Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor vynechává, střílí do výfuku

Od: davidhavel* odpovědí: 34 změna:

Ahoj, vlastním VW Golf II, 1,3 LPG a jedním z jeho neduhů je vynechávající motor. Dva mechanici mi řekli, že je to karburátorem, ať originál vyměním za favoriťácký, tak jsem tak učinil, závada se tím neodstranila. Nechal jsem vyměnit plynový filtr, auto jezdilo lépe necelé dva dny. Dlužno dodat, že normální volnoběh nešel nikdy (původní majitel tvrdil, že je to vadným sytičem na původním karburátoru) a tak jej mám seřízený na nějakých 700-1150 ot/min měnící se v závislosti na teplotě motoru. Vyčistil jsem svíčky, NGK, později vyměnil i za nové, přešel na české Brisk a pořád žádná změna. Nedávno jsem zjistil, že ač kabely od svíček neprobíjí, tak jiskří a spolu s nimi i rozdělovač. Známý "rozdělovač" opravil, - kontakt na kondenzátoru - kabely jiskří minimálně, ale auto jezdí přesto čím dál hůř. Když je zcela studené (pod -5´C se nedá nastartovat, na benzin nedrží volnoběh teplé ani studené) jede hezky, čím je teplejší, tím více vynechává, avšak pouze v rozmezí otáček 1900-3000, což jsou bohužel u 4kvlatové 13tky ty nejpoužívanější. Auto cuká, jako by nemělo palivo, ale přitom po přidání plynu občas střílí do (z) výfuku, u kterého se bojím, že se tak každou chvílí ve svárech roztrhne. Občas se i stane, že při přidání plynu do kopce se auto spíše palivem zahltí, než by akcelerovalo. Vyměnil jsem i zanesený vzduchový filtr, výsledkem je lepší (nižší) ale přesto nepravidelný volnoběh. Zajímavé je, že občas auto jede v celém rozsahu otáček i několik desítek kilometrů zcela hladce. Do auta sypu pořád další a další peníze a nikam to nevede. Zajímá mě tedy váš názor, kde je příčina problémů, dříve než (zbytečně?) vyhodím další peníze za kabely + kladívka, víčko a palec rozdělovače. Kdesi jsem se dočetl, že by na vině mohla být indukční cívka, ale to se mi nezdá. Nebo je možné, že by se po dvou dnech zanesl plynový filtr? Což by ale nevysvětlovalo fakt, že se auto chová shodně (vlastně hůře) na benzin. Můj osobní názor jsou špatně nastavené ventily a předstih, bohužel ani jedno není v mých silách a možnostech změnit :(. PS: nemáte tip na dobrého mechanika z okolí Děčína, který by se tím chtěl zabývat a neúčtoval si 500/h?

 

 

34 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*
hodnocení

3x

Pokud motor střílí do výfuku,znamená to jednak,že směs je příliš bohatá a nespálený plyn se zapálí až ve výfuku.

Dále to může způsobit špatný stav zapalování.Některý z válců nepracuje a nespálená směs zase skončí ve výfuku.Důvod je špatná svíčka,kabel ke svíčce,rozdělovač, kondenzátor,cívka..

Nakonec,špatná funkce ventilů.Důvod,propálené ventily,seřízení vůle,rozvodové systémy.

A to vše lze v dobré dílně identifikovat a opravit.

JABRAKA

 

edyss*
hodnocení

2x

Zkusil bych vyjmout svíčky, očistit, seřídit odtrh a našroubovat zpět. Nastartovat a projet, nechat schládnout a vyšroubovat svíčky. Podívat se jestli jsou "sivé" nesmí být "očazené nebo vlhké. Potom bych se podíval na předstih, jestli nejsou opotřebované kontakty, pokud ano, velmi lehce bych je opiloval (alespoň na zkoušku, pohyblivý zatím nepovolovat) a očistil benzínem. Někdy se stává, že jsou kontakty mastné a kontakt od kondenzátoru někdy způsobuje zkrat. Dále bych se podíval na odtrh v horní úvrati, nevím kolik má být, většinou bývají kolem 0,4 mm a zkusil bych ho zmenšit a projel bych to, jestli je to lepší (pokud by bylo, je špatný předstih-je moc velký).12v cívka se dá také od někoho půjčit na vyzkoušení -škoda , lada apod.

