Vyhazujete rychlost za jízdy?

Od: Datum: 12.09.12 00:45 odpovědí: 20 změna: 13.09.12 21:56
Nedávno jsem dodělal autoškolu a teď jezdím autem s tátou. Vždycky když jedeme z delšího kopce, tak mi říká, ať vyhodím rychlost. Mě ale instruktor učil, že to dělat nemám. Je prý mýtus, že se tak ušetří palivo, což mi i dokazoval na aktuální spotřebě na palubní desce, která v našem autě není. Táta však říká, ať mu nikdo netvrdí, že při nižších otáčkách, které máme, pokud jedeme na neutrál, se toho paliva spotřebuje stejně a navíc je podle něj auto hlavně tišší...
Zkrátka mě zajímá, jak to máte vy a zda-li dolů z delších kopců jezdíte na neutrál nebo ne.

avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 12.09.12 01:00
 

Pokud je motor řízený elektronicky, velmi pravděpodobně odpojuje řídící jednotka při brždění motorem přívod paliva (vstřikování), tedy je v takovém případě spotřeba nulová. Motory s karburátorem ´žerou´ i v tomto případě...

(Ne)Výhodnost (ne)vyřazení je ale závislá na více faktorech - délka i klesání kopce, zatáčkovitost, povrch... Ale - každopádně málokdy jezdím s vyřazenou rychlostí.

 
Datum: 12.09.12 01:07
 

odovedet nelze jednoznačně a hned ti řeknu duvod :) okud je dlouhý kopec mimo vesnici a nikde žádná vesnice vdohledu, tak ano Rychlost vyhazuju a duvod? uto je tišší, a zaroven opravdu v ten moment jse to jedine vylatí vyhodit rychlost, protože třeb já znm pár kopcu kde kdy jedu 90 - 95 a na hoře na kopci vyhodím rychlost tak se auto rozjede klidně i až na 135 km za hodinu, většinou jen na 120 ale i to pomuže budto když pod kocem násldeuje rovinak tak než ti auto zbrzdí samo´na 90 což smíš jet tak tě ulyne dost velký vzdálenost, klidne i 3 km ( zalžeí na kopci silnici a terenu) ale hlavně uděláš to takle 10x a jedeš 20 - 30 km vlastně na neutrál což máš odsttně znát na spotřebe benzini či nafty ač je rozdil jestli těch 30 km jedeš na neutrál nebo s motorem v otáčkách :) no a zadruhý kdy tam není rovina od kopcem tak ti jizdou na neutrál kolem rychlosti 120 omuže vyjet následujici kopec (mluvim v jednom a tom případě zase zaleží na terenu nekde se ti to rozjede z 90 na 100 nekde ze 70 na 95 to je jasný, no a zase tady je jasný že do kopce musí motor víc točit, taklže další spotřeba, a ty pokud jedeš s koce na naeutrál tak do kopce jedeš v podsttě zadarmo pač tam máš tu energii kterou jsi nasbírl s kopce dolu :) opravdě, nenávidím lidikteří na dobrý silnici s kopce brzdi provoz protože nesmeji přesáhnout 90 za hodinu a jedou na neutrál a brzdí.. znám jeden takovej případ ;)
no a druhá verze je kopec třeba ve meste, nebo při příjezdu do vesnice, tam nechávám zařazený nejvyšší rychlostní stupen a proč? protože auta jsou vybavený uzaverem prutoku benzinu z kopcu, neboli pokud je zařazený optimalní stupen a snaži se jakoby zrychlovat ale rychlost mu to nedovolí a to auto pozná a vypne přívod paliva, je to třeba dobrý ve městě třeba jedeš a je kopec tak zařdíš trojku a auto jede uplně zadarmo, nebo jedeš a v dálce pod kopcem vidiš vesnici tak sundáš nohu s plynu a na tuu 5 kdy jedeš zadarmo tam pomalu zbrzdiš a okud se to naučíš dostatečně odhadovat tak budeš značku vesnice mijet v 50 km v hodině pak jen zařadiš 4 nebo 5 podle kadýho auta, učil mě to muj učitel autoškoli a musim říct pokud človek nespechá je to supr vec a ušetři ten dost drahý benzin :) ok, je tam možnost to tam pustit na neutrál a před vesnici dobrzdit, ale to udělá jen hlupak a nebo ten kdo hodne pospíchá protože to máš uplne zbytečný opotřebení destiček, a to sou další výdaje za čas, ale ta vydaj pokud budeš brzdit jak hovado te dožene dřív než ty co jezdi předvídave a ani nemusi to být jizda na spotřebu, jedná se o efektivní jizdu kde využíváš Kinetickou energii nebo naopak brzdiš motorem :) já Mam felici 1.3 nevim co máte vy ;) jinak co vým tak dost špatně brzdí motorem 1.4 TSI OCTAVIA ten motor toho moc nenabrzdí ;)

