Hodnocení auta-Felicie

Od: Datum: 29.08.12 16:25 odpovědí: 17 změna: 30.08.12 18:20

Ahojky.Chtěla jsem se zeptat na Váš názor.Vybírám si auto.Peněz moc nemám.Proto vybírám něco levného,kvalitního a pojizdného.:) Dívám se na internetu po různých autobazarech ale ceny jsou příliš vysoké.Nejlepší na tom s cenou je Felicia,která se mi i vzhledově líbí,některé mají málo najetého a hlavně že nemá velkou spotřebu.Příjde mi ale že kdybych si to auto pořídila,tak budu všem na posměch co to mám za auto.Navíc hodně rezaví.:( Sice vidívám hodně Felicii ale chtěla bych něco co už je na lepší úrovni,protože,když pořídím tohle auto tak ho budu mít hooodně dlouhou dobu,než našetřím na nové.Jak by jse zhodnotili Feliciu a jaké auto by jste mi doporučili jako začátečnici.*Jen podotku, že auto musí být do 50 000Kč i když i tahle cena je pro mě příliš velká.Děkuji za Vaše odpovědi :)


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.08.12 16:33
 

Jako začátečníkovi bych Felicii doporučil. Sám jsem ji měl 5 let a spousta věcí se tam dá opravit za pár korun a dá se to opravit doma a ne jako zbytek moderních aut, které musíte dát do servisu. Říkáte, že to budete mít na hodně let, ale za 50.000 Kč nic moc lepšího neseženete. Chtělo by to chytnout opravdu jeden solidní kousek a máte vyhráno, protože pak se na to auto dá spolehnout. Co já sem s ní najezdil v zimě v hlubokém sněhu, ledu, cestách, necestách a nikdy mě nezradilo... Na to, co si myslí ostatní se vykašlete. Já jsem to také nařešil. Pokud se Vám bude někdo smát, tak je to akorát jen hňup a není radno se s ním zabývat. Pozor na bazary. Většinou tam nechytnete dobrou Feliciu. Lepší je od někoho přes inzerát a vzít si s sebou někoho známého, který se v autech vyzná. Majitel Vám většinou řekne, co na tom autě dělal. Rozvody, brzdy, filtry, pneumatiky, olej, netěsnosti a další.

 
Datum: 29.08.12 16:45
 
avatar

Spousta lidí mi jako začátečníkovi tenkráte radila 105 či 125 event Fáčko.Já si koupil F125P ,všichni říkali že je pro začátečníka moc těžké -nebylo:Osobně bych začátečníkovi radil ledaco levnější,co by tolik nebolelo v případě nehody (Bolest brazně za rozbití auta i skutečně při zranění!-Proto jsem v minukosti šel do Fiata místo 120_motor vepředu=teoreticky bezpečnější!).Jinak nechci vnucovat sé auto,ale fakt je ten že na svou Xantii jsem kupoval spojku (co se dává v prvovýrobě ) za stejnou cenu co stojí na feldu.Další je že za pade se dá koupit v dobrém stavu a mladší a NEHNIJÍCÍ na rozdíl od feldy ale každé má svoje.

Kolega nedávno koupil před Lídlem Luxusní feldu-přímo od 1.majitele za dvacku s asi 80tkm ,v zimě nejetou ,na rozdíl od dalšího,který ji koupil manželce za 50tkč a s nutností výměny lemů + dalších drobností za cca desítku-prostě pořádně vybrat!

 
Od: au1
Datum: 29.08.12 16:36
 

nedokážu pochopit, co lidi s tímto rozpočtem táhne pořád k Felicii. Vlezte na bazos.cz, zadejte Octavia, cena do 35.000 Kč, a vyplivne jich to mraky - a nemáte to z předraženýho autobazaru. Žrat to bude jak Felda, rezavý to bude mnohem míň, a zas tolik lidí se vám smát nebude :)

 
Datum: 29.08.12 16:40
 
avatar

Jo, na dojetí domů je to fajn, ale chce to mít to s sebou lano :-D :-D :-D Jenom pneumatiky stojí 8tisíc...

doplněno 29.08.12 16:52:

A zde vidíme milý kolegové, že i k nám na slušné forum zavítá nějaký člověk, který si zde léčí své komplexy. Přeju Vám příjemný den pane.

 
Od: au1
Datum: 29.08.12 16:46
 

to je co za argument prosímtě? :D Ikdyby tam byly 195/55/15 tak fungl nový 4 pneu koupíš za 5 tisíc, tak nemel nesmysly. Na tu tvou Feldu jsou určitě zadarmo, že? A lano si připrav spíš ty, aby sis mohl svázat dokupy karoserii až ti uhnije a rozpadne se .)

