Nejste přihlášen/a.
1) Olej koupit aby splňoval normu VW 507.00.To je nejdůležitější. Dále na naše podmínky 5W30. Co to bude za značku je jedno.
2) Jak daleko dokážeš dojet nikdo nemůže vědět, protože jak nikdo neví, jak vekou spotřebu oleje má tvůj motor a jestli neuniká i někde jinde. Ale do obchodu pro olej ještě dojedeš.
Dojet s ním můžeš tak daleko než se ti zadře motor, nic přesnějšího ti nikdo neřekne. A myslím že generálka motoru pak bude "o trošku" dražší než litr slušného oleje.
Kromě sledování kontrolky zkus ale nejdřív i klasický měřák co je na motoru, teoreticky je možné že tam olej je ale jen zlobí kontrolka.
doplněno 29.08.12 09:21:A jestli nevíš co je tam za olej tak by možná neškodilo ho nechat kompletně vyměnit, bůh ví kdy se měnil naposledy...
no asi bych s tím moc nejezdil jak píše kolega, změřit hladinu oleje měrkou v motoru, pokud tam olej fakt není, skočit na nejbližší benzínku,koupit litr oleje, dolít, přijde to na 150Kč. Buďto v motoru bývá kartička nebo na dveřích řidiče nálepka, jakej olej je v motoru. Pokud nevíš, jakej olej tam máš, tak vyměnit všechen.Hodně štěstí, budeš ho potřebovat, při ježdění bez oleje :D
Nezkoušel bych, jak daleko se dá dojet. Opravdu lepší je dolít - dá se říct dolít cokoliv, co patří do motoru (ne tedy transformátorový olej, nebo hydraulický a pod). Kdysi - v dobách svých řidičských začátků, jsem také úzkostlivě dbal na specifikace - ale po pár přednáškách an téma oleje a mazání už vím, že i když smícháte jakýkoliv olej nestane se nic.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.