doplněno 12.09.12 01:20:

omlouvám se za vynechávání písmen, píšu z mobilu :)

doplněno 12.09.12 16:20:

#ff0000">lukas12

#0000ff">děkuji za pochopení :)

kdyby jsem te mohl ohodnotit tak to udelam, jenomže mi to nejde :(

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 12.09.12 01:08
 
avatar

Táta pravdu nemá, se zařazenou rychlostí je spotřeba téměř nulová.

Ušetří se tímto způsobem sice málo paliva, ale jízda z kopce se zařazenou rychlostí má nespočet výhod.

Už jen to, že auto brzdíte, a při zpomalování seřazujete rychlosti dolů, má velký vliv na opotřebení brzd, atd. . .

 
Datum: 12.09.12 01:10
 

přesně tak to je jak píšu ja těma brzdama, ale i tak pokud ten kopec je dostatečně dlouhý tak se vylatí jet naneutrál, a nechat auto zrychlit zadarmo a odjed co nejdál pod kopcem bud o rovině a nebo se enchat vyvíst do kopce, ale samozřeme pokud z velkýho kopce jedeš 90 tak je lepší mít zařazenou rchlost aby to auto vlastně zaprvý brzdilo motorem a zadruhý jelo na odpojený přívod paliva ;)

doplněno 12.09.12 01:18:

nevim proč by se to nedalo číst pokud myslíš že kecám tak to řekni narovinu, ale pokud ti jde o to vynechávání písmen tak sry, ale ale píšu to z mobilu, a už takle mi dá práci, se tam zdržovat s diaktrikou a něčím, pač to je fakt docela zdlouvavý sát s mobilu tak se omlouvám na ten pravopis a vynechvání písmen :(

 
Datum: 12.09.12 12:40
 
avatar
Možná, že by jsi podle nicku nemusel být rychlík, stačil by osobák, a před odesláním svůj výtvor zkontroloval a opravil...
Čas, který jsi potřeboval na napsání výmluvy, jsi mohl použít na opravu.
Názor na pisatele se vytváří nejen podle obsahu, ale i podle formy. A myslím, že u některých lidí ztrácíš kredit...
doplněno 12.09.12 12:44: Sem tam může někde vyskočit překlep, stane se každému. Ale když někdo vyloženě na chyby kašle, přestože o nich ví...
 
Datum: 12.09.12 12:44
 

no ztrácim neztrácim o to mě nejde, ale skus jsi takovýhle článke kontrolovat na 2,2 displeji, když už tě bolej prsty od psaní, dotykáč nemam ani nechci, a takovejch znaku je docela fuška :D jinak i mysli o mě co chceš napsal jsem to k dotazu, a hlavní je to co tam je obsaženo, a ne jak je to napsano.. ;) :P

doplněno 12.09.12 12:49:

a ty si pan profesor čico? jako pokud se ti muj přispevek nelibi tak ho proste nehodnot, ale nevyjadřuj se ani k nemu, je to moje, vec a pokud nejsi schopný si doplnit jedno pismenko v těch slovech tak nevim, ale fajn udělal jsem chybu že sem to nepřekontroloval ale aspon sem i toho vedom, ale ty me tu kazez jako bys byl učitelem česštiny :D sry ale je me to jedno! a nebudu se vyjadřovat k tvemu přispevku, maš tu radit, a odpovidat na dotazy a ne nekomu radit jak psat přispevky zdarek! :P