davidhavel*
hodnocení

To zní rozumně, děkuji... svíčky vypadají každá zcela jinak - před výměnou, takže každý válec bude v jiné kondici - pokud to celé není tím předstihem, viz zde:

davidhavel.pise.cz/... s tou horní úvratí atd už si poradit nedokážu :(

edyss*

Stačí shodit rozdělovač a posunout vačku (někdy má takovou vůli, že to jde i "částečně rukou nebo zařadit rychlost a drbnout do auta") , aby kladívko bylo co nejvíce otevřené. To by mělo být těch asi 0.4mm a pak povolit ten pohyblivý kontakt a zmenšit to nebo to zkusit i zvětšit . Pokud to nepomůže tak to vrátit zase zpět.

 

hodnocení

2x

Zdraví motoristy.

Pokusím se na problém podívat obecněji , jelikož skutečnou závadu-závady lze zjistit jen. přímou kontrolou a prověření všech parametrů seřízení , které mají vliv na chod motoru.

1. Příčina , že za studena nejde motor nastartovat , že teplý motor ztrácí výkon a neudrží otáčky , nepravidelný chod volnoběhu a to , že po deseti kilometrech se funkce motoru znatelně zhorší To vše je charakteristické kdy je komprese ve válcích motoru malá případně se značnějšími rozdíly mezi válci . Komprese by se měla pohybovat okolo 12 atm , ale je potřeba si přesněji zjisti tento údaj udávaný výrobce. Z m ě ř i t . K tomu jen uvádím , že měření se provádí tlakoměrem s příslušným rozsahem stupnice , otvorem pro zapalovací svíčku , při motoru zahřátém na provozní teplotu , při plně sešlápnutém pedálu plynu při krátkém otáčení motoru spouštěčem. Pokud nenaměříte požadované hodnoty tlaků ve válcích , je to hlavní a zásadní příčina výše uvedených závad.A investice do svíček , kabelů , zapal.cívky a pod jsou špatnou investicí. Motor potřebuje , uvést do správného stavu , vše co může tento stav negativněovlivnit: Výměna pístů a válců , případně jen zlomených kroužků , Kontrola seřízení a případné zabroušení ( utěsnění ) ventilů. Je li závada ve ventilech lze zjistit , když před zkouškou komprese do měřeného válce nalijeme trochu oleje asi 1 cm2. Olej zaručeně alespoň částečně utěsní píst ve válci a pokud se tímto kompresní tlak nezvýší , je závada jednoznačně ve ventilech válce (pokud není vadné těsnění hlavy válců nebo dokonce prasklá hlava ) - ventily zabrousit , seřídit.Ostatní investice v tomto případě jsou zpravidla zbytečné.

2.Střílení do výfuku způsobuje bohatá směs jakuvádějí pánové " maxvell a jabrak" , která pomaleji ve válci expanduje (hoří ) , hoří tak dlouho až se otevře výfukový ventil a je zde efekt střílení do výfuku. Naproti tomu chudá směs hoří rychleji a to již při nezavřeném sacím ventilu a máme tu efekt střílení do karburátoru. Směs paliva se vzduchem musí být v přesná poměru cca 1:16. , aby se maximálně využila energie utajená v palivu ,danoujeho výhřevností, při co nejmenším množství nežádoucích vedlejších produktů. Toto zabezpečuje u spalovacích motorů palivová soustava , konkrétně karburátor , vstřikovací čerpadlo , vstřikovací ventily a pod.Musím připomenout , že na těchto agregátech je dostatek seřizovacích možností a proto jejich výměn bez pokusu o seřízení je zbytečná , pokud tento agregát není mechanicky poškozen. Možnost , že je směs pro válec bohatá může ovlivňovat i sytič , ale ten je součástí karburátoru , a to by se projevovalo znatelně zvýšenou spotřebou paliva _ vždyť sytič dodává směs až 1 : 1.

3. Samozřejmě by se dalo hovořit o dalších a dalších příčinách( předstih , přerušovača snad i různá čidla jak jsem si přečetl v reakcí diskutérů) ale o těchto možnostech bych uvažoval až po vyloučení závad , podle výše dvou uvedených možných příčin.

