Motor felicie 1.3 Bmm

Od: Datum: 04.08.12 21:39 odpovědí: 10 změna: 05.08.12 10:36
avatar

zdravím chtěl bych vyměnit motor,na autě felicie 1.3 Bmm 95 za 1.3 MPi nebo 1.6 ptám se šlo by to? děkuji za odpověd.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.08.12 21:57
 

Ano, nejsnažší bude MPi. Můžeš si totiž nechat svůj motor a jen vyměníš sání se vstřiky z MPI a klapkou. Pak je potřeba elektroinstalace motoru a ŘJ simos 2p místo té bosch. U pojistek ti pak přibyde origo kabel s konektorem pro VAG. Je tam ještě pár věcí, ale teď si nevzpomenu.

U 1.6 moc ryskuješ. Je to jako jí dávat do Fáva. 1.6ka se totiž dávala do pofaceliftové Feli a ta už měla dodatečně vyztuženou přední část skeletu, aby unesla i 1.9D naftu.

doplněno 04.08.12 21:59:

Pokud máš teď motor 135B a měl by jsi možnost to MPi 136M, tak bych měnil i motor k vůli výkonu (40kW - 50Kw)

doplněno 04.08.12 22:05:

miki: Tak to je pro mě novinka. Ale stejně je to něco, jako dát do Van - Pluse 40Kw motor a taky se v tomhle provedení vyráběl. Ty těžké motory jsou lepší do vyztuženého čumáku.

doplněno 04.08.12 22:12:

Nejjednoduší úprava bude, pokud máš teď motor 135B vyměnit za motor 136B opět získáš 50kW jako u MPi

135/136 se liší jen tvarem dna pístů a tedy vyžší kompresí...

doplněno 04.08.12 22:33:

cepagis: koukal jsem na wikinu a v roce 96 (koncem roku) proběhla změna skeletu (výztuhy), aby tam šel namontovat airbag. Od té doby je dle mě a wiky 1.6 a 1.9 *hi*

Změnily i na volantu tisícihrany, nedávno jsem to řešil...

 
Datum: 04.08.12 22:00
 
avatar

Souhlasím se vším, jen ne s tím, že se 1.6 dávala až po faceliftu. Rozdíl asi v 1.3 a 1.6 byl nejen v motoru, ale už předfaceliftové se s 1.6 a 1.9D dělaly ;)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: cepagis*
Datum: 04.08.12 22:19
 

Přesně tak, 1.6 byla již v roce 95 a diesel 1.9 v roce 1996, facelift tuším 1998...

 
Datum: 04.08.12 22:22
 
avatar

Chci to udělat takto vyhodit starý ojetý motor,který má najeto 260tisíc km.a který někdy začne škubat a ztrácet výkon za motor který má najeto kolem 100-120tisíc km.Podle mě by to mělo jít přehodit jenom napojím elektriku hadice a hotovo né?

Datum: 04.08.12 22:35
 

Pokud chceš Mpi, tak néé. Nebude ti pasovat elektroinstalace na Bosch jednotku (ani nebude vědět, co kde má). Mpi má dlaší čidlo navíc a to je senzor klepání.

Přehazovat motory můžeš jen BMM 135B a 136B. Výběr jaký je na tobě.

Můžeš použít i motor 135M a 136M z MPi, ale musíš je osadit svou původní BMM jednotkou, pokud to chceš takto jednoduše.

doplněno 04.08.12 22:38:

Dokonce můžeš použít i motory 135 a 136 bez B nebo M, ale to jsou motory s karburátorových Favoritů a nemají na setrváku zářezy pro snímač (musel by jsi prohodit setrváky) a nemají hliníkové rozvodové tyčky sacích ventilů jako B.

Proč jsem to zmínil je fakt, že je mohou mít dědkové ve Fazolech s pár tisíci km, proto by se vyplatila úprava na B nebo M, kdyby jsi nějaký našel.

Kolem 100 000 začíná být zajetý

doplněno 04.08.12 22:41:

jenyk: Mám kámoše s 96kou a nemůže standartně nasadit ani čtyřramený volant s bagem (k vůli delšímu sloupku řícení a starému tisícihranu bez redukce na nový), ale možná má únor... :)

doplněno 04.08.12 23:17:

Z venku ty motory vypadají všechny stejně. Lyší se jen uvnitř a to písty, tyčkami rozvodů,setrvačníkem a u M (tedy MPi) hlavou s většími sacími kanály.