 
Od: itan71*
Datum: 13.09.12 21:01
 

Při čtení jsem si připadal jako neandrtálec.Nepiš z mobilu ale z PC (jestli nemáš tak si kup) a budeš psát jako čech

 
Od: lukas12
Datum: 12.09.12 13:15
 

RE:HEJKAL

Hej ty máš dost, řešit take blbosti! Já jsem si článek od rapida přečetl a neměl jsem žadný problem stím, že tam nechtěně s překlepem nenapsal pismeno. Ty si asi postižený a nedojde ti co tam ma byt za pismeno;) Odopověď napsal dobře a o to jde! Ty misto kritizování jsi mohl udělat taky něco užitečnějšího!

 
Datum: 12.09.12 06:38
 
avatar
Z prudkého kopce se nevyřazuje, jednak tak člověk pomůže brzdám, jednak, jak už bylo řečeno, spotřeba je nulová (vyjma karbecu). U táhlých, ne moc prudkých kopců, se ale spíše vyplatí jet na neutrál, ale já to nedělám.
Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 12.09.12 08:26
 
avatar

Tohle téma se tu probíralo už nesčetněkrát. Zkuste pohledat. Odporujících si odpovědí se dočtete tolik, že z toho moudrý stejně nebudete :D.

 
Datum: 12.09.12 09:12
 
avatar
pokud vim, že pod kopcem budu brzdit nebo zastavovat, tak je lepší nechat kvalt, spotřeba u vstřikování je nulová, ale jen do určitých otáček. A pokud vím, ze pod kopcem budu potřebovat rychlost, tak nahoře dám neutral a dojedu dále. Auto sice něco málo žere, na druhou stranu nespotrebuju kinetickou energii na zbytečné roztaceni motoru. Jízda na neutral je pak uspornejsi, osobně vyzkouseno několikrát. Táta ma pravdu, nakonec stejný test byl popisovany ve světě motorů. Navíc vw u dvoulitru s automatem zavedlo volnobezku, tak jak ji známe např z wartburgu,kapánek vylepsenou, proč asi.
 
Od: ridic
Datum: 12.09.12 10:56
 

Některý motory při zařazení a puštění plynu uzavírají přívod paliva a spotřeba je nulová, ale auto brzdí motorem a nedojede tak daleko jako při vyřazení a neutrálu kdy motor sice palivo bere ale nebrzdí a auto dojede mnohem dál = celově vyjde spotřeba menší než když je zařazeno. Platí to pro táhlé mírné kopce kde se dá na neutrál dojet daleko a při zařazení auto rychle zpomaluje.

Z prudkýho kopce zásadně zařazeno (jaký kvalt nahoru takový i dolu), brzdit co nejvíc motorem, brzdama jen před zatáčkou - v prudkým kopci je na spotřebu výhodnější uzavření paliva, vyřadit znamená větší spotřebu a navíc přehřívání brzd (hlavně v prudkých dlouhých kopcích a s naloženým autem)

 
Od: buss®
Datum: 12.09.12 12:11
 

Jistě, dojíždím, třeba když znám co následuje rozjedu a dojíždím, třeba ke křižovatce, mírný kopeček. Nedupu na brzdy.

