Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
nejde mi do hlavy proč si někdo nechává snižovat hlavu? K čemu je to dobré? Jak se to dělá?
Určitě jste o tom hodně již slyšeli, děkuji
Snižování hlavy se provádí, jak již psali kolegové, ke zvýšení výkonu motoru. Tzv. zvyšuje se kompresní poměr, resp. prostor do kterého je palivo stlačováno, se zmenšuje, tudíž zde jsou vyšší tlaky při chodu motoru a následně vyšší výkon, než když se jedná o klasický motor. U benzínových motorů se používá běžně kompresní poměr cca 8 - 11 : 1 a u dieselových 16 - 20 : 1, neboť nafta má vyšší zápalnou teplotu, někde okolo 650 °C.
Snižování hlavy se provádí frézou, tedy nástrojem je fréza a strojem frézka.
Ještě se snižuje s jednoho důvodu. Pokud starý Fridex sežere těsnění, tak poškodí trochu i hlavu a snížením se tzv. okousance odfrézují.
doplněno 16.08.12 22:19:Taky po demontáži může být hlava ohnutá v oblouku a špatně by těsnila (přehřáté motory):
Taky se běžně lil do škodáren a prvního modelu Favorita (1988)
Martin: Stím naprosto souhlasím
Dobrý den. Pokusím se shrnout a logicky zdůvodnit.
Výkon spalovacího motoru, mimo jeho obsahu a otáček je závislý také na středním efektivním (průměrném) tlaku ve válci za průběh celého jednoho pracovního cyklu. Při snížení hlavy jak je zde popsáno se zvyšuje kompresní tlak , tím se zlepší podmínky hoření ve válci (zvýší se tedy využití energie ukryté v palivu) a tím i efektivní tlak při pracovním cyklu motoru = zvýšení výkonu. Je nutno ale upozornit, že tato úprava a získání tohoto efektu, vyžaduje benzín s vyšším oktanovým číslem a změnu seřízení předstihu zapalování. miro
doplněno 17.08.12 09:40:Ještě doplňuji: Nelze očekávat nějaké příliš znatelné zvýšení výkonu , pokud se nerealizují ještě další opatření, npř. zvýšení otáček motoru, to je ale zásah do konstrukce pohyblivých částí motoru.
doplněno 17.08.12 10:12:Promiňte ještě jednu RE, na toto tvrzení pana petr 130rs : u dieselových 16 - 20 : 1, neboť nafta má vyšší zápalnou teplotu, někde okolo 650 °C.
Domnívám se . že toto není ten hlavní důvod k vyššímu kompresnímu poměru u dieselových motorů .
Hlavní důvod je zvýšení středního efektivního tlaku, jak uvádím výše, za účelem lepšího využití tepelné energie utajené v palivu. Proto, aby směs nafty se vzduchem se ve vysoké kompresní teplotě vznitila ve správný okamžik (předvstřiku), je nasáván jen vzduch a palivo je ve správný okamžik do válce vstříknutot.
Kompresní poměr jsem uvedl pro autora jako snažší orientaci v dané problematice, tedy věřím, že detaily oběhu (adiaby, izochory atd.) nebyly předmětem, ale nevadí.
Zvýšení středního efektivního tlaku? Ano, to určitě, ale v tom případě to tak trochu zní, že v klasickém benzínovém motoru naftu spálíte také (nepopírám, že to nejde za jistých okolností), kdežto v dieselovém motoru (Sabatův oběh) Vám to pojede lépe. Dřive se užíval Diesel oběh, v současnosti s vyspělými technologiemi se přešlo na Sabatův oběh, který pracuje s jednou izochorickou změnou navíc oproti Dieselově oběhu. Tepelná účinnost zde roste se stupňem komprese, bez ní to prostě nejde, takže ta komprese tam má své obostatnění. Při vyšších otáčkách se zde také zajistí vyšší kompresí zkrácení doby vznícení.
Ano přesně tak. Dík za odbornější pohled. Vyšší komprese (kompresní teplo) je u detonačních motorů, nezbytným předpokladem k tomu, abychom zvýšili stř.indik.tlak a tím tepelnou účinnost motoru - vyšší využití vlastnosti paliva. Nejem si jist, zda byla první myšlenka, vyšší komprese a nebo úsilí o lepší využití tepelné výhřevnosti paliva (nafty) . miro.
Ten kompresní poměr 8:1 je prosím co?
Jakým způsobem může frydex vžrat hlavu? Nechápu to, děkuji
Kompresní poměr je poměr obsahu válce s pístem v dolní úvrati k obsahu válce s pístem v horní úvrati.
Fridex je potvora, která leptá hliník, takže když se dostane mezi hlavu a blok motoru, vyžere tam prohlubně.
doplněno 17.08.12 19:35:Snížením hlavy sice lehce zvýšíte výkon motoru, ale výrazně zkrátíte jeho životnost.
A co se stane když ten fridex nebudu měnit? Bude leptat hliníkovou vanu?
Kudy tam vlatsně prochází ten fridex?
Kapalina třeba u 1.3 781.*** (Fa/Fe/Fabia) protéka od pumpy v horní části bloku přes všechny hrnky a ven na komoru termostatu (to je vše, co se týče motoru... Pak je sveden do sacích svodů,do topení,chladiče a velkou trubkou se vrací zpět k pumpě.
Ve vaně není, tam je jen olej. Ten chladí hlavně ložiska na klice, ale to už se nebavíme o kapalině.
Kapalina po třech letech (bavíme se o Fridexu G48) ztrácí schopnost ochrany systému (jsou tam přísady jako inhibitory koroze,atd...)
doplněno 17.08.12 20:48:Kapalina proudí takto s hora mezi válci a obtéká je (objímá/zaujímá mezi nima volný prostor). Seshora je těsnění, které oplachuje. Jak naleptá těsnění, tak se pustí do hlavy...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.