Dále se lyší osazenou přípravou směsi a to dle filtrboxu MPi má takový čtyřhran s nápisem MPi.

BMM 50kW má černou vypoklou pokličku z kovu, později mají všechny BMM plastový oválný filtrbox se třemi šrouby uprostřed.

Z auta bych ho vytahoval jako celek i s převodovkou a pak si tam dle chuti nechal svojí převodovku nebo ne.

Odpojíš hadice, elektriku, poloosy,výfuky a motor pověsíš na háky na držák u hlavy. Pak uvolníš spodní silent a silent na vodní pumpě a na převodovce (tedy jejich držáky).

Nejlépe se ti bude měnit spodkem auta. Horem ti budou možná zavazet trubky od brzd, tak ať ti do nich nebouchne převodovka.

Vymontoval bych i chladič, aby jsi do něj neťuknul alternátorem a nezničil ho. A nádobky a topení bych vymontoval taky, vlastě co nejvíc věcí, pokud půjde vrchem.

Nejlepší bude spodem a to tak, že najedeš autem na rampy a spustíš ho až na zem, kde ho s pomocníky odneseš bokem (je dost těžký, teda na mě). Pak tam podstrčíš jiný a zase nějakým kladkostrojem zvedneš a do skeletu, kde ho upevníš a připojiš.

Jak se to dělá znám z vrakoviště. Zatím jsem to u sebe nedělal, protože není potřeba (99 760km)

doplněno 04.08.12 23:25:

Jó, tak s TP tuhle problematiku neporadím... fakt netuším, ale snad to nebude problém.

Jestli se u MPi nebude jednat o přestavbu, jinak prohodit stejné typy motorů a změnit jen číslo, nebo ho smazat trvale a pak měnit dle potřeby... fakt netuším

 
Datum: 04.08.12 23:01
 
avatar

můžeš mě nějakej najít jen tak at vím jak vypadá zítra napíšu ten typ co mám a postup bude jakej? tohle sem ještě nedělal ale měnil jsem motor u škoda 120L užovky.

doplněno 04.08.12 23:16:

A jak by to bylo s přepsáním na TP.?

doplněno 04.08.12 23:59:

toten by mohl být? http://auto.bazos.cz/inzerat/…35419/Motor-Skoda-Felicie.php

Datum: 05.08.12 10:36
 

Ten to být může, jen nevím, jestli je to ten slabší nebo ten silnější. U Favorita se to dalo poznat podle filtrboxu. U Felicie se to už poznalo jen podle čísla u vodní pumpy.

Každopádně tento je dobrá koupě!

doplněno 05.08.12 10:42:

Takto se ten tvůj motor 136 B poznal u Favorita dle kulatého filtrboxu s plechovou pokličkou:

http://auto.bazos.cz/inzerat/…/motor-skoda-favorit-glxi.php

 
Datum: 05.08.12 08:29
 
avatar

Takže je tam typ 781.136 B

Datum: 04.08.12 22:36
 
avatar

Tohle jsou věci ve kterých se moc nevyznám. Jen bych upřesnil, že v březnu 1996 jsem si kupoval Felicii 1,3 50 Kw, BMM a měla 2x airbag a ABS.

 
Od: nu*
Datum: 05.08.12 10:12
 

výrobce tedy firma škodA NESOUHLAsí se záměnou motorů s různými emisními systémy, nebo se záměnou motorů jiných objemůl a býkonů, proto tutu změnu nelze do TP zapsat...

Samozřejmě že se dají motory fyzicky vyměnit a dokonce na první pohled vypoadají stejně, ale stejné nejsou...

No a pro ty nechápavce co chtějí neustále předělávat svá auta tak že přehazují motory z různých typů a modelových řad, uvědomte si že výrobce musí vše vyrábět ve shodě...když jednou vyrobí nějaké auto s nějakým motorem, a absolvuje tzv. schvalovací zkoušky, stává se nositelem nebo držitelem schválení které jej opravňuje vyrábět auto v nějakém provedení, odpovídající schvalovací dokumentaci...pokud by po výměně motoru výsledek neodpovídal, výrobce nic nepovolí

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.