Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám jeden banální dotaz,
Potřebuji auto vytáhnout na dálnici k vůli cestě a zajímá mě, jestli motor 781.135 s karbem 1.3 vydrží trvalé otáčky 3100 při 130km/h na pátý rychlostní stupeň asi 1 hodinu v záběru v kuse. K vůli šetrnosti je lepší ty otáčky měnit (snižovat rychlost), nebo je to zbytečné? Vím, že když se motor tohoto typu zajížděl, tak bylo předepsáno výrobcem otáčky při cestě měnit, aby se zaběhl.
A kdy začíná být motor zaběhnutý? Zatím mám 100 258km a pozoruji jen zlepšení akcelerace, když jsem ho před rokem a půl kupoval (asi jsem ho po starém pánovi už rozjezdil). Není problém vytáhnout na 140 -155km/h, ale to je spíš otázka dobrého zapalování.
Možná to zní vychloubavě, ale chci ten motor co nejvíce šetřit, aby mi vydržel. Moc nejezdím na spotřebu a spíš ho občas točím, ale nepřekračuji 4000ot/min. Nechci ovšem odepsat původní rozvody a další součástky, tak se ptám, jestli byl na tohle zatížení stavěn/navržen ...
Tehdy se tuším jezdilo jen 110km/h na dálnici...
Předem díky za rozumné a chápavé odpovědi
Je to už ´chvíla´, co jsem Fáčko s tímto motorem měl - když jsem ho dával pryč, měl najeto cca 180 tis. a neměl problém. Jezdil jsem několikrát ročně trasu cca 320 km, plně naložený (cca 200 po dálnici) a málokdy jsem jel pomaleji, než 130... Nejdelší trasu jsem s ním jel cca 1200 km v podstatě v jednom zátahu, většinu taky po dálnici. Nikdy jsem si nevšiml, že by jakkoli ´protestoval´.
Je ale fakt, že držet konstantní otáčky hodinu se mi asi nikdy nepodařilo - vždycky mě někdo zbrzdil...
Hodlám ho vytahovat na dálnici, tak chci pochytat nějaké dobré rady (ohledně motoru v trvalém zátahu). Akorát jsem si všimnul, že mi trochu stopne teplota nad půlku, ale nijak hrozně, takže se asi uchladí (zatím nemám skušenost u tohoto motoru).
Po rozmlácenejch okreskách se to už fakt nedá a navíc samá uzavírka a asfaltéři (při průjezdu čerstvou vozovkou odlétávají kamínky s asfaltem a nic moc pro podvozek...), proto volím highway
Po rozmlácenejch okreskách se to už fakt nedá a navíc samá uzavírka...
Co se tohodle týká, nevidím mezi okreskou a dálnicí zas takový rozdíl. Jmenujte mi jedinou českou dálnici, po které se dá jet v jednom kuse celou hodinu rychlostí 130 km/h.
Ostrava - Lipník - Olomouc bomba okruh a ještě místy tři pruhy!
Z Mohelnice se taky po té starší dá...
Taky jsem měl Formana a byl jsem s ním maximálně spokojený,jen mi trochu shnil,ale motoricky pohoda.Měl jsem tedy BMM a tahal za tím i vlek a prostě nenáročný dělník.Jinak jsem se s kámošem svého času trochu naháněl na Slovensku na dálnici a nevěřil svým očím,že mi velmi těžko ujížděl se Scenikem,Forman jel podle tachometru nějakých 175.
No, já měl maximálku stošedesát nedávno, ale bylo to při sjezdu nadjezdu (mostu) a pak rovina. Motor se pak chová jako s omezovačem a přišel mi, že přes 160 už tento typ 135 s karbem nepůjde a brzdí... a pak jsem ho raději nechal zase vydechnout, protože se mu tam nejvíc chce se čtvrtým rychlostním stupněm a s pětkou se mu už moc nechce (leze při pětce dost pomalu).
Ale to už jsou rychlosti o hubu, takže se držím max 130...
Kolik je asi tak spotřeba mimochodem? Počítám, že hranatá karoserie klade dost odpor...
