedčenej enzinák a videl jsem už i z 400 tisicema km..
a je duležité aby měl motor co nejmin najeto nebo je lepší si to enchat prohlidnout a vzit to aby to bylo v pořádku třeba se 190 tisíci?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.