Koupe auta bez prevodu

Od: Datum: 03.09.12 06:46 odpovědí: 12 změna: 03.09.12 21:23
Zdravim, potrebuji se poradit:
Planuji koupit ojetinu, krasne auto za malo penez, a to proto, ze je v nem jiny motor nez puvodne. To znamena, ze ho nemuzu nechat prepsat na sebe, jedine s podmaznutou evidenckou.
Majitel nepozaduje prepis, takze uzavreme kupni smlouvu a sepiseme Plnou moc pro me, ze on se zbavuje veskere povinnosti a odpovednosti vuci vozidlu, na dalsi plnou moc auto odhlasi na me, maly technicak se nekde "ztrati", a tak bude auto v poloprevodu ve velkem technicaku, mne zustane i maly jeste psany na nej. On vypovi pojistku a ja sjednam novou na sebe. Tim by to melo byt pololegalne vyreseno.
Opravte me, jestli je neco vyse spatne.
Ma otazka je nasledujici: Jake je riziko, ze napr. pri dopravni nehode, kterou ani sam nezpusobim, prijdou na to, ze je v aute jiny motor? Musim jeste podotknout, ze je zaroven predelane z automatu na manual, coz umozni lehci odhaleni. Kazdopadne kdyz kamarad boural (v cizim aute a bez ridicaku mimochodem), tak se na auto ani moc neptali, jen klasicku oznacili misto nehody, vyfotili a odjeli. Proto se ptam jaka je sance ze by me pripadne odhalili a co bych z toho mel za sankce a problemy? Stk neuvadejte, tu si zaridim :) Diky moc a omlouvam se za text bez diakritiky, psal jsem na telefonu

avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.09.12 09:45
 
avatar

Takto upravené vozidlo NESMÍ DO PROVOZU = byl by tím porušen zákon o provozu vozid. na poz. komunikacích. V případě jakých koliv potíží v provozu s tímto vozidlem půjde vše na Vás a to i v případě, že za danou situaci nebudete moci - bude tam minimálně větší účast a pojišťovna se z tohoto lehce vyváže ( s plněním ) = vše budete hrdit ze svého. A ještě k technický = nevěřím, že by si na triko někdo z STK toto vzal = RIZIKO min. - ztráta místa + eventuelní popotahování při nehodě atd. Bez povolení výrobce o změně = je tento VÝHODNÝ KUP - VELKÉ RIZIKO.

 
Od: buss®
Datum: 03.09.12 10:00
 

A proč není zjištěno, zda tam lze dát jiný motor a za jakých podmínek. Takové homo domo, zřejmě vestavěné před STK, nebo jak to prošlo? Nepožadovat přepis a nechat auto dnes na sebe, to bych byl vůl. Zkusit jako provozovatel.
Zda na to přijdou při nehodě? To ví je PB a ti co ji budou šetřit A na STK coo? Dát původní? Podplatit?

 
Od: specik*
Datum: 03.09.12 12:31
 

Tak za prvé - každou technickou kontorolujou typ motou (a nevěřím, že by si to někdo vzal na triko - pod technickou se každý technik podepíše). Za druhé pokud se auto dostane do nehody (aniž by nehodu zavinilo) a přijdou na to, tak to všechno odnesete vy.

Nešel bych do toho.

 
Datum: 03.09.12 13:24
 

Nebudu řešit jakým způsobem si zajistíte STK... ale mám otázku... podle nového znění zákona Vás může na STK poslat Policie, když Vás zastaví a při kontrole se jí něco nebude pozdávat. To hodláte vyřešit jak?

Další otázka... Proč myslíte, že se současný majitel toho vozu hodlá zbavit a jeho koupě je tak výhodná? Že by ho náhle přestalo bavit? Spíš si moc dobře uvědomuje, jak je provozování takového auta "o hubu" a chce se ho zbavit dokud to jde. Ať už Vám řekl cokoliv... kdyby provozování takového auta bylo v pohodě, tak ho přece neprodá.

