Čepy, zvládnu to?

Od: Datum: 18.09.12 23:06 odpovědí: 17 změna: 19.09.12 11:17

Zdravím, myslíte, že zvládnu vyměnit čepy ramen čistě na heveru před barákem s ráčnou a montér-pákou? Ptám se spíš jestli je to technicky možný než jestli jsem tak dobrej :D:D


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.09.12 23:07
 

Já takhle zvládnul vyměnit celá ramena u Fa. Zlatej hever s povinné výbavy (nůžkovej kosočtverec).

doplněno 18.09.12 23:08:

Clio 1.4?

 
Od: axlik*
Datum: 18.09.12 23:10
 

Jojo správně..Díval jsem se jak to tam je, vzhledem k tomu, že jsem vyučenej autoelektr. tak bych to měl zvládnout, ale jak se znám tak na co sáhnu to pos* a potřebuju autem jezdit :D

Od: hop®
Datum: 18.09.12 23:11
 
avatar

Jaký auto?

Většinou to s aspoň trošku rozumnou výbavou lze.

Pokud tedy "ráčnou" myslíte gola sadu...

Lze dokonce i slušně seřídit geometrii provázkem...

Ale kvalifikovaný servis bývá lepší...

 
Od: axlik*
Datum: 18.09.12 23:12
 

Jojo, gola sada :D jak se dá seřídit ta geometrie to mě zajímá :)?

Datum: 18.09.12 23:20
 

Takto se ta geometrie dá nahrubo/slušně seřídit (ovšem laser je laser) *smich* :


doplněno 18.09.12 23:36:

čepy ramen tuším geometrii nerozhazují. Jen čepy řízení.

 
Od: axlik*
Datum: 18.09.12 23:27
 

Tyjo, to vypadá dobře..Když se to umí :) potřeboval bych ji seřídit a 700 teď navíc nemám, čili bych to možná aspon takle nahrubo zkusil, víc ji pokazit stejně nemůžu :D

doplněno 18.09.12 23:39:

Jojo to vím, jenže české silnice mi jinak dobrou geometrii pokazili :( uvidím, jak se mi bude chtít, zatím mám na starosti ty čepy a radiátor no :D

Od: hop®
Datum: 18.09.12 23:21
 
avatar

No, pravda, blbě...

Je potřeba vodováha na změření odklonu, provázek a nějaké přesné měřidlo na změření vzdálenosti provázku od disku kola, pak už jen tabulky výrobce abychom věděli co chceme nastavit, a kalkulačka na počítání úhlů a podobných matematických a geometrikých veličin. Jo nějaké kolíky, které zapíchneme do země a přivážeme provázek.

Upřímně řečeno, je s tím s*aní, když to chcema udělat přesně, pokud to člověka fakt nebaví si s tím pohrát - a nemá trpělivost, tak ať to raději vzdá předem...

Dělal jsem to párkrát na stodváce, dneska už bych do toho nešel...

 
Od: bambula*
Datum: 18.09.12 23:15
 

Musíš mít stahovák na kulový čepy příslušného typu auta a nové čepy s gumovejma prachovkama. Pak je to brnkačka.

 
Od: axlik*
Datum: 18.09.12 23:16
 

No však stahovák - montér páka :D v servise se to stejně dělalo jednom s ní...A pokud kupuju nový čepy, počítám s tím, že u nich budou nový prachovky a šrouby :)

Od: ar*
Datum: 18.09.12 23:28
 

Na čepy rmen není potřeba žádný stahovák. Ty nejsou do kužele. Jsou normálně kulaté s drážkou. Zajištěné jsou tak že šroub který prochází drážkou, zroveň stahuje třmen na těhlici. Samotný čep pak drží v rameni dva šrouby. K samotné výmněně jsou potřeba jen dvy rozměry ořechů a klíčů. 17 a 15 některý výrobce dodává šrouby a matky 16 a 14. Samozřejmně hever klič na kola a to nejdůležitější , zručnost. U spodních čepů by se geometrie neměla rozhodit. Doma geometrii stejně neuděláte kvalitně, byť se budete snažit sebe víc.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: axlik*
Datum: 18.09.12 23:54
 

Všem díky za odpovědi, snad se povede :) měli by to být tři šrouby trocha šikovnosti :) čepy mám špatný už stráášně dlouho a taky mě to už strašně dlouho štve..

Od: automechossss
Datum: 18.09.12 23:58
 

nastanou komplikace ze to nepujde od sebe a opotis se s toho, na to hrachovym heveru co je v povinny vybave budes lomcovat pajsrem a spodni cep nevyndas

Dale tam bude treba original rameno ze nebude sroubovany nebo budes muset vyndat cely rameno a jit s nim dosveraku, a mas dalsi problem . i z trivialni vymeny spodniho cepu ramene s muze vyvrbit pekna pakarna

 
Datum: 19.09.12 07:25
 
avatar

u Clia jsou šroubovaný(není to monolit rameno s čepem)-heverem auto zvednout a pod rám(motorový-takový ty jakoby sáně ) dát třeba tvárnici,cokoli pevného a stabilního-na to to pak pustit...,šroub z těhlice vyndat(to je ten co prochází drážkou čepu) pak i ty dva v ramenu samotném-čep krásně jde bez jakékoli síli-při montáži jde třeba většíma sikama rameno přitlačit k čepu zpátky nasazenému už do těhlice,aby prolezly ty dva šrouby-opět to jde(nezatížené rameno nemá takový odpor-byt je tam chycený stabilizátor)-nebát se toho-jde to-i na ulici...

Ohodnoceno: 3x
 

 

Datum: 19.09.12 10:25
 

Pokud se jedna o skodovku, tak az po felicie byly original cepy az do prvni vymeny nytovane na 3 nytech, blbe se to odsekava pod autem na ulici a bruskou se tam taky spatne dostava, tak pokud se ty cepy budou menit poprve od vyroby auta, tak to je asi ten nejtessi okamzik vymeny cepu.

doplněno 19.09.12 10:26:

To mel asi na mysli automechos

 
Datum: 19.09.12 10:29
 

Nemusí být ani původní, aby byly na nýtech. Nová ramena je mají taky nanýtovaná...

 
Od: axlik*
Datum: 19.09.12 11:16
 

Čepy jsou tam na šroubech. Vzhledem ke stáří vozu rozhodně nebudou jeho první ;)

Od: axlik*
Datum: 19.09.12 11:17
 

Díky za přesný postup :)

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.