Nejste přihlášen/a.
Ahoj, jak hodně z Vás ví, vlastním Škodu 105L z roku 1980. Jenže její lak už je v horším stavu, místo lesku je matný a chtěl bych s tím něco udělat. Problém je, že jsem to zkoušel nějakým voskem naleštit, zkusil jsem to na kousku zadního blatníku, vypadá to mnohem lépe a leskne se, ale hadr byl potom silně "špinavý" červenou barvou (barva vozu). Mám tedy strach, jestli tím spíš lak neničím ještě víc
A potom auto je místy docela špinavé, (je to zašlá špína), myslíte, že by ten lak přežil mytí v běžné myčce s kartáči a následným voskováním? Je voskování laku přímo v mycím programu kvalitní, nebo je lepší umýt si to doma houbou a "rozsleštit" ručně? Díky za odpovědi.
Tady je trochu vidět, jak teď lak vypadá. Po lesk opravdu žádný a nevypadá to pěkně.
Lak je zmatnělý - na povrchu má zoxidovanou vrstvičku - tak se nediv, že po vyleštění je hadr "špinavý" - tu oxidovanou vrstvu je prostě potřeba odstranit, ideálně ne voskem, ale leštící pastou. Lak se tím ne/ničí - zmenšuje se jeho vrstva... Navoskovat až poté...
Kartáčové myčky nepovažuju za zrovna vhodné - kartáče musí být v dobrém stavu, myčka nesmí nadměrně šetřit vodou, neměl bys tam jezdit po hodně zabláceném autě... Z tohoto důvodu si auta myju (nebo nechám umýt) ručně...
Ahoj, odpovím ti přímo z vlastní zkušenosti. Nedávno jsem bral kapotu ve stejné barvě jako mám já z vrakáče. Lak super, jen byl špinavý a zašlý. Kapotu jsem umyl CIFem a houbičkou na nádobí (ta strana s houbou, ne stím koberečkem) a jemně otíral. Pak pořádně proplách vodou, aby cif nikde nezůstal a kapotu otřel tech lihem. Ani nevím proč a asi to nutné nebylo, možná i špatně, ale nelituju toho. Pak jsem vzal čistý bavlněný hadr ze starého prostěradla (bílé vlákno) a tvrdý tekutý vosk TurtleWax v zelené lahvičce s želvou. Nanesl rozetření, nechal působit a pak tu vrstvičku rozleštil a pak to přímo zářilo jak nikdy a voda na tom dělala krásné kapky a žádné mokré filmy. Takže skus tenhle postup a přikládám fotky
Pletete si pojmy: vosk je na ochranu (nalesteneho) laku, vy potrebujete lestenku. Voskovani v mycce Vam nijak nepomuze...
Ze barva zustava na hadru je normalni vec, to se odlestuje zvetraly lak.
Kupte lestenku dle Vasich financnich moznosti a auto vylestete. Idealni je pujcit si strojni lesticku, rucne na tom nechate ruce.
Díky, leštěnku mám, jen si pletu pojmy s tím voskem po naleštění, je nějaká možnost mimo navoskování v kartáčové myčce a tak, abych to nemusel dělat ručně?
Doporučuji nejprve vzít pastou Simoniz color restorer na zvětralé laky (žádná dřina jako s Tempem). Bohužel zrovna červená barva je nejvíce náchylná na zvětrávání. Po vyleštění do lesku ještě napastovat. Nic nenahradí ruce a tvrdý vosk. Myčky je to nejhorší voskování, vosk je "všude a nikde"ke všemu na krátkou chvíli.
Miki, zkusil bych klasiku, pastu Tempo. Je to teda makačka na ruce, nesmí se to dělat na sluníčku, ale výsledek bývá někdy až neuvěřitelný. Možná by šla na leštění použít i nějaká mašinka...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.