Proč se snižuje hlava?

Od: Datum: 16.08.12 21:37 odpovědí: 18 změna: 17.08.12 20:44

Dobrý den,

nejde mi do hlavy proč si někdo nechává snižovat hlavu? K čemu je to dobré? Jak se to dělá?

Určitě jste o tom hodně již slyšeli, děkuji


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.08.12 21:48
 
avatar

Kvůli zvýšení komprese ve válci :) http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=43

 
Datum: 16.08.12 21:49
 
avatar

Jednou z mnoha cest za zvýšením výkonu motoru, ikdyž ne zcela správnou, je snížení hlavy a tím zvýšení kompresního poměru.

 
Od: petr130rs*
Datum: 16.08.12 21:59
 

Snižování hlavy se provádí, jak již psali kolegové, ke zvýšení výkonu motoru. Tzv. zvyšuje se kompresní poměr, resp. prostor do kterého je palivo stlačováno, se zmenšuje, tudíž zde jsou vyšší tlaky při chodu motoru a následně vyšší výkon, než když se jedná o klasický motor. U benzínových motorů se používá běžně kompresní poměr cca 8 - 11 : 1 a u dieselových 16 - 20 : 1, neboť nafta má vyšší zápalnou teplotu, někde okolo 650 °C.

Snižování hlavy se provádí frézou, tedy nástrojem je fréza a strojem frézka.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.08.12 22:15
 

Ještě se snižuje s jednoho důvodu. Pokud starý Fridex sežere těsnění, tak poškodí trochu i hlavu a snížením se tzv. okousance odfrézují.

doplněno 16.08.12 22:19:

Taky po demontáži může být hlava ohnutá v oblouku a špatně by těsnila (přehřáté motory):


Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.08.12 22:23
 
avatar

akorát tomu se odborně neříká snižování hlavy, ale rovnání hlavy ;)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.08.12 11:42
 
avatar

Jo a úměrně k tomu se dává tlusté těsnění zejména u dehtů!O co se ubere na hlavě o to se dává tlustší!

 
Datum: 16.08.12 22:26
 
avatar
Pokud Fridex Stabil poškodí dosedací plochu hlavy válců a sežere těsnění, tato se jmenovaným způsobem srovná a hned na to se heverem urazí hlava tomu kdo ho tam nalil...
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.08.12 22:32
 

Taky se běžně lil do škodáren a prvního modelu Favorita (1988) :)

doplněno 16.08.12 23:33:

Martin: Stím naprosto souhlasím *palec*

 
Datum: 16.08.12 23:18
 
avatar
Ano, ale nepatří tam.
doplněno 16.08.12 23:39: On Favorit byl vůbec vystaven různým zlozvykům svých majitelů, kteří na něm praktikovali móresy ze starších typů škodovek. Od plnění chladiče na léto čistou vodou, přes tankování Specialu 90 do 136L, pumpování pedálem akcelerace při startu, rumplováním řadicí pákou, až po kašlání na pravidelnou výměnu oleje (tzv. "dolívači"). Jenže fáčko olej nežralo a tak se olejová náplň v motoru ohřála mnoho let, až už potom nešla skoro ani vypustit.
Ovšem ani v autodílnách to nebylo lepší, všem nám vtloukali do palic že u škodováckých celohliníkáčů se šrouby hlavy v dalším provozu už nedotahují - a bylo to marný, marný a marný. A těch šroubů co zařvalo...
A podobně.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: miro®
Datum: 17.08.12 09:35
 

Dobrý den. Pokusím se shrnout a logicky zdůvodnit.

Výkon spalovacího motoru, mimo jeho obsahu a otáček je závislý také na středním efektivním (průměrném) tlaku ve válci za průběh celého jednoho pracovního cyklu. Při snížení hlavy jak je zde popsáno se zvyšuje kompresní tlak , tím se zlepší podmínky hoření ve válci (zvýší se tedy využití energie ukryté v palivu) a tím i efektivní tlak při pracovním cyklu motoru = zvýšení výkonu. Je nutno ale upozornit, že tato úprava a získání tohoto efektu, vyžaduje benzín s vyšším oktanovým číslem a změnu seřízení předstihu zapalování. miro

doplněno 17.08.12 09:40:

Ještě doplňuji: Nelze očekávat nějaké příliš znatelné zvýšení výkonu , pokud se nerealizují ještě další opatření, npř. zvýšení otáček motoru, to je ale zásah do konstrukce pohyblivých částí motoru.

doplněno 17.08.12 10:12:

Promiňte ještě jednu RE, na toto tvrzení pana petr 130rs : u dieselových 16 - 20 : 1, neboť nafta má vyšší zápalnou teplotu, někde okolo 650 °C.

