Jízda na neutrál vs katalizátor

Od: Datum: 16.08.12 14:40 odpovědí: 14 změna: 17.08.12 23:15

Chlapi, už jsem asi od dvou nebo tří lidí slyšel, že když pojedu s autem delší dobu na neutrál např. z kopce, tak se mě ničí katalyzátor? Co je na tom pravdy? Když jsem chtěl od nich slyšet nějaké podklady k jejich tvrzení, tak mě už nic nebylo řečeno. Tak co je na tom pravdy? Je to jen kec a nebo pravda? Pokud pravda, tak jak dlouhá jízda uškodí katalyzátoru na neutrál? Např. 500 m, 1 km, 5 km, 10 km,atd.? Já to teda slyším poprvé a zcela běžně jsem jezdil na neutrál. Např. při 70 km/hod. jsem vyřadil a nechal padnout na 50 km/hod. a nic.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.08.12 15:02
 
avatar

Taky to slyším poprvé. Po sjetí z kopce budete pokračovat v jízdě, tak se zase kat vypálí.

 
Datum: 16.08.12 15:07
 
avatar

10km z kopce na neutrál? No moc takových kopců není..., ale když už se najde, pak si dříve zničíte brzdy než katalyzátor..pokud pojedete na neutrál..

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.08.12 15:24
 

Taky mě to příjde jako nesmysl, ale radši se zeptám. Co kdyby opravdu na tom něco bylo? :) Navíc já tím způsobem jezdím už dlouho...

Datum: 16.08.12 15:23
 
avatar

Údajně se katalizátor ničí při případném roztahování nestartujícího auta. Tomu bych věřil, dostává se do něj nespálené palivo. Ale že by jízdou na neutrál? to slyším taky prvně a nenapadá mě žádný důvod, proč by to mělo být. To by se teda musel ničit třeba i delším stání s běžícím motorem u šraněk.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: axus®
Datum: 16.08.12 15:29
 
avatar

Je to hloupost.

 
Od: pepe83*
Datum: 16.08.12 15:31
 

jj,je to nesmysl...pokud motor běží a směs je spalována,katalyzátoru se nic nestane...

 
Od: itan71*
Datum: 16.08.12 16:37
 

Je to podobné jako TURBO některé jsou od 1200ot.a některé zabírají až ve 3tis.pokud TURBO nevyužíte(mám na mysli od 3tis.)zanáší se více výfuk atd.a na EMISÍCH to určitě poznají.Já osobně mám benziňáka i nafťáka a po zahřátí je vždy protáhnu do otáček i kdyby jen krátce a věřím že se to pořádně pročistí.*ua**tuc*

 
Datum: 16.08.12 17:40
 
avatar
Nic se nikde u turbodmychadla v nízkých otáčkách nezanáší, ani turbo ani výfuk. Turbo se točí při nastartovaném motoru stále a jediné co mu může motorista provést, je vypnout motor poté co ho zatěžoval naplno.
 
Datum: 16.08.12 17:33
 
avatar
Ano, tento blábol se tradoval hlavně v osmdesátých letech.
 
Od: itan71*
Datum: 16.08.12 18:19
 

Tento blábol asi funguje asi dál.Znám jednoho co je šetřílek a když byl s 7míst.Renaultem tak mu to na E řekli že to má občas protáhnout kvůli turbu.Nebo se mi o tom zdálo ve snu?*nevi*

 
Datum: 16.08.12 18:32
 
avatar

je dobré, že jste to slyšel poprvé, lehčeji zapomenete.

já zase neslyšel nikoho, že se jemu stalo při roztahování auta, že mu odešel katal...

jen to každý říká teoreticky a další že to jen slyšel od jiného, co to slyšel jinde...

 
Od: axus®
Datum: 17.08.12 09:25
 
avatar

Jisteze ne, pane Milane.

Jednak asi proto, ze moderni auta s katalizatorem se tak casto neroztahuji, (kolik znate modernich aut, ktere je potreba roztahovat treba 100 metru),

a jednak si treba toto varovani mnoho lidi bere k srdci a zbytecne to nepokousi,

takze je dost moznem, ze ani nikoho, komu se to skutecne stalo, neznate,

a nakonec jednak proto, ze kdyz vam na emisich reknou, ze mate spatny kat, tak kdo by to v tu chvili spojoval s roztahovanim auta pred rokem a pul.;)

Nikdo nerika, ze pri jakemkoli roztazeni dojde k vypaleni katalizatoru, nicmene je toto varovani postaveno na realnych zakladech.

Kdyz auto naskoci po par metrech nebo kdyz nenaskoci vubec a tedy nespalene palivo ma cas vyprchat, tak se samozrejme kat neposkodi.

 
Datum: 17.08.12 11:34
 
avatar

axusi, jsem rád, že si rozumíme...

přeji hezký víkend..

 
Datum: 17.08.12 23:15
 
avatar
Čistě teoreticky může při poklesu teploty vyhasnout reakce v katalyzátoru, ale v praxi je spíš problém kat uchladit, tedy spíš problém opačný. Dnešní katalyzatory u teesicka se běžně chladí benzinovou mlhou.
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.