Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor felicie 1.3 Bmm

Od: jura32* odpovědí: 10 změna:

zdravím chtěl bych vyměnit motor,na autě felicie 1.3 Bmm 95 za 1.3 MPi nebo 1.6 ptám se šlo by to? děkuji za odpověd.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

0x

Ano, nejsnažší bude MPi. Můžeš si totiž nechat svůj motor a jen vyměníš sání se vstřiky z MPI a klapkou. Pak je potřeba elektroinstalace motoru a ŘJ simos 2p místo té bosch. U pojistek ti pak přibyde origo kabel s konektorem pro VAG. Je tam ještě pár věcí, ale teď si nevzpomenu.

U 1.6 moc ryskuješ. Je to jako jí dávat do Fáva. 1.6ka se totiž dávala do pofaceliftové Feli a ta už měla dodatečně vyztuženou přední část skeletu, aby unesla i 1.9D naftu.

doplněno 04.08.12 21:59:

Pokud máš teď motor 135B a měl by jsi možnost to MPi 136M, tak bych měnil i motor k vůli výkonu (40kW - 50Kw)

doplněno 04.08.12 22:05:

miki: Tak to je pro mě novinka. Ale stejně je to něco, jako dát do Van - Pluse 40Kw motor a taky se v tomhle provedení vyráběl. Ty těžké motory jsou lepší do vyztuženého čumáku.

doplněno 04.08.12 22:12:

Nejjednoduší úprava bude, pokud máš teď motor 135B vyměnit za motor 136B opět získáš 50kW jako u MPi

135/136 se liší jen tvarem dna pístů a tedy vyžší kompresí...

doplněno 04.08.12 22:33:

cepagis: koukal jsem na wikinu a v roce 96 (koncem roku) proběhla změna skeletu (výztuhy), aby tam šel namontovat airbag. Od té doby je dle mě a wiky 1.6 a 1.9 *hi*

Změnily i na volantu tisícihrany, nedávno jsem to řešil...

Souhlasím se vším, jen ne s tím, že se 1.6 dávala až po faceliftu. Rozdíl asi v 1.3 a 1.6 byl nejen v motoru, ale už předfaceliftové se s 1.6 a 1.9D dělaly ;)

cepagis*

Přesně tak, 1.6 byla již v roce 95 a diesel 1.9 v roce 1996, facelift tuším 1998...

jura32*
hodnocení

Chci to udělat takto vyhodit starý ojetý motor,který má najeto 260tisíc km.a který někdy začne škubat a ztrácet výkon za motor který má najeto kolem 100-120tisíc km.Podle mě by to mělo jít přehodit jenom napojím elektriku hadice a hotovo né?

gumidek*

Pokud chceš Mpi, tak néé. Nebude ti pasovat elektroinstalace na Bosch jednotku (ani nebude vědět, co kde má). Mpi má dlaší čidlo navíc a to je senzor klepání.

Přehazovat motory můžeš jen BMM 135B a 136B. Výběr jaký je na tobě.

Můžeš použít i motor 135M a 136M z MPi, ale musíš je osadit svou původní BMM jednotkou, pokud to chceš takto jednoduše.

doplněno 04.08.12 22:38:

Dokonce můžeš použít i motory 135 a 136 bez B nebo M, ale to jsou motory s karburátorových Favoritů a nemají na setrváku zářezy pro snímač (musel by jsi prohodit setrváky) a nemají hliníkové rozvodové tyčky sacích ventilů jako B.

Proč jsem to zmínil je fakt, že je mohou mít dědkové ve Fazolech s pár tisíci km, proto by se vyplatila úprava na B nebo M, kdyby jsi nějaký našel.

Kolem 100 000 začíná být zajetý

doplněno 04.08.12 22:41:

jenyk: Mám kámoše s 96kou a nemůže standartně nasadit ani čtyřramený volant s bagem (k vůli delšímu sloupku řícení a starému tisícihranu bez redukce na nový), ale možná má únor... :)

doplněno 04.08.12 23:17:

Z venku ty motory vypadají všechny stejně. Lyší se jen uvnitř a to písty, tyčkami rozvodů,setrvačníkem a u M (tedy MPi) hlavou s většími sacími kanály.

