Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vlastnosti motorů v enduro/mx mašině

Od: technoman* odpovědí: 7 změna:

Jaký jsou rozdíly mezi 4T a 2T? Tím nemyslím princip funkce a že se do nádrže 2T musí cmrndnout olej:), ale jízdní vlastnosti. Prostě je ten rozdíl nějak znát? A pak třeba obecně spolehlivost, náročnost údržby, náchylnost na něco, co to chce,... Díky.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

moto*
hodnocení

2x

Rád bych ti jako motorkář odpověděl, to ale v podstatě skoro nelze. Snad k mazání, moderní dvoutakty mají přimazávání automatické z olejové nádržky kterou je nutné samozřejmě čas od času kontrolovat a olej dolít.

Co se týká výkonu a zátahu to je již složitější, dvoutakt je obecně živější, ale i čtyřtakt může být výkonný a mívá zase lepší průběh od menších otáček, takže je výkon lépe využíván.

Pokud by jsi chtěl přesnější otázku, musel by jsi také přesněji definovat o jakou třídu, značku a kategorii jde. A také z jakého období.

Dvoutakty jsou dnes opouštěny, ne tedy z důvodu výkonu, díky němu ještě v malých kubatůrách přežívají, ale kvůli ekologii. U čtyřtaktů je menší problém se vypořádat s emisemi a jsou i úspornější.

doplněno 16.08.12 08:14:

Chtěl jsem napsat: Pokud by jsi chtěl přesnější odpověď,

 

shlaighter*
hodnocení

0x

Vtip, nebo myšleno vážně? Ale předpokládám, že vážně ;)

Samozřejmě to znát je. 2T je při stejném objemu ostřejší (viz třeba Cagiva Mito 125[2T] a Honda 125 CBR [4T] ).

Spolehlivost... Když je motor v pořádku, spolehlivé je obojí. Pokud má ten dvoutakt hodně otáček, časem se opotřebuje. 4T zase pak začne spotřebovávat olej.

Údržba- ta "jednoduchá" je nastejno, "složitá" je horší u 4T(ventily, rozvody..)

Náchylnost- obojí hlavně olej :D

Když u 2T není olej v benzínu(a nebo prostě tam, kde má být ;) ), hned, jak se dostane benzin bez oleje k válci, zadřete.

Když je u 4T o něco méně oleje, motor se opotřebovává, případně se přidře. Málo oleje- zadření.

Nějak mě víc nenapadá, takže všechno :)

technoman*
hodnocení

No samozřejmě to je myšleno vážně (nejsem motorkář)! O oleji mi nemusíte vyprávět, to je jasný ne, kdo nemaže, nejede!*ee*. Ale zajímá mně jak, ostřejší, u toho dvoutaktu, takže ten při přidání plynu má lepší záběr, vyvine větší sílu než 4T?

kosmonaut*

Každý motor je něčím specifický. 2t je lehčí/4takt těžší,má v sobě víc železa :D ale je to spíše zanedbatelný rozdíl,na druhou stranu profíci si potrpí na každém kilečku,laik ten nepatrný rozdíl ve váze asi nepozná.Osobně jsem začínal na 2T,měl jsem jich několik ale po ochutnání 4T bych neměnil,je mnohem hodnější,hladší průběh výkonu tě tak rychle nevytahá...u 2t jak se otevře přívěra tak je to jak raketa,což může být samozřejmě někdy na škodu když se ten výkon špatně dávkuje.4T samozřejmě vyšší provozní náklady,jak už bylo výše zmíněno:Rozvody,ventily a další věci navíc co se můžou pokazit :)

takjan*

Taky dvoutakt dost víc chlastá..

technoman*
hodnocení

Takže dvoutakt táhne víc až ve vyšších otáčkách?

kosmonaut*

Jestli jsi začátečník?Kup 4T co nemlátí a budeš spokojenej,každopádně pozor na jakýkoliv podezřelý klepání (tzv. kováře v motoru).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]