Nebudu moralizovat, kvůli "zařízení STK", "podmáznuté evidenčce" a míře nelegálnosti takového počínání (včetně ježdění takovým autem). Počítejte s tím, že tu "výhodnou koupi" jednou zaplatíte i s úroky.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: stroza
Datum: 03.09.12 13:58
 

Díky za odpovědi, každopádně moc věcného jsem se nedozvěděl. Samozřejmě vím, že auto nesmí do provozu, vím, že mi pak vše jde na triko a vím, že s STK by byl problém (ta je tam ale teď čerstvě na 2 roky...), na to jsem se ovšem neptal a na nějaké morální rady ohledně nelegálnosti a rizika jsem moc tvrdohlavý a bohémsky založený.

Ptal jsem se, jak velká šance je, že mně to auto zkontrolují (samozřejmě je velice těžké na toto odpovědět - ale tak nějaké vlastní zkušenosti, příklady a tak, žádná procenta). Například jak jsem již napsal, kamarád havaroval bez papírů v cizím autě a na motor a podobné se nikdo neptal. Mně nabourali u obchoďáku a taky nikoho nezajímalo, co to vlastně je za auto. S mámou jsme měli před X lety bouračku na dálnici, auto šlo přes střechu 3x a pokud vím, taky ho nikdo neprohlížel coby do motoru.

Toto mě zajímá, při jakých příležitostech se Vám například stalo, že vás kontrolovali i pod kapotou a tak. A to s tou běžnou kontrolou: ano, můžou mě poslat na STK, toho se taky právě bojím, aby nějaký zkušenější policista nezačal šťourat, když by zaslechl zvuk 1.9 "traktoru" místo benziňáku. I když strejda vlastnící autobazar nám na dřívější auto zařizoval STK i emise, aniž by tam to auto vůbec jelo *palec*

A ještě jedna otázka tedy: Taky jsem nad tím přemýšlel, že bych to nejraději zlegalizoval, místo potvrzení od Peugeotu, by asi bylo jednodušší získat povolení na individuální přestavbu vozu. Pročítal jsem si zákon a je tam psáno, že potřebuji jakýsi nákres změny... Co tím jako myslí u motoru, však člověk nemusí být malíř, aby mohl šťourat do auta, ne? Když přehodím motor, na autě nic vizuelně nezměním, tak na co motor? Toto mi, prosím, osvětlete, díky :)

Od: k2
Datum: 03.09.12 14:22
 

Chapu dobre, ze papirove je to benzin, ale ve skutecnosti nafta?

Konkretne: motor mi bezna kontrola PCR nikdy nekontrolovala, nicmene i nejblbejsimu policajtovy bude divne, ze benzinak ma nejaky divny zvuk. Pak si myslim, ze ani na tu STK Vas posilat nemusi a da Vam flastr primo na miste. To same v pripade nehody- byt tam jiny motor stejneho paliva, tak pokud to neni nejake auto, ktere zna kazdy nazpamet, tak vetsinou ani lidi nemaji predstavu, jak by konkretni motorizace v konkretnim modelu mela vypadat. Nicmene chytnete ranu nejak blbe na motor-bude z benzinaku smrdet nafta a jste jasny.

V obou pripadech navic zamena automat-manual, toho si vsimne kazdy i bez kontroly motoru.

Zkuste se na to podivat trochu realne, motor na jiny druh paliva a manual od automatu pozna opravdu temer kazdy. A policajt neni tak blby, jak si nekteri lidi mysli.

Individualni prestavba je financne i uredne nerealna (muj odhad je tak 0,5 roku vyrizovani a 0,5mil. cena), potvrzeni od Peugeotu je asi taky mimo realitu. Ono byt to jednoduche, tak to zlegalizoval puvodni majitel davno sam. Doby, kdy vyrobci povolovali zamnenu benzinovych motoru za naftaky jsou uz davno pryc...

