Auto nestartuje - cvaka a blikaji kontrolky

Od: Datum: 12.09.12 08:39 odpovědí: 4 změna: 12.09.12 17:46

Dobry den,

auto mi po vcerejsi bource nestartuje - otocim klickem, zacne v nem cvakat a vsechny kontrolky blikaji jako o zivot, dokonce probliklo i handsfree Parrot. Je to vybita baterie nebo neco jineho? Budu volat firemni servis, tak at se neztrapnim ... Jinak vzdy auto startovalo normalne, tohle se mi nikdy nestalo jeste.

Prosim poradte co s tim..

Dekuji.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: olaf71*
Datum: 12.09.12 09:27
 

baterka, kontakt. já měl např. vypálenou pojistk. skříňku. Servis je od toho, aby opravoval, tak proč se ztrapňovat, od toho tu jsou.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 12.09.12 09:51
 

Na 95% baterka. Při otočení klíčkem do polohy 1 se zapnou kontrolky a elektrika po autě a baterka stěží vše utáhne. Startér má vysoký proudový odběr a tak tu baterku skoro zkratuje. Silná baterka ten velký proud dodá, ale vybitá na to reaguje prudkým poklesem napětí třeba až na 5V. To už nestačí pro udržení lavního relé (jeho kontaktů) a tak relé odpadne a vše odpojí. Kontrolky zhasnou. Když to nastane, tak odběr z baterky není skoro žádný a baterka se tak vzpamatuje. Relé tudíě opět přiskočí a vše zapne. To zas baterka nevydejchá, poklesne jí napětí a zase se vše opakuje.

To je to cvakání a blikání. Baterka nemá dostatečný proud, protože je vybitá, nebo má špatný kontakt a vzniká tam přechodový odpor (veškeré napětí se ztrácí na špatném kontaktu a přeměňuje se v teplo).

Spíš to tedy bude baterka. Asi zůstali svítit světla nebo rádio (lampička v interiéru, obrysovky,...)

Připojte startovací kabely a nechte je připojené pár minut (baterka se trochu s té druhé dobije a pak je možno se startovacímí kabely auto nahodit a nechat nabít svým alternátorem.

Pokud zjistíte voltmetrem/multimetrem, že alternátor na baterku dává 14V, je problém v baterce na 100% a je potřeba jí buď dobít (může ještě pár let sloužit, pokud není vybitá dlouho), nebo vyměnit.

doplněno 12.09.12 17:55:

Proti špatnému kontaktu a oxidaci svorek baterie se předchází namazáním svorek vazelínou.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 12.09.12 17:25
 
avatar

taky bych to viděl na baterii ale pro jistotu nejdřív ošmirglovat svorky a kontakty baterie pak bych změřil napětí baterie při startu a jak pude pod 8V je baterie na výměnu

 
Od: kolo*
Datum: 12.09.12 17:46
 

to samé se mi stalo.Mrtvice,už jsem nevěděl,co to je.Jednou to šlo,pak zase nešlo.Pak se přišlo na to,že se musel pořádně ošmirglovat kontakt na baterii a na svorce kabelu.Nestačil ani normální šmirgl.Byla tam taková vrstva na tom olovu na baterii,že se to muselo omlátit šroubovákem.Ale vůbec to nebylo vidět na pohled.Vypadalo to jako že tam nic není!

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.