Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, přemýšlím nad koupí nového vozu, protože jsem dostal novou práci a budu msuet do ní denně dojíždět.
jesm pevně rozhodlý pro značku Škoda.
Váhám mezi starší Octavií po tom roce 2006 nebo fabií taky tím starším typem, no a samozřejmě mezi těmi novějšími typy.
Samozřejmě chci nejlepší za nejmíň peněz
Zajímá mě koupit raději 1.9 TDI
nebo 1.6 benzín s LPG pohonem.
?
a do kolikati km vybírat vozy , nebo jestli neřešit , např nalitanejch 160 000 a víc..
Předem děkuji.
Kilometry bych neřešil. Vždy je určitě lepší řešit celkový stav. I auto co má najeto 400tis jich může najezdit dalších 400tis.
Dnes vychází určitě lépe LPG. Jen záleží, jestli máte u sebe dosttek levných stanic.
Tak s tímto názorem souhlasím. I kdyby jsme neuvažovali o tom, že se přetáčejí tachometry a počítali s tím, že je každý podstivý, tak bych na najeté kilometry moc nehleděl. On je docela rozdíl najet třeba 200 000 po městě na krátké vzdálenosti třeba při rozvážce pizzy, nebo stejnou vzdálenost ježděním do práce vzdálené 70 km tam a zase zpátky. Raději bych se zaměřil na celkový stav vozu. Jak jsou ošlapané pedály, opotřebené sedačky, atd. U aut na naftu počítejde s větší nájdezem a dražším servisem. U aut přestavěných na LPG také. Takže bych asi koupil auto a to poté za cca 25 000 přestavěl na LPG. Jinak doporučuju rozhodně LPG, to je cenově bezkonkurenční. Navíc doby, kdy se dalo s Octávií jezdit za 4,5 l nafty jsou s nástupem filtrů pevných částic a Common-railel pryč.
plyn má jednu obrovskou výhodu-a to je jeho čistota-nejsou v něm žádné zbytky po nedokonalé rafinaci jako u benzínu a nafty(litr by stál min.dvojnásobek,aby tam nebyly těžší řetězce uhlovodíků,které jsou pro motor,resp.palivovou soustavu škodlivé)-je to poznat na výměně oleje po 10 000 km-olej z motoru s LPG je krásně hnědý(jako nový)-žádný karbon apod jako u nafty a benzínu-no a nemluvě o ceně za litr...Takže není nad čím spekulovat...
...jen drobné upozornění-s LPG nesmíš do většiny podzemních garáží! V Práglu je to téměř 90%, takže doufej, že začnou dělat do budoucna odvětrání garáží v případě LPG v tvém vozidle.... Šéf má Felicii 1,3 Htp na benzín s přidaným LPG a rozhodně se na LPG hodně ušetří. Jinak Felicia diesel-bez turba- 250 000 najeto, prům. rychlost 80-90 km/hod, nafta z čerpačky SETY (qalita nic moc) a vejdu se do 6 litrů...
je to už pár let,ale proběhl i u nás spor u NS ohledně diskriminace aut s LPG-právě vjezd do garáží ,poněvadž plynová pal.soustava je 4x bezpečnější než seriová benzínová-tento test pořádal i ADAC a dospěl ke stejnému závěru(tuším někdy v roce 2005)-odborně zapojený plyn(což dnes už je drtvivá většina) je paradoxně mnohem bezpečnější než origoš benzínová od výrobců-i v otevřeném ohni vydrží plyn.nádrž a potrubí hořet 3x déle než benzín-do exploze...
odpověděl jste si sám,. pokud Vám jde především o spotřebu nafty, volba je jasná, pro klidné úsporné dojíždění jedině oktávka s motorem TDi 66 kW, s plně naloženou jsem dojel do maďarska a zpět s průměrnou spotřebou 5.2 litru, a to jsme po našich nejdelších schodech D-1 frčel v levém pruhu co to dalo, jinak se tam jet nedá... jinak jsme s ní běžně jezdil za 4.2 litru , a pokud si myslíte že to nejede, tak jste na omylu...s oktávkou s motorem typu ASV-81 kW budete jezdit do 5.5-6 litrů, a když na to šlápnete, tak nad 2000 otáček to má dostatečný zátah na svižné předjetí pomalejších aut, dynamika je dostačující
na LPG bych si pořídil novější model Octavie 1Z s motorem 1.6 75kW, podle typu volené nádrže krákou případně i kombíka
do Fabií se montovali motory PD-74 kW, tam je spotřeba o něco vyšší ve srovnání se starým TDi-čkem, já jezdil v průměru za 5.9, ale o těchto motorech lidé co si koupili dlouho neservisoavaná auta a pak museli řešit problémy se vstřiky vykládají nesmysly, s PDčkem 96 kW můžete jezdit za za 6.5 litru
Já jsem pro LPG,je dobré také brát v potaz že v zimě diesel může mít v mrazech problémy s nastartováním obzvlášť když jsou některé nepoctivé benz.pumpy(musím podotknou že se to už zlepšilo narozdíl z dřívějška)
Mezi Octavkou a Fabkou se asi budete muset rozhodnout sám záleží taky zda budete něco v budoucnu převážet atd.nebo jen jezdit s tím do práce a taky kolik KM to máte do té práce.Pokud to je např.do 10km nemá cenu brát TDi v létě to by ještě šlo ale v zimě to není pro motor dobré.Já jezdím TDi starším Seatem do práce téměř 30km tak to jde ale raději bych bral LPG.
