Nejste přihlášen/a.
Dobrý den mám motocykl jawa čz 125/355 a doposud jsem do ní dával olej M2T ale doma jsem našel tento olej: valvolineeurope.com/... a chtěl bych se zeptat jestli bych ho tam mohl dát aniž bych ryskoval poničení motoru. Předem díky za odpovědi
Většinou radí M2T raději bych zašel někde na sraz veteránů motorek a tam se zeptal zkušených.
No a myslíte že kdybych to s tim M2T dal na půl že by to mohlo něco udělat? Ale všude píšou že M2T je na prd tak jsem uvažoval že začnu kupovat Mogul TSF nebo TS to by šlo?
Hodně lidí má jiný názor někdo chválí to někdo něco jiního, možná bude lepší s někým kdo jezdí na 125kách třeba na nějakém srazu.Moc těch motorek už není.Můj názor je že M2T je stejně kvalitní jako Mogul atd.za starého režimu nebyl takový výběr olejů jako dnes a jezdilo to.
Zdravím, kamarád, co se zabývá renovacemi moto, své veterány po renovaci či pokud jsou v dobrém stavu přeučí vždy na Natural 95 + olej Husquarna pro dvoutakt. křovinořezy a zahradní techniku. Moto krásně a tiše jede, maže a motor je pěkně čistý. Při záběhu dává poměr dle výrobce moto, ale po záběhu není problém provozovat (teď píši o Jawě) na poměru 40:1 až 50:1.
Chtěl jsem se zeptat ten olej M2T je minerální olej? Nevěděli by jste nějákou lepší náhradu za tento olej ale abych nemusel čistit motor od karbonu a abych nemusel přecházet na sintetiku nebo polosintetiku? Díky
Ale ten olej husguarna bude dost drahej ja bych spíš bral kdyby šlo z M2T na mogul TSF bez dekarbonizace pokud by to šlo nebo na nějákej jinej kvalitnější olej bez dekarbonizace
díky
Ještě jsem zapomněl napsat, že na kamarádově moto Jawa bylo ložisko pístního čepu bronzové futro futro. I po renovaci jej nechal zhotovit nové a moto najezdila skoro 12 000 km bez poruchy, pak ji musel z důvodu finanční tísně prodat. Jinak další věc co byla jinak oproti tovární verzi, takže místo labyrintového těsnění hřídele to předělal na Gufero.
Jinak olej Husquarna blbost není už z principu, že umaže vysokootáčkové 2-takt motory zahradní techniky. Kupuje ho rozlévaný v pet lahvích a tam to potom vyjde na velmi pěknou cenovku.
Ten Synpower 2T je v pohodě. Prodávám jej jej a spokojenost. Jinak mohu doporučit pro tyto dvoutakty Castrol 2T (dříve Castrol TT). Sám jej používám do Čezety, mopedu a když jsem prodával dvoutaktní mopedy Babetta, Korado nebo Gizmo, vždy jsem zahajoval provoz na tehdejší Castrol TT a zákazníkum i doporučoval. A také, aby se vyhnuli M2T velkým obloukem. Litr stojí kolem 150 Kč a při mazání 1:50 to není drahé.
To, že může být problém, když se z M2T přejde na kvalitnější olej je pověra a ptákovina. To může mít snad opodstatnění u starého čtyřtaktu, u dvoutaktu se nemá v podstatě co uvolňovat a i kdyby nějaká úsada ano, vyletí po pár otáčkách výfukem a nic se neděje.
Já vím že se ptám hodně divně ale jste si 100% jistý? ja bych nerad dělal GO motoru jenom proto že jsem nevidržel u M2T (neberte si to osobně že bych vám nevěřil ja si chci být na 100% jistý protože je to moje první motorka díky
No z M2T na kvalitnější olej to znamená že z něj můžu přejít třeba na polosintetiku nebo sintetiku? třeba na tohle? : naradisatek.cz/...
Ano, můžete. Motorky mne živí a neznám případ, že by změnou na lepší olej došlo k problému. Navíc je čezeta nenáročná. Jde i o to, že M2T se musí dávat více a zanáší výfuky.
U čtyřtaktního motoru, by u hodně zaneseného motoru se starodávným minerálním olejem při přechodu na moderní, který by rozpustil přísady mohlo k problému dojít.
takže mi na 100% zaručujete že když přejdu z M2T na mogul tsf že nebude problém? A proč někteří píší že by problém mohl nastat? a v jakém poměru bych měl ten mogul tsf ředit? díky
Pokud prodáváte oleje, pak by jste měli vědět, že motocyklům s kluzným ložiskem na pístním čepu dávat řídké moderní oleje, navíc v minimálním poměru, je velice nebezpečné. Neb jako zkušený olejář určitě víte, že kluzné ložisko potřebuje dostatečný olejový film, aby fungovalo jak má, a že poměrem 1:50 a řídkým např. Castrolem toho nedocílíte.
