Vlastnosti motorů v enduro/mx mašině

Od: Datum: 14.08.12 15:56 odpovědí: 7 změna: 16.08.12 08:13

Jaký jsou rozdíly mezi 4T a 2T? Tím nemyslím princip funkce a že se do nádrže 2T musí cmrndnout olej:), ale jízdní vlastnosti. Prostě je ten rozdíl nějak znát? A pak třeba obecně spolehlivost, náročnost údržby, náchylnost na něco, co to chce,... Díky.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.08.12 19:19
 
avatar

Vtip, nebo myšleno vážně? Ale předpokládám, že vážně ;)

Samozřejmě to znát je. 2T je při stejném objemu ostřejší (viz třeba Cagiva Mito 125[2T] a Honda 125 CBR [4T] ).

Spolehlivost... Když je motor v pořádku, spolehlivé je obojí. Pokud má ten dvoutakt hodně otáček, časem se opotřebuje. 4T zase pak začne spotřebovávat olej.

Údržba- ta "jednoduchá" je nastejno, "složitá" je horší u 4T(ventily, rozvody..)

Náchylnost- obojí hlavně olej :D

Když u 2T není olej v benzínu(a nebo prostě tam, kde má být ;) ), hned, jak se dostane benzin bez oleje k válci, zadřete.

Když je u 4T o něco méně oleje, motor se opotřebovává, případně se přidře. Málo oleje- zadření.

Nějak mě víc nenapadá, takže všechno :)

 
Od: technoman*
Datum: 14.08.12 19:55
 

No samozřejmě to je myšleno vážně (nejsem motorkář)! O oleji mi nemusíte vyprávět, to je jasný ne, kdo nemaže, nejede!*ee*. Ale zajímá mně jak, ostřejší, u toho dvoutaktu, takže ten při přidání plynu má lepší záběr, vyvine větší sílu než 4T?

Od: kosmonaut*
Datum: 14.08.12 20:27
 

Každý motor je něčím specifický. 2t je lehčí/4takt těžší,má v sobě víc železa :D ale je to spíše zanedbatelný rozdíl,na druhou stranu profíci si potrpí na každém kilečku,laik ten nepatrný rozdíl ve váze asi nepozná.Osobně jsem začínal na 2T,měl jsem jich několik ale po ochutnání 4T bych neměnil,je mnohem hodnější,hladší průběh výkonu tě tak rychle nevytahá...u 2t jak se otevře přívěra tak je to jak raketa,což může být samozřejmě někdy na škodu když se ten výkon špatně dávkuje.4T samozřejmě vyšší provozní náklady,jak už bylo výše zmíněno:Rozvody,ventily a další věci navíc co se můžou pokazit :)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 14.08.12 20:38
 

Taky dvoutakt dost víc chlastá..

 
Od: technoman*
Datum: 14.08.12 22:59
 

Takže dvoutakt táhne víc až ve vyšších otáčkách?

Od: kosmonaut*
Datum: 15.08.12 17:49
 

Jestli jsi začátečník?Kup 4T co nemlátí a budeš spokojenej,každopádně pozor na jakýkoliv podezřelý klepání (tzv. kováře v motoru).

 
Od: moto®
Datum: 16.08.12 08:13
 
avatar

Rád bych ti jako motorkář odpověděl, to ale v podstatě skoro nelze. Snad k mazání, moderní dvoutakty mají přimazávání automatické z olejové nádržky kterou je nutné samozřejmě čas od času kontrolovat a olej dolít.

Co se týká výkonu a zátahu to je již složitější, dvoutakt je obecně živější, ale i čtyřtakt může být výkonný a mívá zase lepší průběh od menších otáček, takže je výkon lépe využíván.

Pokud by jsi chtěl přesnější otázku, musel by jsi také přesněji definovat o jakou třídu, značku a kategorii jde. A také z jakého období.

Dvoutakty jsou dnes opouštěny, ne tedy z důvodu výkonu, díky němu ještě v malých kubatůrách přežívají, ale kvůli ekologii. U čtyřtaktů je menší problém se vypořádat s emisemi a jsou i úspornější.

doplněno 16.08.12 08:14:

Chtěl jsem napsat: Pokud by jsi chtěl přesnější odpověď,

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.