Váha převodovky Fa/Fe

Od: Datum: 16.08.12 19:16 odpovědí: 9 změna: 18.08.12 19:12

Zdravím všechny rádce,

věděl by někdo, kolik zhruba váží převodovka u Favorita nebo Feliny? Jde mi o to, když jí k vůli spojce budu v motorovém prostoru sundávat, jestli ji uzvednu s pozice, že si stoupnu z boku čelně k LP kolu a nakloním se a ruce spustím dolů k ní? Jestli ji vpoho sám vysunu a položím na zem?

Extra velké svaly nemám, ale tak max 20kg bych v této pozici snad dal... ;)

Je na to nějaká finta, aby mi to šlo co nejlépe?

Předem všem díky ;)


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.08.12 19:19
 
avatar

ona sama o sobš jentak nespadne-a to i když budou všechny šrouby povolené(vyndané),spúojka atd.-poněvadž drží na "mrkvi",takže se musí jakoby odtrhnout-a to už obouruč po povolení posledného šroubu-neumím to takhle dost dobře popsat,ale intuitivně to půjde-Fáčko nemá žádnou 40 kg automatiku,takže v poho to dáš...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.08.12 19:23
 

Takže povolím šrouby (matky) a vysunu s té mrkve a už držím plnou váhu, ale kolik asi pro představu kg? Bude bez oleje.

Od: petr130rs*
Datum: 16.08.12 19:23
 

Zdravím, tak ta váha je cirka 30 kg (střílím, už to je let, co jsem ji měl dole). Je to docela mrdlačka, dělali jsme to tehdá ve dvou a s vyzvednutým autem (na kanále to dáš zřejmě taky). Ale pokud ji chceš povolit, vysunout ze štiftů a položit na zem z motoru, tak to hodně štěstí. Akorát netuším, jak chceš pak poodjet s autem.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.08.12 19:30
 
avatar

samozřejmě převodovka jedině spodem-to je ale jasné-prvně povolit poloosu(auto ještě s koly na zemi-ideálně někdo přišlápně brzdu-jde o to jak moc je "jetá" matice),pak čepy,shodit z těhlice,vykolint-bacha na kameny v převodovce-opatrně poloosu odcvaknout ven,spojka,horní šrouby,spodní-ten jeden"jistící" třeba u chladiče nechat na dvou třech závitech-čapnout a vyndat poslední šroub-ta převodovka může mít 20 kg-není to zas nic dramatického-a spousta mecjhaniků i kutilů to dělá solo piko,poněvadž jsou na dílně sami,takže to musí jít-a jde...

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 16.08.12 20:24
 

Super, dík. Matice půjdou pěkně, protože jsou nové (poloosy byly loni venku k vůli výměně manžet na vnějších kloubech). Jak bude chuť a čas, tak jdu do toho. Potřeboval jsem vědět jen ten detail, jestli v domácích podmínkách tu převodovku bez jeřábu uzvednu sám rukama.

Datum: 17.08.12 06:48
 
avatar

v pohodě-je to pytel cementu...

 
Datum: 17.08.12 13:02
 
avatar

Nwn co to obnáší na Fa,Fe,ale toto jsem dělal na několika autích ale ne na Fáčku-tam bych to soudil tak na 20kg,špajzku na 405 TD byla asi 35kg navíc jsem to dělal až na jedno auto vždy sám a na kozičkáchSám jsem taky před panelákem měnil motor ve š105 .Takže výměna spojky na fáčku musí být legrace.

doplněno 17.08.12 15:31:

Ještě poro doplnění-vždy šla ven spodem ale možná u fáčka půjde vrchem,nevím,aoproti mnou dělanými auty je tam hooodně místa.

doplněno 18.08.12 18:05:

To Gumidek-ani ne byla to brnkačka,nejhorší bylo napasovat motor na převodovku se spojkou! S tím jsem se babral asi hodinu než to páslo.za cca 4 hodiny to bylo a auto vrčelo a jezdilo!Nebylo na to třeba nic speciálního.Např na citroenu BX14RE když jsem chtěl udělat brzdy,tak jsem neudělal nic-byl tam spešl šroub a matice.Velikost asi tak 17mm ale ne 6-ti hran ale PĚTIHRAN-takže oprava či údržba byla jen částečná!

 
Datum: 17.08.12 19:28
 

Vrchem nepůjde, brání jí brzdová trubka k přednímu levému kolu (je tam takový ohyb v oblouku od HBV). Možná by to šlo, ale byl by to nebezpečný ježek v kleci (pro trubku).

Dost adrenalin před panelákem měnit motor :D. Já na takovu práci potřebuji klid, protože dělám až moc pečlivě (puntičkář) *hi*

Datum: 18.08.12 19:12
 

to Diesel: pětihran, no ty bláho, to jsem ještě neviděl... :D

Mě na začátku oprav u Fa překvapily staré velikosti hlav šroubů. M8čka byla na 12 klíč (místo na 13) a M6 měla hlavu na 9 klíč (místo na 10) ...:)

doplněno 18.08.12 19:14:

A i poslední Felicie mají volantovou tyč přišroubovanou M8mičkou na 12 klíč a i svěrný k tisícihranu u pedálů na převodku *smich*

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.