 
Datum: 29.08.12 17:04
 

Tak já bych v životě oktávku za 35 nekoupil... Ta bude buď ve stavu na velký H a nebo bude mít natočeno kolem 200.000 km a i víc. Pokud mě někdo bude tvrdit, že méně, tak to má stočený...

 
Datum: 29.08.12 18:07
 

Náhradní díly stojí na octavii minimálně 2x tolik. To je třeba argument, proč jít raději do Felicie, když je hluboko do kapsy.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.08.12 09:54
 
avatar
Prober se, laskavě!
Felicie za 35 - 50kkč bude prakticky ve 100% stavu, ani korozi kastle a rámu mít nemusí, i když je to samozřejmě zastaralé a nebezpečné auto. Ovšem pojede to a je to snadno opravitelné, narozdíl od Octavie za stejný prachy, která bude ve stavu silně ojetého šrotu.
 
Datum: 29.08.12 16:38
 
avatar

Já jsem řešil stejný problém a šel jsem do Felicie a jsem spokojen. A to maximálně. Mám ji rok, je denně v provozu a když se něco porouchá, tak si na ní hodně opravím sám (tím chci říct, že je to auto nenáročné na opravy co se týče obtížnosti). Pokud chcete Felicii, tak cca za 20 000Kč, klidně o troch víc. Motor 1.3, bez koroze, ale počítat s tím, že nemá posilovač řízení, což je jen o zvyku, ale pro ženu může být zvykání obtížné. Hlavně bych si ohlídal, zda má zaplacenou ekodaň či nikoliv. Ta u Felicie činí 5tis, což pro Vás asi není málo. Ostatně i pro mě nebylo, ale jsem s ní naprosto spokojen. V každém servisu hned opraví, protože na ní mají většinou díly skladem, což je fajn a u ostatních aut spíše vyjímkou. Servis je levný a hodně si toho udělá člověk sám, ale přeci jen jste žena. Ale pokud máte přátele, co autům rozumí a budou Vám ochotni pomoci při případných opravách, jděte do ní. Pokud budete nějakou dobu hledat, tak jistě narazíte na slušný kousek, kterých je ještě dost a budebez koroze, s el.okýnky, centrálem apod. Ale i bez těchto vymožeností je to naprosto OK. Čím více toho ale mít, tím více může stát a hrozí více poruch. Raději kupte v bazaru než od někoho, pokud to není známý. Nebo třeba úřes servisáka nekoho známého a tak. V servisu Vám řeknou, že nejeden zákazníkprávě prodává auto, který tam jezdilo na prav.servis a je OK.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jirrka*
Datum: 29.08.12 22:06
 

Ahoj, úplně tomu rozumím. Já sám teď vybírám svoje první auto a Vy jste asi v podobné situaci. Felicia je auto, které kupuje právě spoustu lidí co začíná. Všichni jí kupují právě proto, že je prakticky laciná a jezdí v ní kde kdo.

Dnes jsou ceny Felicii docela dobré, nicméně myslím, že vrazit 50000 Kč do Felicie je hloupost. Slušné kousky se nechají sehnat již okolo 25000 Kč ( i levněji), ale chce to pořádně vybírat a jak píšou kolegové pozvat si někoho, kdo tomu rozumí (případně to nechat zkontrolovat servisem). Je lepší vrazit v začátku něco do kontroly co vlastně kupuju, než pak litovat.

K technice. Felicie jsou pověstné rezivěním, což můžeme denně vidět v provozu. To je však závada, která se nechá ihned odhalit a říci že toto tedy ne. Nečekejte, že budete otvírat okna elektricky, že Vás bude v létě chladit klimatizace, a podobně. Sice se tyto věci do Feld dávali, ale takovou pravděpodobně neseženete. Další nevýhodou je absence posilovače, který se nachází jen v mizivém počtu Feld. Ale neměl by to být problém.

Poruchy. Každý řekne asi něco jiného, ale Felda nepatří k těm autům co se hned rozpadnou. Co se týká spotřeby, tak bych se vyhnul asi 1.6 motoru. Prakticky a i logicky, žere nejvíce ze všech motorů. Náskok ve výkonu oproti 1.3 50 kW není až takový.

Nicméně nechci chválit Feldu. Do nedávna jsem chtěl jedině Feldu a nic jiného. Jenže tohle je chyba, kterou dělá spoustu lidí. Kamarád má Xantii v kombíku rok výroby 1997 a můžu Vám říci, že je to tisíckrát lepší něž Felda. Má jí až na nějaké detaily v základu a i tam najdete el. přední okna, od roku 1998 i klimatizaci. A celkové provedení je daleko lepší. Je to dáno tím, že Xantia patřila ve své době do střední třídy, což s kompletním provedením udělá divy.