Domnívám se . že toto není ten hlavní důvod k vyššímu kompresnímu poměru u dieselových motorů .

Hlavní důvod je zvýšení středního efektivního tlaku, jak uvádím výše, za účelem lepšího využití tepelné energie utajené v palivu. Proto, aby směs nafty se vzduchem se ve vysoké kompresní teplotě vznitila ve správný okamžik (předvstřiku), je nasáván jen vzduch a palivo je ve správný okamžik do válce vstříknutot.

 
Od: petr130rs*
Datum: 17.08.12 13:53
 

Kompresní poměr jsem uvedl pro autora jako snažší orientaci v dané problematice, tedy věřím, že detaily oběhu (adiaby, izochory atd.) nebyly předmětem, ale nevadí.

Zvýšení středního efektivního tlaku? Ano, to určitě, ale v tom případě to tak trochu zní, že v klasickém benzínovém motoru naftu spálíte také (nepopírám, že to nejde za jistých okolností), kdežto v dieselovém motoru (Sabatův oběh) Vám to pojede lépe. Dřive se užíval Diesel oběh, v současnosti s vyspělými technologiemi se přešlo na Sabatův oběh, který pracuje s jednou izochorickou změnou navíc oproti Dieselově oběhu. Tepelná účinnost zde roste se stupňem komprese, bez ní to prostě nejde, takže ta komprese tam má své obostatnění. Při vyšších otáčkách se zde také zajistí vyšší kompresí zkrácení doby vznícení.

 
Od: miro®
Datum: 17.08.12 15:35
 

Ano přesně tak. Dík za odbornější pohled. Vyšší komprese (kompresní teplo) je u detonačních motorů, nezbytným předpokladem k tomu, abychom zvýšili stř.indik.tlak a tím tepelnou účinnost motoru - vyšší využití vlastnosti paliva. Nejem si jist, zda byla první myšlenka, vyšší komprese a nebo úsilí o lepší využití tepelné výhřevnosti paliva (nafty) . miro.

 
Od: weryk
Datum: 17.08.12 18:47
 

Ten kompresní poměr 8:1 je prosím co?

Jakým způsobem může frydex vžrat hlavu? Nechápu to, děkuji

Datum: 17.08.12 19:33
 
avatar

Kompresní poměr je poměr obsahu válce s pístem v dolní úvrati k obsahu válce s pístem v horní úvrati.

Fridex je potvora, která leptá hliník, takže když se dostane mezi hlavu a blok motoru, vyžere tam prohlubně.

doplněno 17.08.12 19:35:

Snížením hlavy sice lehce zvýšíte výkon motoru, ale výrazně zkrátíte jeho životnost.

Ohodnoceno: 2x
 

 

Datum: 17.08.12 19:59
 

Prodává se i Fridex G48 (zelenomodrý), který byl navržen pro motory celohliníkové a ten neublíží, pokud se mění každé tři roky, jak má.

Fridex Stabil byl pro škodárny, kde motor byl tuším z litiny (nevím jestli blok nebo hlava) a taky nic lepšího nebylo...

 
Od: miro®
Datum: 17.08.12 20:08
 

To když stlačíte, npř. objem 8 litrů nasátého vzduchu na objem 1 litru.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: weryk
Datum: 17.08.12 20:34
 

A co se stane když ten fridex nebudu měnit? Bude leptat hliníkovou vanu?

Kudy tam vlatsně prochází ten fridex?

Datum: 17.08.12 20:44
 

Kapalina třeba u 1.3 781.*** (Fa/Fe/Fabia) protéka od pumpy v horní části bloku přes všechny hrnky a ven na komoru termostatu (to je vše, co se týče motoru... Pak je sveden do sacích svodů,do topení,chladiče a velkou trubkou se vrací zpět k pumpě.

Ve vaně není, tam je jen olej. Ten chladí hlavně ložiska na klice, ale to už se nebavíme o kapalině.

Kapalina po třech letech (bavíme se o Fridexu G48) ztrácí schopnost ochrany systému (jsou tam přísady jako inhibitory koroze,atd...)

doplněno 17.08.12 20:48:

Kapalina proudí takto s hora mezi válci a obtéká je (objímá/zaujímá mezi nima volný prostor). Seshora je těsnění, které oplachuje. Jak naleptá těsnění, tak se pustí do hlavy...


Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.