Polosyntetyka/syntetyka skůtr

Od: Datum: 19.08.12 09:14 odpovědí: 4 změna: 19.08.12 12:44

dobrý den, mám peugeot trekker- 50 dvoutakt

mám v něm olej- polosyntetyku, teď mě jeden prodejce skůtrrů upozornil že do těchto skůtrů je lepší dávat syntetyku, jenomže v servise mi řekli že pokud tam dávám polosyntetyku tak už ji tam mám dávaat dál

takže mě zajímá mám to změnit? prodejce řekl že z horšího přejít jde, servisáci řekli že to není pro motor dobré měnit.

S pozdravem R.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.08.12 11:26
 
avatar

Syntetiku 2T, nejsou tam nečistoty, a je to blbost, že je na něco stroj zvyklý :D

 
Od: miro123456789
Datum: 19.08.12 11:59
 

samozrejme, že syntetické oleje majú svoje výhody a vytláčajú minerálne aj polosyntetické...najl.produkty pre motocykle vyrába Motul http://olejlacno.sk/motocyklo…actory-line-10w-40-4t-4l.html

 
Datum: 19.08.12 12:16
 
avatar

Pokud vím,tak se všechny mazací systémy vyrábějí z ropy.Pořád mi není jasné,proč se oleje takto dělí.Podle mne je to jen reklama.

JABRAKA

 
Od: jawar*
Datum: 19.08.12 12:44
 

Tak to uvedu trochu na pravou míru. Jakožto motocyklista i skútrař se tímto zabývám pořád.

Předpokládám, že jelikož jde o 2T, olej jde buď do benzínu, nebo se k němu přídává až v/za karburátorem.

U starších motorek (jawy a spol) se mazalo minerálním olejem. Tento olej nebyl špatný, ale dělal velké úsady karbonu. Ty stačilo jednou za čas z výfuku vyklepat, případně i z hlavy motoru vyčistit.

Dnes se používají oleje polosyntetické a syntetické, které mají jednu důležitou vlastnost, a to uvolňování úsad. Polosyntetika dělá také malé úsady, ale je to nic v porovnání s minerálem. Ale uvedu příklad, koupili jsme stroj ČZ 250/471. Byl ježděn na minerální olej M2T. Nalili jsme do něj polosyntetiku, a po cca 300km se motor zadřel. Bylo to způsobeno uvolněným karbonem, který se dá přirovnat k jemnému písečku. Takže motor zralý na GO.

Takže pokud jezdíš na polosyntetyku, a vše funguje jak má, dávej tam to, co jsi tam dával doteď.

Pokud tam naleješ plnou syntetiku, riskuješ různé závady. Když jednou dáš motor na komplet GO (což bude hodně dlouho, pač peugeoty nemají špatné motory) tak po GO můžeš přejít na plnou, pač motor bude při GO vyčištěn.

A prosím, nepište mi nikdo reakce stylu "můj brácha nalil do motoru ježděného na minerál plnou s. a nic se nestalo". Mě se to povedlo u 3 motorek taky, přejít na polosyntetiku z minerálu bez předchozího vyčištění, ale věřte, že vím jak je při takovém přechodu potřebné s motorkou zacházet, aby se nic zlého nestalo. ;)

Ohodnoceno: 2x
 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.