Co je na Xanitii pozoruhodné je to, že nemá klasické odpružení, ale takzvané hydro. Máte možnost měnit světlou výšku za jízdy, což je velmi praktické.

Možná Vás teď děsím, co Vám to nabízím, ale dokud si do toho nesednete, neuvěříte. Poruchovost je taktéž velmi nízká a v kombinaci s dobrým motorem o kterém bychom se tu mohli bavit hodně dlouho i krásná spotřeba. Navíc nabídka motorů je velmi pestrá.

Dobrou Xantii seženete v pohodě za 35000 Kč. Opět to chce vybírat.

Nechci tu zas chválit Xantii. Je spousty aut, které jsou lepší než Felicia. Záleží na co budete auto využívat, pokud vám stačí jezdit sama z bodu A do bodu B, berte něco menšího, Fiat Punto, Citroen Saxo, Renault Clio, VW Polo. Nicméně mít za stejné peníze co Feldu auto o třídu lepší je prostě znát.

Rozhodně bych nešel do Octávie, ale ani do Fábie. Do 50000 Kč neseženete nic zázračného, buď to bude mít najeto tolik, že to bude před rozpadem, nebo tam bude půlka auta na opravu.

Chce to zvážit, ale rozhodně bych nešel do Feldy jen kvůli tomu, že jí má kde kdo a něco se o ní povídá. A to, že si z Vás někdo dělá srandu v čem že to jezdíte, tak na něj kašlete, kolikrát mají tací horší auta než Vy.

Asi jsem se trochu rozepsal (a mohl bych pokračovat J), ale tohle téma mě chytlo, protože sám jsem v podobné situaci.

 
Od: k2
Datum: 29.08.12 23:09
 

Ze zacatkem bezvyhradne souhlasim, kupovat Felicii za 50 je opravdu blbost, za stejny prachy se da koupit auto, ktere je technicky uplne nekde jinde.

Ve srovnani Fel 1.3 a 1.6 jste ale hodne mimo. Jel jste nekdy v te 1.6? Ten rozdil oproti 1.3 je sakra poznat, staci tahlejsi kopecek.

A doporuceni Xantie - no nevim. Ac je to zajimave auto, tak bych ho jako min 10 let starou ojetinu nemel odvahu doporucit, technicky je to velice slozite auto a trh s ojetinami je ponekud prebrany. Kdo ji ma, tak neproda, protoze vi, ze nic jineho podobneho (krome C5) nesezene... Pokud se na tom neco posere, tak to stoji za to. V servise na takovydle auto pak koukaj dost vyjevene a v citroen servise to zas nikdo nezaplati.

 
Od: jirrka*
Datum: 30.08.12 07:47
 

Samozřejmě Xantia není pro každého, nicméně je to zajímavé a hodně solidní auto. S poruchama, kamarád má 1.8i a za celou dobu co Xantii vlastní s tím neměl prakticky žádné potíže. Samozřejmě až na klasické opotřebení dílů (kotouče, destičky). Složitější na tom může být to odpružení, ale buď vyberete dobrý kus kde to je v pořádku a budete s tím jezdit ještě hodně dlouho nebo vyberete špatný kus a ten Vás zradí.

Můžete koupit šmejda Feldu stejně tak jako šmejda Xantii. Pravdou však je, že těch servisů co Xantie dobře znaj je daleko méně. Ale to snad není až tak velký problém. Při výběru to chce vybírat a vzít někoho kdo Vám 100% řekne, tak tohle jo nebo ne.

Já bych určitě šel radši do Xantie či něčeho podobnýho (Xsara) než do Feldy, záleží však no tom k čemu bude auto využíváno.

Pokud to má jen na dojetí z bodu A do bodu B, určitě bych šel do něčeho menšího, jenže i tam seženete daleko lepší auta než je Felda.

Rozdíl mezi 1.3 a 1.6. 1.3 50 kW jsme měli kdysi půjčenou. Dobré auto, ale myslím, že koupit Feldu když za stejné peníze můžu mít i něco lepšího, možná i novějšího, tak bych šel rozhodně jinam. V 1.6 jsem se jen vezl a žádný velký rozdíl jsem nepociťoval, ale to mohlo být spojeno s tím, že jsme jeli ve čtyřech. Pokud však kouknem na spotřebu tak je asi výhodnější vzít 1.3.

