Denní svícení s potkávacími světly

Od: Datum: 09.01.14 16:29 odpovědí: 10 změna: 10.01.14 15:17

Dobrý den, zajímalo by mě zda se může jezdit s rozsvíceným denním svícením (LED diody) a zároveň mít zapnuté i potkávací světla. Nikde jsem o tom nenašel ani zminku. Děkuji za odpověd.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: nu*
Datum: 09.01.14 16:31

ne

doplněno 09.01.14 16:31:

světla řeší předpis EHK 48

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 09.01.14 16:43

ať se kouknu na netu kamkoliv, tak je to tam jasně napsané. pro Vás to bude zřejmě nepochopitelné, protože se píše, že namontovaná světla denního svícení se vypnou automaticky se zapnutím obrysových světel a ty svítí vždy s potkávacími světly. z toho tedy jasně vyplývá, že současně světla pro denní svícení svítit nemohou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.01.14 16:51
avatar

lokole,

nesmíte

špatně hledáte informace.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 09.01.14 16:54

Ne a jaký by v tom měl být smysl? Automatika je má při přepnutí vypnout. Vše upravují normy.
Mimochodcem, o tom se přece zmiňuje základní norma pro řidiče - zákon 361/2000!

doplněno 10.01.14 13:03:

Denní svítillnou se rozumí i jiné zařízení, které mohou být u nás povolena.
Denní automaticky zhasnuty při rozsvícení světlomětů. Dálkové mohou svítit společně s potkávacíma.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.01.14 20:03
avatar

podíval bych se spíš na platnou legislativu EU(té je naše česká podřízena a i když legislativa ČR říká opak,nemá to váhu oproti Unijní)-ta totiž povoluje obojí-stačí se podívat na novější auta nejen německé provenience,kde i po zapnutí hlavních světel(potkávací,dálková) zůstanou LEDky svítit dál...Jezdím služebně s novým Éčkem MB(W 212 ) a má denní LEDky,které nikdy nezhasnou,i když svítí hlavní světla-podotýkám,že ani nejsou integrovanou součástí hlavního světlometu,ale jsou zvlášt dole...a to jak v režimu automat nebo ruční ovládání,ptám se tedy jak je to možné,když to naše legislativa neumožnuje a přesto má tento typ automobilu homologaci i pro český trh...? Odpovím-právě proto,že Unijní legislativa je české nadřazena a tato legislativa umožnuje současní svícení LED denního osvětlění(i neintegrovaného ve světlometech jako např.A6) a hlavních světlometů...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.01.14 10:54
avatar

jakmile zapnete světla musí dení svícení automaticky zhasnout

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.01.14 12:19
avatar

...nemusí-nezhasne(svítí automaticky od zapnutí do vypnutí klíčku),a přesto je to schváleno pro provoz v ČR...stačí se mrknout na kterékoli Éčko W 212 (některé mají místo LEDek čtyři oválná světla stejně tak u spodní hrany nárazníku,dvě jsou mlhovky,krajní denní světla H1) a není to zdaleka případ jen Mercedesů...jak je to tedy možné,když "musí" zhasnout...?!?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.01.14 15:08
avatar
Při zapnutí potkavacek denní svetla nemusí zhasnout, ale musí snížit svítivost. Je ale nutné vymontovat ze světel obrysove žárovky a tím pádem jsou rozdílné rozměry osazení denních světel. Tyhle svetla denního svícení s funkcí obrysovek jsou běžně na trhu dostupné.
doplněno 10.01.14 15:09: Demontáž obrysovych žárovek samozřejmě jen z předních světel.
doplněno 10.01.14 15:24: http://www.leddennisviceni.cz…/index.php?topMenu=1&cat=1127
Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 10.01.14 15:17

Motorová vozidla musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení. Tato povinnost vyplývá ze zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. Konkrétně je tato povinnost obsažena v § 32 odstavci 1.

Světla pro denní svícení jsou charakteristická silně rozptýleným světelným tokem, který netvoří kužel jako u klasických světlometů. Takto rozptýlené světlo neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale splňuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". V současné době jsou tato světla součástí základní výbavy pouze u vozidel vyšší třídy. Vzhledem k rozšíření a zlevnění LED technologie si je však na svá vozidla nechává namontovat stále více motoristů.

Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Samotná světla jsou homologována dle předpisu EHK/OSN č. 87.

Homologovaná LED světla pro denní svícení jsou osazena speciálními LED čipy s vysokým výkonem cca 1W/čip a mají pětinásobnou svítivost oproti běžným LED světlům. Dokladem opravňujícím k používání světel k dennímu svícení je značka RL vylisovaná na krycím skle světla nad homologační značkou. Pokud na světlech tato značka není, jedná se o podstatně levnější poziční světla. To jsou světelné sety osazené běžnými diodami, které se umísťují nejčastěji na autobusy a kamiony k zdůraznění rozměru vozidla.

Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:



  • na jedno vozidlo se montují dva kusy světel, svítících světlem ve spektru bílé barvy


  • svítilny se umísťují ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla


  • vzdálenost svítilen od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)


  • světla se rozsvěcejí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí, nebo při rozsvícení obrysových světel


  • dodatečná montáž světel pro denní není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému schvalování ani zápisu do TP.


Pokud je vozidlo, které nesplňuje shora uvedené podmínky kontrolováno policisty, hrozí uživateli vozidla pokuta. Pokud jsou uvedené nedostatky zjištěny při technické prohlídce na stanici technické kontroly, je takovému vozidlu omezena způsobilost k provozu na pozemních komunikacích a provozovatel vozidla má 30 denní lhůtu na odstranění závad, v této lhůtě musí opětovně vozidlo přistavit k technické prohlídce.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.