Nehází jiskru

Od: Datum: 23.08.12 11:52 odpovědí: 15 změna: 23.08.12 18:28

Po návštěvě Kuny mi auto nehází jiskru ne že by ta bestie překousala kabel ke svíčkám ale pustila se do drátů jenž vedou k cívce (1.3Mpi )Takže cívka s relé , když sem sehnal novou koncovku a dráty zpátky napojil tak cívka nehází jiskru - asi odešla . Ale našel sem z předchozího Favorita klasickou cívku a ale mám k ní relé které nevim jak zapojit jsou na něm 3 vývody popsané takto D+ , M , B+ . Tak mi prosím poraďte nemám na drahou opravu . Díky


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 23.08.12 12:12
 

MPi a cívka s relé? Pokud vím (a rozhodně vím), tak MPi má nad svíčkami zapalovací lištu a v ní má integrované dvě zapalovací cívky (pálí dvě a dvě, viz systém Simos 2P, který Feli MPi používá)

SPi (BMM) Felicie a Favorit mají zapalovací trafo s výkoným modulem (tranzistorem) a tři vývody. Dále pokračuje VN na rozdělovač a pak po jednotlivých cívkách, což MPi takto nemá uzpůsobené.

Bacha při nefunkčním zapalování a startování se poškodí katalisátor...

Co tam tedy máte? SPi nebo MPi?

doplněno 23.08.12 12:16:

Jakou klasickou cívku? Takový ten stříbrný válec? To je pro zapalování s karburátorem...

doplněno 23.08.12 12:26:

MPi má hranatý filtrbox a má na něm to MPi napsané (tedy na plastu nad klapkou) ...

 
Datum: 23.08.12 12:23
 
avatar

ta cívka jen tak neodejde spíš ti do ní nejde plus po klíčku nebo kostra či vstup z ŘJ je třeba hledat a měřit navíc je třeba vědět co máš za motor zda jednovstřik BMM či více vstřik MPI pomoh by i rok výroby auta*cteni*

 
Od: gazda
Datum: 23.08.12 12:37
 

Pardon je to Boshmonotronik , a do té cívky proud de , ale nehazí jiskru , potřebuji poradit jak bych tam mohl zapojit klasickou cívku (hlníkový válec) s relé , nebo jestli mam schánět cívku co tam byla http://www.autotypautodily.cz…-octavia-huco-6n0-905104.html )

Od: gazda
Datum: 23.08.12 12:33
 

Pardon je to Boshmonotronik , a do té cívky proud de , ale nehazí jiskru , potřebuji poradit jak bych tam mohl zapojit klasickou cívku (hlníkový válec) s relé , nebo jestli mam schánět cívku co tam byla :( http://www.autotypautodily.cz…-octavia-huco-6n0-905104.html )

Datum: 23.08.12 12:43
 
avatar
Ne, na regulační relé dynama opravdu nepůjde zapalovací cívka připojit ;)
Nejdřív nám prosím laskavě zděl, co je to doopravdy za motor. Pokud BMM s rozdělovačem, tak tam má kablík k zapalovacímu trafu tři žíly. Prus, impulzy od ECU a mínus. Nezapojils ten překousaný kabel špatně? To bys sis opravdu zničil výkonový stupeň trafa.
doplněno 23.08.12 12:50: Ano, tak přesně to zapalovací trafo si kup. Nad cívkou bezkontaktu z fáčka nepřemýšlej, je to nepovolená úprava a na STK bys neprošel.
Tedy pokud sis opravdu jistý že jsi to zapojil správně, není důvod aby najednou tento modul odešel, byla by to šílená náhoda.
 
Od: gazda
Datum: 23.08.12 12:50
 

Jsou tam tři žíli ale nenapojil sem to špatně ale když to bylo rozkousané tak než sem to zjistil tak sem zkoušel startovat a když startér točil tak sem hledal příčinu přísun paliva byl ok kabely ke svíčkám taky a pak sem si všiml okosaného konektoru u cívky . Poté sem scháněl nový konektor a kabely zapojil přesně podle staré koncovky a nic .

