Záměna motorového oleje

Od: Datum: 07.09.12 09:54 odpovědí: 17 změna: 09.09.12 21:03

V autě používám motorový olej 10w/40. Auto nemám garážované jezdím do práce deně i v zimě. Chtěl bych přejít na olej 5w/40. Je to možné? Má tento olej lepší vlastnosti v zimě nebo je to jedno? Děkuji.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: tr
Datum: 07.09.12 10:14
 

Zdravím, může to začít všude téci, raději bych to nedělal. Na hustší přeoít můžete, ale na řidší ne.

 
Od: laybor*
Datum: 07.09.12 10:16
 

V zásadě platí,že do motoru nepatří lepší olej než tam byl doposud, důvodem je riziko rozpouštění úsazenin.

Dále použitím řidšího oleje u více opotřebovaného motoru může nastat jeho vyšší spotřeba - oleje.

 
Od: ladaadal*
Datum: 07.09.12 10:24
 

Nedělal bych to, důvody už popsal Laybor.

 
Od: mowla*
Datum: 07.09.12 10:26
 

Záleží na stavu motoru - jak psali rádci nade mnou, pokud přejdeš na řidší olej, budeš muset - zejména ze začátku, častěji kontrolovat stav oleje (výšku hladiny) i ´černotu´ (rozpouštěním karbonu olej degraduje, možná bude lépe první náplň vyměnit dříve, než nařizuje limit).

Ale- zásadě - proč ne? Méně viskózní olej je na zimu vhodnější - zejména na krátké jízdy...

 
Od: nu*
Datum: 07.09.12 13:29
 

5W-80 - je to dobrý olej, já ho dávám do skůtru a jede jako pila...

doplněno 07.09.12 14:06:

opravuji 5W-40

 
Od: des*
Datum: 07.09.12 15:12
 

Konec plácání volovin.Olej 5W je řidší a tak se hodí na zimu.U starého auta ale bude větší spotřeba.U moderních aut je spolehlivý hlídač oleje,není třeba čumět každý den na rysku.Z jara bych tam doléval opět 10W.

 
Od: laybor*
Datum: 07.09.12 15:50
 

To des - sam plácáš -

to budeš jako k 5 W na jaře dolívat 10W - TAK TO VYZNĚLO Z TVÉ ODPOVĚDI.

 
Datum: 07.09.12 21:21
 
avatar

des-musím tě poopravit,seděl-li si v jakémkoli starším Renaultu-každý měl už od 90.let na přistrojovce "měřák" hladiny oleje-a to v poloze II klíčku(při naskočení kontrolek)-takže měrka byla dobrá tak akorát při výměně oleje...Ne včechno co se zdá být moderní,opravdu moderním je...Uvedu příklad-někdy 99,00 jsem si přivezl R.Safrane V6 dělaný na zakázku pro nějaký mnišský řád v SRN(bylo to i v TP)-to co bylo vrcholem u Renaultu(Baccara),tak tohle bylo dvojnásobek-už tehdy(vyrobeno 94) to auto mělo krom jiných vychytávek i 4.zonovou klimatizaci(každé místo ze 4 si mohlo štelovat svou teplotu nezávisle na ostatních)-to i dnes dává jen Rolls,Bentley apod.-třeba u VW to ani nelze,dokonce ani o 18 let později...-to jen tak pro příznivce koncernu*smich*,kteří jsou stále ochotni platit nehorázné částky za jejich "Das Auto"

 
Od: bartas*
Datum: 07.09.12 16:54
 

Tento olej 5w/40 má lepší čerpatelnost v zimě oproti oleji 10w/40 http://www.oleje.cz/clanek/Vi…tomobilovych-motorovych-oleju Tady najdete víc informací .

 
Datum: 07.09.12 17:09
 
avatar

nedělej to nech tam 10ku je hustčí líp to maže a necvakaj tolik hydroštely sám sem ted u svýho TDI přešel s 5W40 na 10W40 a auto je na volnoběh takový klidnější tolik neklepe

 
Datum: 07.09.12 17:41
 
avatar

Samé voloviny.Držte se doporučené viskózni klasifikace oleje pro Vaše auto a doporučení výrobce motoru.Při použití 5W40 místo 10W40 Vám skoro určitě stoupne spotřeba oleje ,nebo poteče ven netěsnostmi motoru.Jinak se nic jiného nestane,maximálně pro sichra snížit na nový olej kilometrový proběh (např místo 10 000km vyměnit po 7 000km.Samo s filtrem.

doplněno 07.09.12 17:43:

Ještě doplním-pro naše klimatické podmínky je dostačujíci olej s klasifikací 15W40.