 
Od: buss®
Datum: 03.09.12 14:27
 

místo potvrzení od Peugeotu, by asi bylo jednodušší získat povolení na individuální přestavbu vozu.
Já se obávám, že budou chtít vyjádrření výrobce, zda je změna schválená. Já bych tedy začal tím. A nejen zákon, k tomu je další předpis.Poptal bych se nějakého většího dovozce nebo zastoupení, nebo jejich servis (pokud o tom něco ví), Co když to s tím motorem mají? S nafťákem je to těžší, brzdy, úchyty... motor je podstatná část. Nebudou to chtít zkoušet v Praze?
Bohémství neřeším, ti na to mají..., a nakonec stejně by to byl přestupek, néé?

 
Od: stroza
Datum: 03.09.12 14:35
 

k2: Díky, to je kloudná odpověď, to jsem chtěl slyšet.

Buss: Ano, na to jsem už koukal na zastoupení Peugeotu, to je jediná legální cesta (kromě té individuální přestavby), že bych vyměnil motor za jiný typ, ale musí s tím souhlasit toto vtrchní zastoupení značky (např. VW to prý často schválí, ale taková Škoda nikdy). A ti zase chtějí dokumenty, které původní majitel asi nemá. Každopádně mu napíšu a pokud je mít nebude, na koupi se asi vykašlu, k2 napsal přesvědčivý komentář, díky chlapi *palec*

Od: nu*
Datum: 03.09.12 18:13
 

Nechápu co tady řešíš a co věcného bys chtěl číst, peugeot žádnou přestavbu nepovolí, tedy určitě ne z nafty na benzin, slepenec za pár korun se kterým tě vyhodí z každé STK si pak můžeš postavit na zahradu a chovat v něm slepice.

A i kdyby povoli, vyjde tě to dráž než pořídit si auto s naftovým motorem už z výroby, za povolení zapatíě výrobci, pak budeš muset doložit původ motoru, absolvovat případné úpravy v autorizovaném servisu Peugeot a nakonec absolvovat technickou prohlídku a technicku kontrolu, správní poplatky na úřadu.

Tak se ptej akredirovaného zástupe peugeot, a ne tady.

 
Od: stroza
Datum: 03.09.12 19:12
 

nu:
S prvním odstavcem si jdi za dcerkou nebo tak někam, na to není nikdo zvědavý, když jsi ten "slepenec za pár korun" neviděl. A sorry, zahradu nemáme, slepice pěstovat taky nechceme.

2. odstavec mimo téma, otázka, pokud vím, zněla jinak a navíc už byla vyřešena.

A zakončím to suše jako ty - když chceš rýpat, dělej to na aktuálních tématech, a ne tady (lidé to určitě ocení, tak jako já).

Od: nu*
Datum: 03.09.12 19:43
 

Nechci rýpat, nevíš o čem píšeš, když se malý TP jaksi ztratí, bude veden v systému jako neplatný a je ti k ničemu...při první silniční kontrole se zjistí hrubé porušení zákona a půjdeš do správního řízení...kontrola bude zdokumentovaná a jako důkaz o provozování silničního vozidla bude sloužit správnímu orgánu jako impulz k zahájení dalšího řízení ve věšci porušení paragrafu 4 zákona č.56/2001Sb...atd...

Tvůj problém je že ničemu nerozumíš a vůbec nevíš o čem píšeš:-P

 
Od: stroza
Datum: 03.09.12 21:23
 

Víš, tahle tvoje odpověď je naprosto věcná a kdyby sis odpustil tu, odpusť mi to, naprosto debilní první zprávu, tak ti poděkuji a ocením to. Tohle je to, na co jsem se ptal. A že tomu nerozumím? Proč si proboha myslíš, že sem píšu? PORAĎTE.cz pro mě neznamená "Jsem mistr světa a tak sem píšu to, co vím", chci se zde dovědět to, co nevím, takže si prosím příště znovu odpusť to, že je někdo nevědomý, to můžeš provozovat na forech, kde se předpokládá znalost v oboru. Díky

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.