Došli body, ale moc díky za reakci! Dám ti je v jiné otázce
Čekal jsem tak 15,16/100 s Lekrem. Tak to je pohoda. Kdybych chtěl jet ekonomicky, tak nejlépe na 5ku 100km/h při 2200 -2500?
hele fáčko sem sice neměl, ale musim sem dát svuj poznatek felicia comi 1.3 50 kw, 165 tachometrových 1 h 30 minut v kuse, po nemecké dálnici tady jak se jede přes teplice, jeli sme na dovču na Rujánu je to rok, a neměla s tim problem, felda, yla plne naložená včetně kufru a jak si leedily, měla jen 2 pul hodinový přestavky, jednu na dalnici zároven s tankováním a druhou až po sjezdu někde kolem passewalku a nic nenamítala, beži jak hodinky ještě dneska taky sme se bál 165 na 14 let starý auto aby nenylo moc tak dlouho ho držet ve votáčkách, ale naprostá pohoda, za ten rok jen měnená žárovka a jednou destičky
na to auto se osobne spolehnu a dal bych za něj ruku do ohne
Tak se neboja vyžen s toho pavouci pokud jedeš někam kde se to dárealizovat ale jak řikaly předešli kolegoé tady s tim nepočítej
Moc díky, sice se jedná o 136ku, ale pořád je to ten samý motor až na písty. Felda má krátkou převodovku, tak to jsi ho musel nechat dost dlouho řvát a když vydržel, tak pohoda, to jsem potřeboval vědět .
P.S.: Počítám s tím motorem dobudoucna do příštího auta (Felicie), až Fávo za hodně dlouho doslouží
Poznámka k tomu záběhu: dnešní motory se považují za zaběhnuté po 10 - 15 tisících km. Motor, který má 100 tisíc, býval v minulosti už na generálku.
doplněno 18.08.12 11:56:Mám na mysli motory z let šedesátých, až sedmdesátých. V té době bylo po 100000 na GO obvykle celé auto.
Na GO? No, řetěz je pořád jak struna a olej žrán není. Tak mám asi štěstí.
Tak to pak jo. A tyhle auta/motory (Š1000,Š100,Š120) zajížděl majitel, nebo byly zajížděny na nějakém stavu v továrně (AZNP)?
Tak to je hodně povzbuzující těch 200 000km, dík
Ještě jsem se tě chtěl optat, jestli je nutné vyvážit kliku a setrvák, když se mění setrvák? Dobudoucna počítám při výměně spojky měnit i setrvák se zářezy pro Hall BMM, abych měl motor více multifunkčí a později ho snadno překopal na 40kW BMM.
Stačí tedy prohodit setrváky a namontovat novou kompletní spojku jen s pomocí středícího trnu pro vycentrování?
Chtěl bych ho mít multifunkční, abych s ním mohl počítat dobudoucna do Feldy BMM jako s náhradním a málo jetým. Karbec je opravdu lepší a jednoduší, ale zase tu není možnost experimentovat s přisáváním vodíku (viz youtube), protože karbec by nevyhodnotil, že má ubrat na směsi, když nemá lambdu a vstřik.
Další možností je lepší palubní počítač a možnost VAGu OBD2 (zatím mi stačí občasná instalace dig. palubáku APRI CD-1 pro karb)
Výkon sice bude horší, ale já se spíš v tomhle autě vrtám, než jezdím :D
doplněno 19.08.12 16:53:díky
ničeho neboj ten motor vydrží i víc loni když sem ještě měl stříkačku fafouna tak sem jel po dálnici plzen -liberec a jelikož bylo na dálnici docela prázdno tak sem to nák nešetřil tacho mi z jednoho kopce ukázal i 170 a ve 150 mi ulítlo sklo z nového zrcátka u řidiče tydle motory lecos vydrží a občasná řádná nálož jim jen prospěje aspon vyženeš pavouky z vejfuku
Tak na 170 už mě nechce pustit (asi rozdělovač nemá takový rozkmit předstihů). S tím zrcátkem to mám u řidiče taky :D. Jenom mi sklo zrcátka jemně vibruje při 135 a více km/h.
Taky mě trochu zajímalo, jestli se u 781dniček stíhá vše mazat při takové zátěži a otáčkách. Navíc ty dnešní filtry oleje jsou nic moc. Měním ho po půl roce projistotu (UFI)
s mazáním sem problém neměl měl sem tam 10W40 od Texaco Hawoline a s olejovým filtrem taky ne používal sem Man či Meyle výměny vždy po 15000km a favo i dnes šlape jak divý
MAN bych chtěl sehnat, ale nikde ho tu v mém okolí nemají. Jen UFI,VIKA,...hrozný
doplněno 18.08.12 13:34:No, on je tam bezpečnostní ventil pro obtok a tak při ucpání teče nefiltrovaný olej...
doplněno 18.08.12 15:11: Vyskouším tedy jiný olej. Aspoň před zimou a v zimě uvidím, jak točí ranní studený motor .
Moc to řešíš. Většina řidičů okolo tebe jezdí na Vika, AQ a podobné filtry za 50Kč kus. A jezdí. A mají najeto i přes 500tis km.
Tento motor je na mazání nenáročný.
doplněno 18.08.12 14:50:
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.