To je jen můj názor, někdo s tím má asi daleko větší zkušenosti. Feldu bych bral až tehdy když bych se porozhlédnul po něčem jiném a neuspěl.

Může to vypadat že tady píšu vše špatné proti Škodě a vše dobré o PSA, ale vůbec to tak není. Chce se to podívat na hodně značek, na hodně aut a favorita najdete třeba i u Forda.

 
Datum: 30.08.12 08:45
 
avatar

Nedá mi to i když jsem se o tomto rozepsat nechtěl,ale budiž.Xantie byla ve věku 10-11 vyhodnocena jak lepší než u nás nejprodávanější prémiovky-pašík , okta a další! Ale je složitější a jako u většiny francouzů je náročnější na pravidelný servis.Jak jsem psal nahoře komplet spojkový set (lamela přítlačák a ložisko) co se dává v prvovýrobě mě stál +-totéž co na onu feldu,takže díly nejsou drahé (samo že třeba na 3,OiV6 a na HáDéI jsou díly dražší) ale beru 1,6i ;1,8i nebo 1,8i16V ,2,0i16V a poté 1,9D 1,9SD nebo 1,9 or 2,1TD.Samo s těmito auty do normálních nesrvisů ne ani do autor.serv.v ČR je pár odborníků,kteří je znají a UMÍ i hydro! a je přibližně v každém kraji jedem i když za vyhlášeným odborníkem jezdí lidé do Brna i z Plzně či Prahy..Např dofuk koulí + výměna LHM+ práce se vejde do 2000kč vyměnte v servisu za tu cenu všechny tlumiče na feldě.

Jo a ještě pro doplnění ,i když je to složitější auto než felda,ale pokud tomu člověk trochu rozumí a je šikovný a dokáže si servisovat a opravovat feldu sám,dokáže i Xantu.Osobně,jsem vyučen zedník s maturou ze všeobecně vzdělávacích předmětů a není pro mne problém výměna spojky,motoru nebo jen výměna kotoučů a desek atd.Ale záleží na umu a šikovnosti.

PS na BX a Xantiaclubu jsou diagnostické triky pro kontrolu hydra-v příp.zájmu o auto s hydrem dp.přečíst!

doplněno 30.08.12 18:33:

To Jirrka to bych neřekl že 16V jsou poruchovější jediná věc u nich ,že více baští oil což se odstraní (pkd extrémní spotřeba oilu) gufírky ventilů bez demontáže hlavy!Co do, poruchovosti jsou na tom všechny stejně.

 

 

Od: jirrka*
Datum: 30.08.12 17:06
 

Ano, souhlasím s Vámi. Xantia je sice složitější, nicméně zase o hodně lepší. Když se dobře vybere nebude s ní žádný problém. Ty servisy si chce vyhlídnout, jaké jsou dobré, které mám blízko, a ve kterých to hlavně jak píše kolega UMÍ. Možná že toto bude složitější, ale nicméně se Vám Xantia odvděčí. Ale myslím že když je rozpočet na 50000 Kč (samozřejmě čím míň tím asi líp), tak za to se nechá sehnat opravdu už hodně dobrá Xantia i z posledních let její výroby. A taková bude ještě hodně dlouho sloužit.

Vyhnul bych se asi 16V motorům. O těch se říká že jsou ze všech nabízených nejporuchovější a když se podíváte na autobazary, tak právě těch je tam nejvíce. Jaká náhoda.

A pokud by se někdo bál Xantie, tak není problém jít do menší Xsary, která už je jednodušší a nemá hydro. Možná, že ta by byla v tomto okamiku i vhodnější.

 
Od: asfdhgd
Datum: 30.08.12 10:30
 

Koukněte na Fiat Punto 1,2 8V, za 50k seženete v opravdu luxusním stavu a s Feldou se absolutně nedá srovnat. Zásadní rozdíl je bezpečnost při nehodě

 
Od: jirrka*
Datum: 30.08.12 17:11
 

Fiat Punto, také nebude špatné. Sice s ním nemám žádné zkušenosti, ale za ty peníze asi lepší volba než Felda.

Zase píši, že Feldu zavrhuji, není to však pravda. Je to dobré auto, nicméně za stejné peníze můžeme mít i lepší.

 
Datum: 30.08.12 18:20
 

Už jsem viděl 2 Punta 1.2, kterým odešla řídící jednotka, která je nesmyslně umístěna na sacích svodech, takže se silně zahřívá.

Dnes už je to sranda, repasovaná se dá sehnat okolo 7tis, ale když před cca 2 roky sousedka kupovala novou asi za 17tis, tak se moc šťastně netvářila.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.