 
Od: nu*
Datum: 12.09.12 12:49
 

ano, u žigulíku a gaz-u vyřadit

 
Datum: 12.09.12 13:28
 
avatar

U aut se vstřikováním se skutečně při jízde z kopce se zařazenou rychlostí ušetří. Další věc je šetření brzd. Ne nadarmo mají nákladní auta a autobusy motorovou brzdu. Ta má za úkol udržovat bezpečnou rychlost při jízdě ze svahu i bez použití klasické brzdy, která není určená na delší brzdění a při brzdění se velice intenzivně zahřívá. Při jízdě z kopce je potřeba využít trvalou brzdnou sílu, kterou nám klasická provozní brzda vzhledem ke své konstukci nemůže poskytnout. Existuje také jednoduchá poučka, podle které sjíždíme svahy na stejnou rychlost, jakou by jsme daný svah vyjížděli. Jízda z kopce s vyřazenou rychlostí není moc bezpečná. Třeba já mám auto s karburátorem a kopce sjíždím z rychlostí vždy.

doplněno 13.09.12 20:33:

Nehledě na to, že u některých vozidel je jízda na neutral z kopce zakázaná. Týká se to náklaďáků, autobusů a možná i traktorů, ale to si nejsem teďka jistý. Každopádně nevyřazuju nikdy na dlouhou jízdu na neutral.

 
Od: itan71*
Datum: 12.09.12 16:51
 

Jestli to je karbec tak vyhazovat pokud ne tak nevyhazovat

doplněno 13.09.12 21:04:

Nešetříš jen brzdy a palivo ale i motor lépe se maže

Ohodnoceno: 1x
 

 

Datum: 12.09.12 19:14
 
avatar

známý,od kterýho dostávám naftu-jezdí s nákladákem(sice objemný,velmi lehký náklad) a ušetří právě díky,a jen,vyřazování z táhlých kopců...Mimoto-nelze až zas tak bezhlavě věřit PC v autě,že v tu chvíli,kdy nešlapu na pedál plynu,motor nespotřebovává palivo-v opačném případě by se jednalo o perpetum mobile(tam se ale lidstvo zatím nedostalo)-a není to jen setrvačností,hybností pohyblivých hmot motoru atd...,prostě fyzika má nějaké zákonitosti a údaj z palub.počítače auta je nezmění...*smich*

 
Datum: 12.09.12 19:25
 
avatar

Spotřeba s kvaltem a z kopce opravdu může být nulová, a proč? Právě proto, že auto jede z kopce a tedy není potřeba dopravovat do motoru palivo. To je ta fyzika. O perpetum mobile se opravdu nejedná, protože na auto působí gravitace.

doplněno 12.09.12 19:26:

Jinak ale používám kvalt/neutral právě podle toho jaký je to kopec. Když je mírný a auto udržuje na neutral rychlost, tak tam prostě vyřadím. Když auto zrychluje, nechám tam kvalt a auto už nezrychluje a jede tak jak chci, aniž bych musel brzdit (a že jich potkávám hodně, co jsou schopní stát celý dvoukilometrový kopec na brzdě...)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 12.09.12 18:30
 

Jednoduchá rada : Pokud potřebuješ při jízdě s kopce postupně zpomalovat (například, když víš , že dojedeš ke křižovatce, kde musíš dát přednost v jízdě), tak jeď se zařazeným rychlostním stupněm, jinak jeď na neutrál. Na neutrál totiž jedeš třeba rychlostí 100 km/hod a máš za tu hodinu spotřebu 0,5 litru nafty. Když se Ti na dlouhé cestě povede jet na neutrál touto rychlostí třeba jen 1/2 hodiny, tak jsi ujel 50 km za 0,25 litru nafty a to je výborné, ne?

 
Datum: 13.09.12 21:56
 
avatar

marlowe,

vždy je třeba postupovat individuelně a dle místních podmínek. Pokud necháte zařazen rychlostní stupeň motor brzdí, když vyřadíte tak jedete setrvačností.

Poslechněte otce a rychlost vyřazujte, dojedete dále a levněji.

(vozidlu dáte pokyn aby jelo a pak ho zase budete brzdit?)

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.