Nechtěl jsem řešit váš konkrétní problém , jen jsem se pokusil nastínit postup řešení.miro

davidhavel*
hodnocení

Děkuji za fungovanou odpověď... to co píšete by bylo velice rozumné a vhodné a zdá se že i velice pravděpodobné, což mne těší ještě méně než fakt, že nemám nikoho, kdo by to změřil a do servisu se mi s takto starým autem po mých zkušenostech nechce. Každopádně "dávám bod".

... v posledních pár dnech jsem si všiml, že né vždy nespálená směs vybuchuje až ve výfuku (je bohatá - nestíhá shořet), ale občas opravdu i v sání, jak se mě kdosi zde ptal. Čert aby se v tom tedy vyznal. Podstatné ale je, že "cukací závada" se téměř vždy objeví až ve chvíli, kdy se auto dostane na provozní teplotu. Napadá mne, že by problém mohlo způsobovat ohřívání sání teplou vodou, čímž tento Golf disponuje, které se nevypíná jak by mělo, případně, že moje doměnka o nevypínajícím se sytiči je scestná v tom směru, že auto jede dobře dokud jede na sytič a ve chvíli, kdy je tento vypnut (motor se dostane na provozní teplotu), auto začne cukat, případně jede normálně pouze ve vysokých otáčkách nad 3500 ot/min. Kdo ví, možná by toto mohly způsobovat i nečistoty v karburátoru, do kterého se nechci osobně šťourat... Zítra tedy pořídím díly zapalovací soustavy (palec + víčko rozdělovače a kabely ke svíčkám) a zjistíme alespoň, čím to není... škoda, že to zjištění vyjde na Kč 1200,-.

Vyběhaný motor s malou kompresí by se projevoval , zpravidla i zvýšenou spotřebou oleje v motoru.

davidhavel*
hodnocení

Auto olej vůbec nežere, ani (jak někdo psal) nemizí voda, šlem na víčku či voda na rysce není, tzn. že těsnění pod hlavou je v pořádku.

Ještě jednou ,důrazně připomínámkompresi ve válci měřenou při zahřátí motoru na provoznímteplotu.Případně porovnání s měřením za studena. Měřič si vypůjčit nebo amatersky vyrobit. Postup při měření jsem popsal v příspěvku z 26.1.09 v 15 hod . 19 min.

davidhavel*
hodnocení

Ano, děkuji, opravdu to beru na vědomí, bohužel to, co je pro někoho běžně dostupné, může být pro jiného nedostupné řešení... Mimochodem: ty díly co jsem chtěl kupovat saozřejmě neměli, takže se zatím nemění vůbec nic, všem děkuji za ohlasy.

doplněno 30.01.09 14:58:

Dnes jsem auto nenastartoval. Vždycky chytlo a chcíplo. Po spuštění z kopce již motor běžel a po zahřátí startoval. Bohužel jel velice divně - zkrátka na tři válce. Ale bez cukání a střílení! Divné bylo, že když jsem odpojil kabel od svíčky prvního válce, chod motoru se nezměnil, (závada je zde?!) jenže on se nezměnil, ani když jsem odpojil druhý válec. Což je nesmysl, protože na dva válce by motor prakticky neběžel, natož aby auto jelo! Nechal jsem motor běžet a do fajfek odpojených svíček jsem zastrčil náhradní svíčku a zatímco u druhého válce šla jiskra silná a pravidelná, u prvního byla o poznání slabší a řekl bych, že nepravidelná. Vypadá to, že jsem takto vlastně přišel na to, proč auto cuká, myslíte si to také? Jelikož pokud jelo na tři válce, necukalo, a první válec dělá co jsem popsal, zdá se být jasné, kde je problém. Nyní zjistit ještě proč, zda je na vině kabel, který někdy dává proud a někdy ne, nebo víčko rozdělovače. Co si myslíte o mých závěrech?

Dále jsem dnes navštívil jednoho mechanika, který mě ale odmítl vzít s tím, že pokud auto nejde na benzin, tak s tím nic dělat nechce, že by to nejspíš byla marná práce něco seřizovat. Zítra vyrážím do jiného obchdu koupit kabely + víčko + palec, snad budou a snad to k něčemu bude, myslím si, že po tomto zjištění je tu soldiní šance.

