Alternátor-nedobíjí?

Od: Datum: 09.09.12 20:33 odpovědí: 20 změna: 09.09.12 23:05

dobrý večer, chci se s vami poradit, naměřil jsem na svorkách baterie při chodu motoru na volnoběh napětí 11.88 V, je to dobré? kolik má mít napětí baterky, dnes se mi vybila baterka při jízdě z ničeho nic


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: 008*
Datum: 09.09.12 20:35
 

To rozhodně není dobré, baterka už je zřejmě na odpis.

 
Datum: 09.09.12 20:42
 

To je špatná odpověď. Na odpis je alternátor.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 09.09.12 20:42
 

Baterie nemusí být na odpis,při chodu motoru musíte naměřit 13až14v jinak vozidlo nedobíjí,přčinou může být dobíjecí relé nebo alternátor.

doplněno 09.09.12 20:47:

Změřte napětí na alternátoru kont.+ a kostra- a pokud naměríte více jak14v alternátor je OK a je to relé.

 
Datum: 09.09.12 20:46
 

Co je to dobíjecí relé?

 
Datum: 09.09.12 20:50
 

Dobíjecí relé je součástka většinou umístěná na alternátoru upravující napětí dobíjení v rozmezí 13-14v,jinak by alternátor přebíjel...ale to je na jiné téma.

 
Datum: 09.09.12 20:58
 

Pokuď by to bylo skutečně relé, tak by dokázalo alternátor řídit jen ve 2 stavech. To znamená buď 100% výkonu a nebo nic. Tomu co je v altenátoru se říká regulátor, protože dokáže regulovat výstupní napětí "nehledě" na zatížení a otáčky(v rámci možností).

 
Od: domacikutil
Datum: 09.09.12 20:42
 
jeste sem zapoměl uvest, že tuto hodnotu sem naměřil na bateriii nabité.
Od: itan71*
Datum: 09.09.12 20:42
 

Změřit altík zda dobíjí ten by měl ukázat kolem 14,5V pak případně vyhodit AKU

 
Od: domacikutil
Datum: 09.09.12 20:46
 
takže myslíte že je to autobaterii,? když jsem tam dal baterku z jiného auta,nabitou tak mi na volnobeh bez rozsvecenych světel ukazala tuto hodnotu
Od: domacikutil
Datum: 09.09.12 20:47
 
14.5 ma ukazovat v jakem stavu na volnobeh? me to na volnobeh ukazalo 11,88
Od: reni®
Datum: 09.09.12 20:53
 

alternátor musí udržovat napětí cca 14-14,4 V na baterii i když není nabitá. Vadný je alternátor (uhlíky) nebo regulátor napětí na něm.

Nižší napětí na baterii v případě dobrého alternátoru by bylo pouze v případě zkratovaného některého článku aku.

doporučení :Opravit alternátor.

 
Od: hop®
Datum: 09.09.12 20:50
 
avatar

Alternátor - nedobíjí!

Pokud za běhu motoru naměříte méně než 13V, je chyba v dobíjení bez ohledu na to, zda je akumulátor funkční nebo v řiti. Pachatelem bude relé, nefunkční dioda v altíku nebo sjeté uhlíky v altíku. Baterii zatím nevyhazujte!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 09.09.12 20:54
 
avatar

altík ven a navštívit šikovného autoelektrikáře a nechat repasovat

nebo novej altík

nebo výměna kus za kus - dáte starý a za určitý peníz dostanete repasovaný

 
Od: domacikutil
Datum: 09.09.12 20:59
 
zítra altík vyndám a kouknu se na něj třeba to budou pouze uhlíky, kolik tak stojí a kde se dajíí koupit na renault?
Datum: 09.09.12 21:03
 
avatar

kdekoli-třeba v AKelly apod.-podle typu akce za pár set+hodinka i s montáží...

doplněno 09.09.12 21:14:

domacikutil-ony altíky vyrábí tzv.subdodavatel(např.Valeo,Bosch,Delco Remy atd.)-takže i v Renaultu je v 90%případů Valeo,čili proč kupovat diod.můstek u renaultu-za x peněz,když totéž(a de facto originál) koupím ani ne za polovinu třeba u Kellyny...?!

 
Datum: 09.09.12 21:09
 

Když ho vyndáž a kouknež na něj tak určitě nepoznáž jestli jsou v háji pouze uhlíky.Na renault se daj koupit u renaulta.

 

 

Datum: 09.09.12 20:57
 
avatar

Plně nabitý akumulátor by měl přiměření naprázdno ukázat 14,5V.Pokud ukazuje méně,je to otázka dalšího měření,třeba hustoty elektrolytu která u plně nabitého aku činí 1,28 g/cm3.

Pokud je podstatně menší,svědčí to o zasulfátování článků a tedy konci aku.

Když jsou tyto hodnoty v pořádku a při venkovním dobití dosáhneme tyto parametry,poohlídneme se po dobíjecím systému.Tedy alternátor a jeho regulační obvod.Nejlépe je,obrátit se na specializovanou dílnu.

JABRAKA

 
Od: itan71*
Datum: 09.09.12 21:33
 

A co kontrolka dobíjení svítí nebo nesvítí při vyšších otáčkách nebo jen mírně svítí podle toho to taky poznáš hlavně teď večer

doplněno 09.09.12 22:44:

A zkoušel jsi zda není špatný kontakt na tom hrubším řerveném kabelu co vede k altíku tam vede + zkus povolit a popř.očistit(vlivem počasí to oxiduje a málokdo to promaže)

 
Od: domacikutil
Datum: 09.09.12 21:45
 
predtim svitila, pak zas ne
Datum: 09.09.12 23:05
 
avatar
Vše už bylo řečeno. Pokud se ti po nastartování nezvedne napětí na aku nad 14V a kontrolka nabíjení nesvítí, je to uhlíky alternátoru, budicím vinutím (to trápí hlavně alty VALEO) nebo se ti posral regulátor.
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.