Datum: 23.08.12 13:00
 

Neokousala ti ta kuna ještě někde ten svazek kabelů? Ten koncový stupeň se dá od trafa oddělit a pak napojit na hliníkovou cívku Fa. Ale je to nepovolená úprava...v případě, že bude trafo KO

Pokud po odklopení krytky na trafu naměříš pár ohmů na těch matičkách trafa (kontaktech 15 a 1), tak je cívka OK a max odešel ten koncový stupeň s tranzistorem, který je k trafu přišroubován.

Ale taky může být chyba v kabeláži (přerušení).

 
Od: gazda
Datum: 23.08.12 13:06
 

Ne nikde dál to překousané není . Mě ted nějak nevadí jestli je to povolené nebo ne ale potřebuji mít pojízdné auto a po výplatě bych si koupil cívku novou ale jak na potvoru na ni ted nemám. Prosím o návod jak bych to mohl propojit aby to fungovalo . Díky

Datum: 23.08.12 13:15
 

Použiješ ten zapalovací modul (oddělíš ho od trafa viz obr.) a napojíš na cívku Fa. Mohlo by to fungovat...

Hlavně musí fungovat ten modul.

doplněno 23.08.12 13:16:

15 na 15 a 1 na 1 (pokud bych to měl blbě nakreslené...)

 
Od: gazda
Datum: 23.08.12 13:19
 

Díky ještě dnes to vyzkouším .

Od: gazda
Datum: 23.08.12 18:19
 

Tak jsem při rozebírání zjistil že část (zapalovací modul) je pravděpodobně ko protože kolem konektoru je roztavený plast a plastový plášt je na 1 místě proražen pravděpodobně výbojem. dá se tato součástka sehnat zvlášt nebo jen komplet nedá se nejak nahradit?

Datum: 23.08.12 18:28
 

Modul je tedy KO. Nahradit se nedá. Je součástí trafa. Jedinně vykuchat na vrakáči z jiného trafa, ale je lepší si ho brát s trafem.

Je tam výkonový tranzistor, na který, když příjde s ECU slabí impuls, tak sepne a pustí napětí na trafo a tam udělá trafo výboj...

Pokud je modul KO, tak je tranzistor trvale sepnut nebo rozepnut. Může ho odrovnat špatné zapojení vodičů, takže ještě jednou skontrolovat ty překousané kusy, jestli ty tři dráty sedí.

 
Datum: 23.08.12 13:05
 

Pokud je vše správně zapojené a u cívky po zapnutí klíčku najdeš +12V (měřeno proti karoserii) a kostru (měřeno ohmetrem propísknutí mezi karoserii) a při startování na posledním vývodu +12V impulzně proti karoserii od cívky, tak by to mělo pálit.

Pokud ŘJ impulzy nedává na posledním vývodu trafa, tak možná je něco s hall snímačem na převodovce seshora pod termostatem chladícího okruhu (není okousaný od kuny - ten hall)?

 
Od: gazda
Datum: 23.08.12 13:17
 

Zkoušel jsem to zjistit přes autožárovku a ta se rozsvítí když ji přiložim na matičky . Jak moc má hall snímač vliv na házení jiskry?

Datum: 23.08.12 13:19
 

Je to pravá ruka pro ECU. Jen tak ECU pozná, kdy má vstříknout palivo do sání a kdy načasovat povel k jiskře. Hall jí totiž říká, v jaké poloze je setrvačník-klika-písty.

Stejně jako bez snímací cívky v rozdělovači karburátorového Fa se bez Hall snímače u BMM Fa/Fe nedá nastartovat (jiskra se nekoná)

doplněno 23.08.12 13:27:

Ještě koukni na kostry. Jsou to hnědé vodiče u převodovky poblíž páky spojky. Jsou vedle sebe na takové plechové svorkovnici (držáku) a vodivě se dotýkájí převodovky. Vychází z kabelového svazku motoru.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.