 

radotinak*
hodnocení

1x

jestlize motor vynechava tak bude chyba v prevodovce vtý zakladni trubici kam vede vyfuk tam bude zrejme naka dira ktera ztlacuje vzduch z venku do vnitr do prevodovky motor na chvilicku vynecha a ten vzducgh projde tou trubici ven z vejfuku a strilito ja bych radil do servisu kdyztak estli mate blizzsi informace nebo tusite co by tomu mohlo byt tak odepiste na muj email

davidhavel*
hodnocení

To jde o recesi nebo o dobře míněnou radu, která je podivně naspané nebo jsem tak mimo já? Copak nějaká trubice od výfuku vede do převodovky? To vážně nechápu...

 

piky3*
hodnocení

0x

zdar!

chci se zeptat jak dlouho ti to auto blbne?

pokud krátce a stalo se to náhle tak je v tom elektrika! nebo nejaka blbost.. třeba spatné palivo!

pokud to trvá už dlouhou dobu (pul roku) a pozvolna tak je to spiš mechanická chyba - propálený veltil, špatná vule ventilu,atd

davidhavel*
hodnocení

Ahoj, díky za reakci. Auto jezdí čím dál hůř od doby, kdy jsem ho koupil, navzdory vyměněným dílům, elektroinstalací to nebude...

doplněno 16.01.09 15:23:

Dnes jsem si dal větší pozor na objevení se "cukací závady" a zjistil jsem, že dokud se auto nezahřeje na provozní teplotu, tak jede vcelku plynule, tedy hlavně v porovnání s tím, co následuje po zahřátí. Moje myšlenky se ubírají směrem ála sytič, který možná nevypíná, nebo nevypíná zcela. Vracíme se tak k původní diagnostikované závadě - karburátor, s kterou si ale narozdíl od výměny víčka a palce rozdělovače nevím rady a samotný nákup těchto dílů bude opět zcela zbytečný, pokud je moje doměnka správná . Co si o této dedukci myslíte?

piky3*

hm.. tak to bude závada dlouhodobá!

poradím ti jak zjistit zda jsou v pořádku ventily (podpalnení, vůle) nech si u mechanika zmeřit tlaky ve valcích,on už bude vědět co a jak... je to taková pistol ktera se dá místo svíčky a ta graficky zapíše dosažený tlak ve válci.. stojí to uzčitě pár korun...snad od100do350 Kč

pokud bude tlak pokaždé jiný,tak je příčina na světě!

To nic nedokazuje. To stejne tak muze byt praskly pistni krouzek, vydreny valec a podobne.

 

maxwell*
hodnocení

0x

Tak pokud tvrdíte že se zhoršuje s teplotou motoru a není to stříkačka ale karbec...Takže :

1. Cívka - Jelikož cívka je cívka a jako taková podléhá také teploťe indukčního pole, může být, že pokud se vyhřeje motorový prostor a tím i ta ind. cívka může to způsobovat chyby v běhu motoru. Pokud je cívka vadná a projevuje se to jen teplotou. Mně tímto trpěla civka na relátku, které mi spíná LPG/Benzín. Hledal jsem to fakt dlouho, ale našel. Doporučím vám si ji od někoho vypůjčit. Pokud jste zdatný a máte doma multimetr, múžete to změřit sám.

Primár - 1,7 až 2,1 Ohmu

Sekundár 7000 až 12000 Ohmů

Doufám že je to ten správný typ golfa a hodnoty sedí.

Dokážu poradit komukoliv ale potřebuji znát AUTO,TYP,OBSAH,ROK VÝROBY,TYP MOTORU (1.3 HK,1.3 MH, atd.)

U 1.3 MH by tam měl být zelený a nebo šedý štítek - samolepka?

šedý - prim 0,6 až 0,8 sec - 6900 až 8500 Ohm

zelený - prim 0.5 až 0,8 sec - 2400 až 3500 Ohm

2.Co zde někdo mínil nebyl výfuk, dotyčná osoba nejspíše myslela ERG. Tzn. Exhaust Gas Recupelation. Je to znovunasátí určitého množství výfukových plynů zpět do sání. Tento systém dokáže snížit emise CO o polovinu. Ovšem je li v pořádku. Pokud ne, může také dělat stejné problémy. Měl by otevírat až po záhřání motoru, což značí že může jít právě o tento ERG systém. Tam je potom nejlepší řešení jej odpojit úplně.