Pak by jste měl také vědět, když už ty oleje prodáváte, že M2T je olej, který karbonuje, a usazuje se v spalovacím prostoru a prostoru výfuku. Aby se neusazoval, je potřeba dodržet jistý styl jízdy, ale to je na dlouho. Když se tam usazuje, nic se neděje. Když mu tam ale pustíte třeba mogul TSF (polosyntetika uvolnující úsady), začne se vám trošku olupovat. Pokud jste jezdil na M2T 100km, nic se neděje, ale 50 let starý stroj již má takovou vrstvu úsad, že je schopen se těmito úsadami zadřít (mě už se to povedlo). Proto Vám doporučuji si to zkusit na vlastním stroji, pač zakladateli vlákna asi nebudete za chvilku posílat minimálně 600kč na výbrus, který bude nucen udělat díky poslechnutí Vaší rady. Nepíši, že je to 100%, u 3 motorek jsem přešel z M2T na TSF bez problémů, u jedné jsem (viditelně) zadřel díky uvolněným úsadám. Jedna motorka mi jezdí na M2T (u kývačky zrovna se ho nebojím, mažu 1:25 a stroj zrovna nešetřím) a nestěžuji si, jezdím tak, že ve výfuku se nic neusazuje, a motor to stíhá umazat v pohodě. TSF dávám do ostatních proto, že je hustej, a to právě bronzový pouzdra potřebují, a mazací poměr dodržuji 1:33. Jezdím takhle již tisíce a tisíce km, a zadřel jsem jednou v životě - díky poslechnutí rady styu "nalej TSF, bude to dobrý".
Protože jsem rozebíral spousty motorů, velmi dobře jsem si všiml, že po Castrolu byla ložiska a vše více mastná. Pokud mám v ojnici bronzové pouzdro, mohu dát Castrolu cca 1:40 abych měl jistotu. Ostatně, většina Čezet je již stejně předělůaná na jehlové ložisko, to bylo první, co jsem na své staré Čezetě udělal.
Nevím co je TSF. Nějaká přísada?
Ehm, dělal jsem v motorkovém vývoji, stavěl závodní motorky a také je servisuji. A mazání je to nejdůležitější. Takže je nepodceňuji.
Mazání je nejdůležitější, to je pravda. Ale není jedno čím. Já to hodnotím i z té strany, že je hloupost a zbytečnost (pokud nejde o člověka s příjmem presidenta) dávat do Jawek a ČZ oleje za 200kč/litr. TSF (anebo Mogul TSF, olej pro 2T motory) kupuji za 130kč/litr, což je stejně dost. Alemaže dobře, a můžu říct, že nejsem jezdec stylu jednou za týden vytáhnout a probublat okolím. Jezdím trošku svižněji, a jezdím skoro denně. V simsonu mažu 1:40 tímto olejem, a to s ním zacházím jak prase. A motor jsem nikdy nezadřel, ani mi nic neodešlo. Co se jehliček týče, já je nemám rád, pač kamarádům se již stalo, že se vysypaly a udělaly pěkný bordel. Pouzdro se maximálně časem trochu vymlátí, ale vždy se s tím dá dojet, a nic motoru nehrozí. Castrol jsem já osobně nezkoušel, ale kamarád co s motocykly závodí, by ho prý do motorky nedal. Castrol je prý na 4T oleje dobrý, ale na 2T zastaralý. Jemu taky motorka točí 15 000ot. Kdybych byl prachatej, budu kupovat Ipone olej, ten vím, že patří mezi špičku. Ale mojí kejvě třeba stačí M2T, pač 1. na to jezdilacelý život, a 2. nemám rád, když jawa ani za studena nekouří.
M2T je minerál nevalné kvality, ale když dodržíš poměr 1:25 sice to bude hulit, ale umaže to. Jezdím na něj v Jawě-čz 175 (to samé co máš, ale 175ccm). Pak je dobrý mogul TSF, ale chce to odkarbonovat spalovací prostor, pač můžeš zadřít díky uvolněnému karbonu (polosyntetika uvolňuje). Míchat M2T s čímkoli je kravina, radši to nedělej.
A lejt do týhle motorky olej do křoviňáků a moderních 2T jako ty huskvarny je kravina 3. kategorie! Tato motorka má pístní čep na bronzovém pouzdře, které potřebuje hustý olej, a hodně, takže kidy typu "je to dobrý olej, stačí 1:50" jsou dobré tak když chceš za chvilku dělat GO. Starých Jawek a ČZ mám doma 20, takže vím, vo co jde, a zadřelo se u nás jen jednou, když se při přechodu na TSF neodkarbonoval motor ČZ 250/471. Jinak vše maká, a že to moc nešetřim. Já dávám všude TSF v poměru psaném v manuálu MOTORKY, NE OLEJE! Jen kývačka dostává M2T, pač mám rád, když kouří.
No já sice nevím co to znamená profesionálně odkarbonovat ale je to tak 15Km co jsem měnil pístní kroužky a všechno jsem vyčistil (hlavu, píst i válec) něco ocelovím kartáčem a něco hadrou s benzinem myslíte ře to bude stačit na to abych mohl přejít z M2T na mogul TSF nebo TS? díky
Pokud je hlava a píst čistý, myslím, že by neměl být problém. Klidně ho tam dej, a jezdi. Důležité je, aby to nevypadalo jako u motorky, která najela 10 000km s M2T, to tam je milimetrová vrstva karbonu a to už je nebezpečné. Pokud jsi to vyčistil, pak je to v pořádku.
Ještě by mě zajímalo v jakým poměru bych do toho měl ředit olej mogul TSF a v jakým husgvarna XP díky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.