Dále se lyší osazenou přípravou směsi a to dle filtrboxu MPi má takový čtyřhran s nápisem MPi.

BMM 50kW má černou vypoklou pokličku z kovu, později mají všechny BMM plastový oválný filtrbox se třemi šrouby uprostřed.

Z auta bych ho vytahoval jako celek i s převodovkou a pak si tam dle chuti nechal svojí převodovku nebo ne.

Odpojíš hadice, elektriku, poloosy,výfuky a motor pověsíš na háky na držák u hlavy. Pak uvolníš spodní silent a silent na vodní pumpě a na převodovce (tedy jejich držáky).

Nejlépe se ti bude měnit spodkem auta. Horem ti budou možná zavazet trubky od brzd, tak ať ti do nich nebouchne převodovka.

Vymontoval bych i chladič, aby jsi do něj neťuknul alternátorem a nezničil ho. A nádobky a topení bych vymontoval taky, vlastě co nejvíc věcí, pokud půjde vrchem.

Nejlepší bude spodem a to tak, že najedeš autem na rampy a spustíš ho až na zem, kde ho s pomocníky odneseš bokem (je dost těžký, teda na mě). Pak tam podstrčíš jiný a zase nějakým kladkostrojem zvedneš a do skeletu, kde ho upevníš a připojiš.

Jak se to dělá znám z vrakoviště. Zatím jsem to u sebe nedělal, protože není potřeba (99 760km)

doplněno 04.08.12 23:25:

Jó, tak s TP tuhle problematiku neporadím... fakt netuším, ale snad to nebude problém.

Jestli se u MPi nebude jednat o přestavbu, jinak prohodit stejné typy motorů a změnit jen číslo, nebo ho smazat trvale a pak měnit dle potřeby... fakt netuším

jura32*
hodnocení

můžeš mě nějakej najít jen tak at vím jak vypadá zítra napíšu ten typ co mám a postup bude jakej? tohle sem ještě nedělal ale měnil jsem motor u škoda 120L užovky.

doplněno 04.08.12 23:16:

A jak by to bylo s přepsáním na TP.?

doplněno 04.08.12 23:59:

toten by mohl být? auto.bazos.cz/...

gumidek*

Ten to být může, jen nevím, jestli je to ten slabší nebo ten silnější. U Favorita se to dalo poznat podle filtrboxu. U Felicie se to už poznalo jen podle čísla u vodní pumpy.

Každopádně tento je dobrá koupě!

doplněno 05.08.12 10:42:

Takto se ten tvůj motor 136 B poznal u Favorita dle kulatého filtrboxu s plechovou pokličkou:

auto.bazos.cz/...

jura32*
hodnocení

Takže je tam typ 781.136 B

Tohle jsou věci ve kterých se moc nevyznám. Jen bych upřesnil, že v březnu 1996 jsem si kupoval Felicii 1,3 50 Kw, BMM a měla 2x airbag a ABS.

nu*

výrobce tedy firma škodA NESOUHLAsí se záměnou motorů s různými emisními systémy, nebo se záměnou motorů jiných objemůl a býkonů, proto tutu změnu nelze do TP zapsat...

Samozřejmě že se dají motory fyzicky vyměnit a dokonce na první pohled vypoadají stejně, ale stejné nejsou...

No a pro ty nechápavce co chtějí neustále předělávat svá auta tak že přehazují motory z různých typů a modelových řad, uvědomte si že výrobce musí vše vyrábět ve shodě...když jednou vyrobí nějaké auto s nějakým motorem, a absolvuje tzv. schvalovací zkoušky, stává se nositelem nebo držitelem schválení které jej opravňuje vyrábět auto v nějakém provedení, odpovídající schvalovací dokumentaci...pokud by po výměně motoru výsledek neodpovídal, výrobce nic nepovolí

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]