4. Může být že máte špatně seštelované ventily. Nejsem si však jist zda novější typy neměly hydroštely.

5.S mechanikem nepomohu ale zkuste se optat zde: vw-club.cz/...

Po registraci na fóru se nejspíše dostanete do sekcí oprav, a jistojistě vám tam někdo ochotný poradí. Většinou se člověk dozví o řešení stejného problému jako máte vy.

davidhavel*
hodnocení

Děkuji za kvalifikované odpovědi, mechanika už jsem sehnal, říkal to samé co vy, že v prví řadě proměří tu cívku. Jedná se o Golfa II 1,3 HK, rv 85. Ventily by měly být seřizované mechanicky, tuším... můžete mi dát prosím více info o tom ERG? kde se to zapojuje - odpojuje? On ten můj Golf je už bohužel taková německo-česká skládačka (cívka z Bůh ví čeho, karbec z Favoritu zapojený metodou jde-nejde, dobíjení Š120/Fav... jak už to u starých krámů na dojetí bývá, ale potřebuji, aby to ještě rok a půl jezdilo, né skákalo :(

maxwell*

Mno já nevím zda ten váš golf již měl nebo neměl EGR. Já jsem čistokrevný Volvista a historii Volkswagen motorů neznám zas tak dobře. Ze svodů výfuku by měla jí k podtlakovému ventilu trubka, podtlakový ventil pouští zplodiny odebírané z výfuku zpět do sání. Ten podtlakový ventil je řízen podtlakem který se vytváří v sací komoře nejspíš někde pod karburátorem nebo tak a měl by jít přes nějaký teplotní ventil ktrý ten podtlak pustí teprve až se zahřeje motor. To znamená že ty spoldiny se přimíchávají pouze při zahřátém motoru, a dokud své auto nezahřejete tak nejspíš proto ani neblbne. Totiž, ten podtlakový ventil začne blbnout a dávkuje vám velké množství shořelých splodin do sání, obírá tu směs o kyslík a bez kyslíku k explozi nedochází. Proto to snižuje výkon a v extrémních případech nedojde ani k zapálení směsi . Pak by tam mohlo být také to, že do každého válce jde trubička. tyto trubičky se spojují ve dvě nebo jednu jedinou na které je pulsair ventil. Ten bere čistý vzduch někde za filtrem a po dohoření směsi jím proplachuje válec a příspívá k lepšímu dohoření spalin ve výfuku. Nemělo by to mít moc velký vliv na to blbnutí ale pokud tento ventil propouští tlak zpět, je to taktéž špatné protože valí splodiny do sání, z kterého by měl odebírat a ne přidávat.

Něco více o funkci EGR a PusAir se dozvíte zde :

forum.volvoklub.cz/...

Ale jak jsem psal nevím zda to na tom VW golfu je, nebo není.

davidhavel*
hodnocení

Tak to můj případ nebude. Výfukové svody jsou čisté, resp. je na nich zavařená lambda sonda či něco jiného. Nepovedlo se mi zjistit, zda tento vůz již má mít katalyzátor či nikoli. Na protokolu z TK mám napsáno, že ho mám (fyzicky tam je), na emisním osvědčení že je to auto bez katalyzátoru. O Euro-normách v TP není zase ani zmínka, což katalyzátor nejspíš vylučuje a tak katalyzuje maximálně nálepka na zadním skle :)... (trochu odlehčení tématu). Na druhou stranu, pokud auto má mít funkční katalyzátor a snaží se přijímat sygnály z neexistující sondy či je samotný katalyzátor neprůchodný (vnitřek se rozpadl), mohlo by i toto možná způsobovat problémy. No, uvidíme, kam nás dovode proměření cívky... zatím díky moc a "dobrá odpověď ".

maxwell*

To je karburátor ne? Pokud by tam byla lambda muselo by to mít ECU a jiný věci a pak už by to byla stříkačka*smich*. Takže je to tzv neřízený katalizátor?

