Nejste přihlášen/a.
Nějak jsem se nedočkal, jaká je příprava směsi? Karburátor nebo vstřikovač BMM? BMM má za nádobkou chladící kapaliny řídící jednotku a za ní černý válec (aktivní uhlí). Karbec má kulatý filtrbox s vytvarovaným křížem.
Pokud se jedná o karbec, tak spotřebu uvlivňuje i jeho čistota a opotřebení klapek. LEKRy mají životnost asi 80 000 a pak spotřeba jistě a pomalu nevratně stoupá... osičky klapek se vychodí a prolíná tudy směs...
U vstřikování je problém jen s lambdou a čistotou.
U obou motorů je potřeba mít seřízené ventily a brzdy nesmí být kousnuté (to taky zvyšuje spotřebu, když nějaké kolo občas přibržďuje samo). Je potřeba měnit oleje a to i v převodovce. V převodovce po 3 letech PP80 nebo 75W a v motoru každý rok! 15W40 M7ADX Paramo/Mogul nebo lepší, pokud motor těsní a je OK.
I u zdravého karburátoru není problém jezdit za 12l/100km, když se furt dupe na plyn. Stejně tak se dá reálně dostat na 7-8/100 a to je krása.
Vstřikování má spotřebu cca 7/100
Dále podhuštěné gumy, špatné palivo (jen BA95 NATURAL! Žádný Ethanol sračky)
A hlavně každý rok měnit vzduchový filtr!
Pak místo zaplacení za filtry a oleje zaplatíte za vyžší spotřebu a později za nespolehlivost auta (odtah)... a dostáváme se k tomu, proč většina lidí říká, že je to křáp... MUSÍTE SE STARAT! Pak bude spotřeba jak víno
Dobrý den. Bylo by dobré uvést, čemu říkáte vysoká spotřeba. Kolik to je a jak jste tuto hodnotu zjistil. Jestli je to jen odhad nebo údaj z palubního PC. Pokud to srovnáváte s dnešními auty, tak to nemá cenu. Dnes je "nedostatek" pohonných hmot a tak se automobilky snaží o jejich co nejmenší úbytek a ještě spolu soutěží v minimální spotřebě. Takže když otevřete Svět motorů a přečtete si v tabulce spotřebu třeba 5.6, tak to neznamená, že Vaše auto žere moc. Favorit žere něco málo přes 7 litrů/100km tuším.
doplněno 05.09.12 11:40: Magdon: No a pak, že jezdí dnes ekonomická auta Ale spíš je to těmi jezdci!
Jestli jezdíš s náklaďákem, tak máš pravdu...
Ale spotřebu ovlivňuje i styl jízdy, zrychlení, brzda, plyn. Občas, když vidím takového závodníka na silnici, říkám si, tomu to do motoru pěkně tryská...
jednak to bude možná, že to má ještě původní starý karbec, ten nemusí být dobře zeštelovaný (nově mají auta už vstřikování a to se řídí elektronicky), dost možná se dlouho drží tzv. sytič, kdy jde za studeného motoru do soustavy moc paliva, souhlasím s možnými úniky hadičkami a podobně. Stará auta jsou prostě stará.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.