taky VIF, v zime zimni, jinak letni. Hreje me, ze setrim vstriky i cerpadlo. doplněno 16.12.12 10:11: do benzinu jen kdyz pridavam e85, to se mi osvedcilo.
Do benzínu se stále používá Velfobin od Velvany. Absorbuje vlhkost a ta se spálí s benzínem v motoru a nehrozí zamrznutí v potrubí, když se dlkouho nejezdí.
U nafty je skoro nutnost používat VIF Diesel aditivum. Nebo tankovat na OMW kvalitní zimní naftu. Taky není odvěci vyměnit palivový filtr. Feldy v naftě ho mají u VIN čísla u pravého tlumiče.
do nafty mužete klidně proti zamrznutí lit benzín.. já minulou zimu rozmíchaval VIF v benzinu a nezamrzlo to.. a zimni starty nevim jestli až tak ovlivní aditiva...
doplněno 14.12.12 14:55:
dával jsem přes litr benzínu na nádrž ale muže se myslim i víc.. nevim ted přesně kolik to bylo procent...
Zdravím, do felicie, do nafty ,když se drží výhledově dlouho hodně mráz,aby byla zajištěna tekutost nafty v dieslu.Aditivum dám u benzinky před tankováním,at se dobře promíchá,pak vycloumát trošku auto-ale bezpečně)) Jinak taky když je fest mráz,tak polární nafta. Ted jezdím druhým a to je na bezín,tam nic nemám v plánu vymýšlet.
Aditiva dávám,ale kvůli používání hydraulického oleje k naftě.Asi tři víčka na nádrž.Při poměru 2/1 to chytá při -15 celkem v poho.Pak už jen horkovzduška na čerpadlo,asi pět minut.Někdo doporučuje benzín.
Benzín do nafty může lít tak maximálně zemědělec do 30 let starého traktoru ten to snese... + dejme tomu staré atmosférové diesely bez turba.
Pokud máte moderní naftový motor se vstřiky, turbem atd. jedno jaké provenience a budete do toho jako aditivum lít benzín, tak si rovnou začněte dávat stranou korunky na nové vstřiky.
Pokud máte strach, že v zimě nenastartujete, tak buď natankujte kvalitní arktickou naftu, nebo použijte aditivum určené pro moderní dieselové motory, ale NIKDY ne benzín.
a na to jste přišel kde? lije to tam spousta lidi i do CRka a nic se tomu nestane.. a jestli se bojíte že vám to sníží mazivost tak jak jsem psal výš, můžete tam přimíchat VIF nebo m2t.. ten VIF stejně v -20 ztuhne takže se to musi v něčem rozmíchat
Říká Vám něco cetanové číslo? Motorová nafta musí být dobře vznětlivá a čím vyší je cetanové číslo, tím lépe. Přidáním benzínu do nafty se její cetanové číslo snižuje. Takže nafta sice hůře parafinuje (zatuhává), ale zase se špatně zapaluje a hoří.
Jestli máš náhradní vstriky klidně tam lej ten benzín, jak tu několik radilu pise. Jestli náhradní nemáš, tak začni šetřit na nové. Je to nejlepší cesta, jak je brzy poslat na věcnost. To samé platí o cerpadle. Já používám vif celoročně- letni/zimni. Ovšem v zimě je třeba primichavat nad bodem zakalu ,tedy bodem mrazu, takže ho měj pěkně doma a vezmeš si ho až pojedeš tankovat. Mnoho lidí ho vozí v kufru i v zimě a pak se diví, ze se nerozpusti ,když tam lejou v podstatě ztuhlý rosol, který jim pak v lepším případě ucpe trubky nebo filtr.
a zjakého důvodu by měly jít na věčnost? co si myslíš že je v tě arktické naftě? vif tam asi jenom nebude.. je problem že benzin je sam o sobě suchy.. proto když si ho domažeš něčim jinym tak nevidim jediny duvod aby ti to zadřelo vstřiky... a další důvod když naleješ do plne nadrže tak 2-5 litru tak myslím že to není vražedné.. a za další nevidím duvod to tam lít pokud není víc jak -15 a toho se jen tak asi nedočkame.. takže asi tak...
doplněno 16.12.12 11:06:
jasně.. ja ti to neberu.. já ho tam nalil jen jednou a to už bylo přes -20.. jistota je jistota.. a nic se tomu nestalo.. vím o lidech co to do rotačky lijou 15 let a tem motorum nic není... do starých tranzitu se doporučovalo lít až 20% benzinu v mrazech...
stirecek*
V arkticke naftě je petrolej, ale tato nafta není v prodeji všude, poněvadž petrolej se používá v letectví. Arktickou naftu mají taky ozbrojené složky maximálně par dnu v roce někde na horách. Tato nafta nepotřebuje žádnou dodatečnou aditivaci. Nafta zimní běžná aditivem, třeba ten vif získá lepší filtrovatelnost, cetanove číslo se zvýší o pět jednotek, snižuje penivost a korozivnost, zvyšuje mazací schopnosti. Benzín do dieslu loje jen blázen. Kvalitní nafta nezamrza , mne jezdí i při minus třiceti a bez aditiv. Stačí natankovat v ČSAD.
Nevím jak dnes,ale v letech minulých (do cca roku 1997) používal armáda letní naftu s označením NM-35 (do -35°C) a zimní s označením NM-45 (do -45°C) nedávno jsem zjisti,že tzv zimní naftice co mají na ČSAD a je jen do -25°C(dle označení)!
Jinak má ale Stíreček pravdu v tom,že je vhodnější petrolej než benál!
stirecek*
S nárůstem letecké dopravy se musí petrolejem šetřit, takže nafta dnes se aditivuje aditivy a ne petrolejem. Ta arktická je jen pro stav nouze.Ale i po roce 2000 jsem jezdil se starým escortem i v minus 34 stupňů s naftou z ČSAD. Je fakt ze jsem potkával jen autobusy. Nutno ale dodat, ze normy ohledně filtrovatelnosti se od 70 let nezměnili a dnešní comonnraily mají mnohem jemnější filtry, takže problém může být i při mrazu kolem minus 7-10 stupňů. Proto je třeba dbát na údržbu, měnit pravidelně filtr a pomoc si třeba aditivem nebo tanková v ČSAD, tam se dá předpokládat provozuschopnostt. Anebo brát dražší vervou. Vyhybanim se problému tím, ze budu lit do nádrže benzín se může daleko prodražit. Navíc dvěma litry benzínu se stejně nafta o moc nenaredi. To by musel redit alespoň 1:1.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.