Pokud to nebude ta cívka tak to opravdu vypadá na karburátor. Jen mi není jasné proč to blbne za tepla, nebo jo ale zdá se mi že to blbne trochu moc. Nemohu to přesně klasifikovat. K tomu abych mohl říct že je to tohle nebo tohle bych to musel vidět a slyšet. Poštelovat odzkoušet. No prostě nejsem léčitel přez telefon.*dril*

Jestli umíte ANGLICKY stáhněte si tohle rapidshare.com/...

Je to návod na opravu, ale je bohužel v angličtině.

maxwell*

Ještě mne zajímá - to dělá na benzín i plyn? Nebo to blbne třeba jen na LPG nebo jen Bezín nebo benzín i když je to studený či naopak. Prostě u čeho a kdy to dělá. Aby jsme zde neřešily benzín a ono to bylo v LPG. Tam by se nabízelo že je moc silný přívod LPG, to znamená že to valí do motoru moc plynu. Ale zase pokud to dělá i na benzín je to nejspíš něco jinýko. Další otázka nestřílelo to auto při provozu na LPG do sání? Ne do výfuku ale zpět do karbecu. Mně u stříkačky to dodrbalo váhu vzduchu a musel jsem si ji zrepasovat. Pak se nabízí že třeba tam jde plyn i když to jede na benzín, nebo benzín i když to jede na plyn. A to můžou být jen hovadiny v elektrickým zapojení. Pak zde můžem řešit vše kolem motoru a nakonec to bude jen třeba nedo zavírající ventil. To mne přivádí k další celkem závažné otázce. Přepíná to samo na LPG nebo je to řízeno manuálně přepínačem?.:)

davidhavel*
hodnocení

Děkuji za neutuchající zájem :). Auto blbne takhle jak na LPG, tak na benzin. Studené i teplé. Na benzin blbne ještě více, než na plyn, protože na plyn to alespoň chytá (pokud není míň jak -5 ´C) a drží volnoběh, i když hodně kolísavý. Do sání ne e, výbuch se ozve vždy z výfuku, né z motoru, zcela jistě jde o neshořelou směs. Že tam jde obojí mne taky napadlo (benzín k plynu), ale benzin neubývá (podle palivoměru). Elektrické zapojení karburátoru jsem si po jeho výměně (Golfácký za Favoriťácký) dělal sám a příznávám, že metodou - běží motor, neběží motor, ale pak auto jezdilo normálně - pár dní a od té doby se to zhoršuje. Karburátor mi měnil mechanik, ale studený motor při jeho zapojení nešel nastartovat. Po mém přepojení ano. Na LPG přepínám ručně já, sytič je ovšem automatický, v čemž spatřuji první a celkem reálný problém - že auto jezdí permanentně na sytič. Nicméně zrovna dnes se stalo to, že auto jelo celou dobu bez cukání a důvod? Dle mého sluchu a nutnosti víc šlapat na plyn bych řekl, že jelo na tři válce... čímž se dostáváme zpět k možnostem jako součástky rozdělovače, zapalovací kabely a předstih, není liš pravda? Už tomu přestávám rozumět, zlatá 120tka :) - s manuálním sytičem. Bohužel ten, co se mi na to měl o víkendu podívat, nemá zase čas...

 

8976*
hodnocení

0x

Golf rok výroby 95, skládačka - to múže mít doma pouze automechanik fanda který u toho bude ležet a stane se to otázkou jeho profesionální cti, osobně bych začal od rozvodů řemen, ventily - palici dolů, civka, kabely svíčky, karburátor / jak jste psal dával se tam metodou jde - nejde/. Být to moje asi bych to poslal pryč...

Jen na okraj znal jsem automechanika který se za dob bolševika specializoval na moskviče motor složil namontoval natáhl AC pumpou benzín a na druhý start musel chytit, pokud ne motor rozházel znovu namontoval a zkusil, takto to opakoval jednou čtyřikrát a když se podařilo, sedl si a nevěřícně kroutil hlavou a prohlásil : Tak bych chtěl kur.. vidět tu jejich družici... Ale dnes už je jiná doba nevím jestli bohužel nebo bohudík...hezký den...

