Proč se na zimu mění AL kola?

Od: Datum: 15.08.12 07:26 odpovědí: 6 změna: 15.08.12 21:03

Dobry den, proc se u litych kol meni na zimu cela kola a ne pouze pneumatiky? Dekuji


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.08.12 07:39
 
avatar

Protože je to jednodušší, lenější a dokážu si kola prohodit sám před domem a nemusím čekat na volný termín v servisu.. Taky nehrozí poškození těsnící plochy gumy. A není to jen u litých kol, ale všeobecně. Další důvod může být, že na léto mám hezčí disky, kterých by byla do zimní soli škoda.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 15.08.12 07:46
 
avatar

myslím, že otázka byla na to, proč zimní sada většinou nemá hliníková kola. Říkalo se, že sůl je tak agresivní, že hliníkové kolo poškodí a také, že je křehčí. Mám pocit, že snad prodávají i hliníková kola s nějakou vrstvou vhodnou na sůl. Osobně to neřeším. Koupil jsem auto, které mělo 2 sady kol na hliníkách a prostě na nich jezdím i v zimě jako předchozí majitel. Jsou stále v pohodě.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.08.12 10:01
 
avatar

JJ pravda,ale dnes se vyrábí dle prodejců lité s jinou a lepší úpravou vyhovující zimnímu provozu.Navíc by údajně lité "zimní" disky neměli být tak členité.

 
Od: k2
Datum: 15.08.12 10:44
 

Jo to je presne ten pravy duvod. Dnesni lita kola jsou (co do materialu i laku na nich) na takove urovni, ze pri rozumne udrzbe auto klidne preziji. Jedinym problemem tak zustava ani ne tak clenitost, jako spise "velke mezery" u vetsiny typu kol, kterymi jde voda a bordel se soli k brzdam a ten kdyz tam pres noc pekne zamrzne...

 
Od: ladaadal*
Datum: 15.08.12 16:36
 

Je to jednoduchý.

Hliník víc trpí než plech, ať je jak chce kvalitní, plech je levnější (i když v dnešní době už to nemusí být o moc), tudíž plech ať zrezne. Nemusíš čekat v pneuservisu a hlavně,

přezutí liťáků je o dost dražší než přezutí plechu - lepený závaží. Taky se víc poškozují při zouvání a obouvání.

Navíc liťáky jsou pro okrasu (mimo jiné), což je v zimě, kdy je zasraný celý auto dosti passé*smich*.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 15.08.12 21:03
 
avatar

ten tlak na kolo a ráfek je velký a přezováním se oboje může opotřebovávat. lepší je to mít dodoby ojetí vzorku na jednom disku a nemachrovat s tím.I náklady jsou ve výsleku nižší . . . myslím. Na zimu se nechá plecháč za 800 a s gumou vydrží fakt hodně sezón a ušetříš každoročně 500 za výměnu. . . . plus čas.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.