Mám 1.9TDi se spotřebou v průměru 4,5-5L když vezmu stejné auto s 1.6benzín na LPG a přepočítám výjde to téměř skoro stejně,záleží na cenách
ERIKU pokud jsi četl dobře JSEM PRO LPG a spotřeba to bylo jen pro doplnění(myšleno po přepořítání není velký rozdíl) ohledně servisu je to horší
důležité hledisko jsou servisní náklady-už z technického principu-naftový motor-aby bylo dosaženo především dnes velmi přísných emisních limitů,je natolik materiálově a technologicky náročný na přesnost komponent,že je mnohem větší pravděpodobnost poruchy-at už kvalita paliva(vstřiky,čerpadla) nebo používáním longlife olejů(turba,mazání samotné)-je už dnes fundovaně nezávislými laboratořemi prokázán škodlivost takových olejů-přesto třeba VW je stále "vyžaduje" ,k tomu připočtěme značná úsporná opatření výrobců-doby kdy nafta motor najezdil x set tisíc km bez problému jsou již minulostí...atd.atd. U plynu tohle nehrozí(o jeho čistotě jako paliva viz.výše) a nemluvě o faktu,že benzínový motor je mnohem méně tech.náročný-a pravidlo,že čím je věc složitější,tím je větší pravděpodobnost poruchy platí stále už x set let...,a to že si takové "poruchy" (zejména pod vlajkou VW) zaplatíte-to si tedy zaplatíte-v konečném součtu raději jezdit za 8-9 litrů nafty,ale jezdit pořád výjde levněji(např.stará dobrá klasika BMW E36 TDS),a plyn je v provozních nákladech ještě levnější,a dlouho bude-protože na plyn(jelikož je zároven i topivem) nelze danově zatížit jako benzín a naftu-ČR ratifikovala mezinárodní úmluvy,takže si naštěstí Kalousek nemůže na plynu "honit kasu"...
itane-jenže ono to právě není jenom o spotřebě a cenách za litr paliva-což bohužel jednoho krásného dne zjištíš sám(nepřeju ti to)-bohužel tohle,tu realitu průměrné spotřeby motorů TDI,vidím dnes a denně na dílně-spousta lidí má pak slzy v očích,koupí si auto za 100 000,-,někteří jako před pár lety nové za 7mi a více násobky a když se dozví ceny za díly-nezbytné k udržení auta při životě,jdou do kolen...
Zdravím, mám octavii 1, motor 16/74Kw s LPG. po městě se nedostanu pod 9 litrů, je pravda že se s tím nemažu a jezdím rychleji. Do práce to má ve městě 14 Km. Mimo město to také není pod 8 litrů. Nejsem kaskadér, ale jezdím rychleji a spotřeba je vysoká a jízda nic moc. Když zapnu klimu a nedejbože když jsem naložen, tak nepředjedu ani bábu na kole . Spotřeba pod 11 litrů ani omylem. Plyn mám plno let, nikde mě to nenechalo a to jsem s rodinou 6x projel chorvatsko. Uvažuji o koupi octavie combi a mám dilema zda jít do ( r.v. 2008-2010, 1.6 / 75Kw a dát plyn nebo 1.9TDI/ 77 Kw).Když nechám namontovat plyn jsem cenově za auto stejně jako za naftu. Když spočítám Spotřeby tak TDI vyjde cca na 1000 Km o 400Kč víc. Konfortnější jízda. Otázka je zda při Dopravě po městě, třeba do práce cca 14Km klesně spotřeba. Jak dlouho trvá v Km naftě než spadně prvotní vysoká spotřeba na těch cca 5 litrů v létě a v zimně? Myslím tak orientačně? Na plyn i když se to ohřeje cca po 4Km žere to stejně 8-9 Litrů. poraďte děkuji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.