davidhavel*
hodnocení

Bohužel rv 85 a né 95, což ale nic neřeší. Rozvody byly měněny před dvěma lety, auto jezdilo v pořádku, těmi to nebude. Nedlouho poté se dělala hlava a ventily. Cívka se nechá proměřit, ale moje zkušenosti říkají, že když běží, tak běží, dokud běží, uvidíme. Kabely zřejmě budu kupovat nové, ale bojím se další zcela zbytečné ivnestice, svíčky jsem měnil, karburátor po namontování chodil pár dní jak hodinky... Ano, kdybych měl alespoň 50tis na (snad) lepší a neměl v tom utopených 20tis, také bych to dal na vrakoviště, ale já potřebuji, aby to ještě rok a půl jezdilo, dokud to má platnou TK... PS: takového mechanika už v dnešní době člověk nenajde, neb by se vyvažoval zlatem. Většinu mechaniků nahradí kdejaký kravaťák, protože se jedná o měniče dílů viz. zde moje zkušenosti: davidhavel.pise.cz/...

8976*

máš pravdu s těma měničema, ale nevím nevím jestli ty náklady a úsilí co do toho dáš stojí za to...obdobný srdečný vztah mám ke svému stařičkému formanu - 93, karbec...a taky je mi ho líto...takže hodně zdaru a když tak napiš kde byl zakopaný pes...hezký den...

 

davidhavel*
hodnocení

Auto střílelo do sání a do výfuku + cukalo za jízdy z těchto důvodů: motor běhal na tři válce a to proto, že plast, v kterém je (bylo!) uloženo samotné víčko rozdělovače vedl svodově napětí poněkud jinam, než na svíčku minimálně jednoho z válců. Zapalovací kabely, indukční cívka, i palec rozdělovače byly a jsou v pořádku a jejich pořízení by tedy opravdu bylo další marnou investicí. Předstih potřeba také seřídit nebylo, ale kladívka (kontakty v rozdělovači) si vyžádala vyčištění, stejně tak jako rozdělovač samotný. Zádrhelem byl také nesprávně zapojený elektrický kontakt karuburátoru, který byl zapojený přes čidlo po vzoru původního Volkswagnova Pierburgu, zatímco Favoriťácký Jikov je zapojený přímo od indukční cívky. Toto však nemělo na provoz jako takový žádný zvláštní vliv. Sytič na karburátoru funguje prý tak jak má. S autem jsem najel cca 15 km, bez jediného cuknutí, bez chcípnutí motoru a to na oba druhy paliva. Červíček pochybnosti díky letitým zkušenostem se starými auty mi však našeptává cosi o vůlích vyběhaných součástek a nedlouhé trvanlivosti těchto vlastností motoru... nu, uvidíme.

maxwell*

Jsem to tady nějak zaspal. Ale jsem rád že je problém vyřešen. Ona většina závad bývá opravdu v hovadinách. I podle mne dochází u všech aut k jistým závadám které jdou logicky vyřešit vyčištěním nebo nějakým lehkým opravením. Auta a jejich elektronika není žádný zázrak, vše funguje na nějakém principu který je nutno probádat, pohopit a pak to podle rozumu opravit. Toť vše. Jestli mohu, chtěl bych se zeptat na spotřebu LPG?

maxwell*

No já vlastně byl v nemocnici tak jsem ani nemohl koukat jak se to vyvíjí.*smich*

davidhavel*
hodnocení

Tak Maxvelli, snad už jsi zdráv a děkuji za všechny ohlasy. Auto sice takto krásně vydrželo běhat pouze těch 15 km, (druhý den se po nastartování a zahřátí zase motor zhasíná), ale pak se odstavilo stejně kvůli spojce (viz další dotaz)... co se týká spotřeby LPG, při dnešních cenách plynu vs. benzinu se to prakticky nevyplatí. S přihlednutím k pořizovacím nákladům, nákladům za revize, díly, draží emise i technickou už vůbec ne. Nechodí mi tachometr, takže přesně nevím, ale podle servru mapy.cz a navigace jsem se dopočítal na nějakých 11,5 L/100 km. Se Š120 jsem jezdíval i za 13. Nejezdím zrovna s lehkou nohou a neustále na krátké vzdálenosti od 1 do 10 km a k tomu motor byl? v takovém stavu jak jsem popisoval. Myslím si, že v létě a na dálku bude průměr těch 10 L, méně určitě ne.