 
Datum: 07.09.12 18:04
 

Moderní oleje jsou natolik aditivované, že pokuď je dodržen kilometrový náběh při výměnách oleje, tak se žádný usazeniny netvoří. Takže se nic nemůže rozpustit. To platí pro API SF-SG a vyšší.

Je jasné, že v zimě 5w40 díky nižší viskozitě daleko rychleji zaplní celý motor olejem než 10w40, takže se zkrátí kritická doba, kdy motor běží nedostatečně mazán.

Pokuď motor "nežere" 10w40 nebude "žrát ani" 5w40. Naopak pokuď už má motor větší spotřebu oleje10w40 , tak s 5w40 se to akorát zhorší.

doplněno 07.09.12 18:16:

To že má 15w40 zaručenou čerpatelnost do -25°C neznamená, že je plně dostačující pro náše klimatické podmínky.

1) Tato teplota je hraniční, kdy už nemusí čerpadlo nasát olej z vany a motor tedy nebude vůbec mazán. Toto je pro motor 100% likvidační.

2) Olej je postupně degradován a tato hodnota se zhoršuje.

3) To že se ti motor začně pořádně mazat až třeba za 30s po startu, také nepřispěje k jeho životnosti. Přitom při použití oleje s nižší viskozitou by mohl mazat třeba za 2s.

doplněno 08.09.12 11:25:

kolo

Další nepravdivý mýtus že se nesmí míchat syntetický a minerální olej. Už samotné rozdělení je chybné. Protože kdyby se to skutečně nesmělo míchat, tak výrobci olejů nevyrobí skoro nic.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 07.09.12 23:16
 
avatar

Oba mají dynamickou viskozitu při provozní teplotě stejnou. 5W promaže rychleji a lépe při studeném startu. Důležité aby splňoval všechny normy výrobce motoru.

 

 

Od: kolo*
Datum: 08.09.12 11:01
 

Klidně ho tam dej.Každý plácá voloviny.5w je lepší olej na všehny auta když nemají najeto extremně moc km,nežerou olej a motor nemá zvuk jako žentour a není vyběhaný.Taky je idealní i na zimu,protože maže dobře hned a ne jako 10w nebo dokonce 15w,které než se motor a olej zahřeje tak je tekutost a tím pádem čerpatelnost než dojde na mazaná místa horší.Nesmí se ale míchat minerální olej se syntetickým!Napřed starý vypustit a pak nalít jiný!Když se mění minerální za syntetický je lepší olej vyměnit o hodně dřív.

 
Datum: 09.09.12 18:36
 

Domnívám se, že olej 5 - 40W je plně syntetický, 10 - 40W polosyntetický a 15 - 40W minerální. V tom je potřeba se orientovat a používat ten, který tam již byl.

 
Datum: 09.09.12 18:49
 

Domníváš se špatně. Viskózní třída neurčuje "syntetičnost" oleje. Plno olejů 15W40 je více syntetických než 5W40.

Hlavně ale neznamená, že když je něco "plně syntetického" tak je to lepší než minerální.

 
Od: nu*
Datum: 09.09.12 21:03
 

to jsou věčné dohady o syntetice a minerálu, výrobce musí vědet co předepisuje, když jsem měl starší piaggio, výrobce v manuálu předepisoval přesně jakýolej jaké specifikace tam patří, s vysvětlením, že starší typ motoru má kluzná ložiska na klice a použitím oleje jiné speifikace by mohl dojít k jejioch rychlekšímu opotřebení

Kdo si koupí auto za staticíce, ten má i na předepsaný olej, a kdo má staropu plečku a je m jedno co tam leje, tak klidně olej do míchačky

Nechápu ty neustálé dohady co kam dát a co kam nedat, prostě tam dám to co předepisjuje výrobce

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.