Autobaterie - bezúdržbová vs. údržbová

Od: Datum: 29.08.12 13:40 odpovědí: 4 změna: 29.08.12 16:24

Ahoj, můžete mi, prosím, někdo sdělit klady a zápory bezúdržbové baterie a případně i své zkušenosti? Je pravda, že údržbová baterie je více náchylná k vybíjení, protože se více vypařuje voda z elektrolytu a poté ubívá a hladina elektrolytu klesá pod horní čast desky? Tím pádem je tedy údržbová baterie "náročnější" na údržbu, ale doléváním destilované vody může vlastně vydržet až na dost let...

V autě jsem měl bezúdržbovou baterii. Svítilo na mě černý oko. Tvrdí mi, že baterie se dá dobít a také ji dobiju, ale prý když se rozsvítí černé oko, hladina elektrolytu klesla pod horní desky a tím pádem i když ji dobiju, nikdy nebude mít už takovou kapacitu jako ta údržbová. Na zimu mi doporučují koupit raději úplně novou.

Můžete mi také, prosím, napsat jak často kontrolujete údržbovou baterii? Nikdy jsem takovou neměl. Jen bezúdržbové a teď se mi naskytla možnost koupit údržbovou za docela dobrou cenu i se zárukou...

Jinak já jsem měl poslední bezúdržbovou baterii od "Červenýho Bejka" a zatím 4 roky v autě bez dobíjení na nabíječce a ZATÍM šlape jak hodinky...


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 29.08.12 13:50
 

Do "údržbové" se musí dolévat destilka proto, že při fungování baterie dochází k elektrolýze vody a tím voda ubývá.

Bezúdržbové baterky problém elektrolýzy ´řeší´ pokovením desek (omezení elektrolýzy).

Z mého pohledu je lepší to jednodušší - tedy baterie údržbová, pokud se o ni dokážeš starat (obecně žádný problém - vždycky jsem tak jednou za půl roku odšrouboval zátky a vodu dolil).

doplněno 29.08.12 14:17:

Jo jo - baterie se podávají (obvykle) nalité a nabité (a naformované), takže ´údržba´ jednou za půl roku bohatě stačí. Jen - před zimou je dobré zkontrolovat hustotu elektrolitu (nabití) a nebo rovnou dolít a dobít - aby neměla problém v mrazech.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 29.08.12 14:07
 

Ano, pokud tedy teď koupím baterii údržbovou, předpokládám, že většinou je dolitá a nabitá a tak příští kontrola až tak na jaře. Jezdím tak každý druhý den většinou středně dlouhé trasy.

Datum: 29.08.12 14:01
 

Taky mám bezúdržbovku od "Červenýho Bejka" a zatím má 6 let a stále v kondici (unbull 69Ah). Nedochází tu k tak velkému vypařování díky technologii ventilů/zátek. V autě mám voltmetr, takže vidím, kdy a jak je dobíjena a kdy končí. Magické oko na ni nemám a myslým, že je zbytečné. Nejvíce ukáže zátěžový voltmetr nebo spuštěný startér a sledování poklesu napětí. Oko ukazuje jen hladinu a hustotu elektrolytu (je to hustoměr).

 
Datum: 29.08.12 16:24
 
avatar

barthomere,

nejde ani tak o (bez)údržbové baterky, jako jejich využití. Pro pochopení:

denně jezdím do práce, Pardubice-Praha, najedete spoustu kilometrů a baterky vydrží mnoho let.

denně jezdím v práci po Pardubicích, rozvážím po prodejnách něco, a startuji 80x denně. Podle toho se určuje výdrž baterky. To že jí jednou za půl roku až rok zkontroluji a doliji, není ani údržba...

Pokud se baterka nepřebíjí, nemůže se nadměrně odpařovat...

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.