 

maxwell*

Tak to tedy žere fest. Já se při nejlehčejší noze dostal na 8,5l LPG dlouhá trať.

Jinak 10-11, a v zimě krátký trasy do 13l LPG. A to mám 2.0l 115HP a občas tomu fakt dávám...*cert*

davidhavel*
hodnocení

Ano ano, zrovna spořík toto auto tedy rozhodně není. Spotřebu máme +- stejnou, ale rozdíl ve výkonu propastný... co se dá dělat. Přesto je to co se nákladů na PHM týká mé nejúspornější auto co jsem kdy měl, bohužel to obrovsky překračuje díky investicím do dílů a servisu. Mimochodem - dnes to chytlo na poprvé na benzin, na který jsem to nechal odstavené. Ihned jsem vypnul přívod benzinu a když došel, přepnul jsem na LPG a motor běží a běží a běží... dokonce jsem pak risknul při teplém přenout i zpět na benzin a ani poté na volnoběh nechcípl. Dlužno dodat, že od doby seřízení je znatelně nižší výkon, ale možná bude i nižsí spotřeba, na courání po městě to bohatě stačí a byl bych za to rád, ale hlavně ať to už konečně chodí!

maxwell*

Tak co se LPG týká, já jsem nedávno měnil splynovač. Starý měl již vytahanou membránu. Já předpokládám že nejvíc jezdíte na plyn, takže bych rád věděl jestli je ten výkon nižší pouze u LPG? Jinak bych nechal vyčistit LPG filtry a i splynovač. A co filtr vzduchu, taky to má novej?

Potom bych doporučil zkontrolovat všechny hadičky u karburátoru, zda nějaká není volná nebo narušená. Hlavně ty s podtlakem.

A ke spotřebě LPG, to auto by mělo jezdit v průmeru za 8-9l LPG

Ke karbecu - members.home.nl/...

Jen je problém že je tam už ten škodováckej. Ale z toho co jsem vyčetl, tak ta 1.3 by měla mít teplotní čidlo vzduchu. To by mohlo dělat podobné problémy jaké popisujete. Otázky -

Bylo tam to čidlo?

Jestli se odstranilo, jak? nechce něco pořád ty informace které to čidlo dodávalo?

Pokuď tam je, funguje dobře?

Je to ten prostřední obrázek hned v těch první ze začátku.

davidhavel*
hodnocení

Ahoj, membrány má auto měněné včetně hadic LPG před necelými třemi lety. Výkon je po seřízení nižší jak na benzin, tak na LPG, zřejmě je tam cosi "uškrcené", ale vlastně mi to prakticky nevadí, důležité je, že to jinak běhá jak má. LPG filtr je měněný loni v létě, vzduchový není starý ani měsíc. Problém o kterém se ví, a možná jsem to zde i psal, je vadná regulace podtalku na rozdělovači, což není prý na opravu, ale výměnu rozdělovače. Zřejmě zde bude samotná přičina, proč auto nejde za plynem až tak dobře, jak by mohlo a je to znát zejména v kopcích. Za odkaz děkuji a dávám za něj plus bod, ačkoli už je mi díky záměně karburátorů na nic :). Na Favorita jsem si již manuál karburátoru našel. Teplotní čidlo vzduchu skutečně toto auto má (a celou řadu dalších čidel (jen v hlavě 3), avšak o jeho bezproblémové funkci pochybuji. Ale jak říkám, když bude motor šlapat, tak ten snížený výkon a vyšší spotřeba mi nevadí, tolik toho zase nenajezdím.. děkuji za zájem a přeji krásný zbytek dne. PS: až změřím spotřebu znovu, ozvu se - jen tak pro zajímavost :).

doplněno 16.02.09 15:34:

pro Maxwella: aktuální spotřeba je 9,82 litru LPG/100 km. Z polovina šlo o jízdu na dálku a z poloviny o obvyklé courání na krátké vzdálenosti a po městě. Také jsem zapoměl dodat, že mi v autě nejde pátý převodový stupeň, tudíž abych jel těch 90 km/h tak jedu na 4ku v 3400 otáčkách. Myslím si, že ta pětka by minimálně litr dolů na spotřebě ještě schodila. Takže jsem v tuto chvíli spokojený... kéž by to tak bylo ještě rok a půl...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]