Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svíčky na plyn

Od: risa* odpovědí: 12 změna:

Dobrý den mám v autě namontovaný plyn. Chci si koupit svýčky určené na plynový pohon Brisk Silver DR 15YS. Máte zkušenosti s těmito svíčky? Případně kde najdu recenze? Děkuji.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

itan71*
hodnocení

0x

*ua*Dobrý den,měl jsem taky už auta na LPG ale vždy jsem se zeptal servisáků kteří se tím zabývají, každé auto má jiné svíčky a záleží i na LPG kdo ho vyrobil.*palec*

des*

Používej ty co máš předepsané na benzin,je to naprosto jedno.

 

ulily
hodnocení

0x

Do motoru patří svíčky, které předepisuje výrobce auta. A je jedno jestli se jezdí na plyn a nebo benzín. Sám jezdím na LPG a originální svíčky fungujou bez problémů.

 

cepagis*
hodnocení

0x

Dovolím si s některými rádci nesouhlasit.

Má zkušenost s Felicií 1.3MPi a polským Elpigazem. Po 3 letech bezproblémového provozu najedou při provozu na LPG auto občas střílelo do sání a to s takovou razancí, že to ničilo vzduchový filtr, ohebnou hadici k němu vedenou, dokonce vylítlo i víko filtru. Nakonec jsem se s tím naučil jezdit, ale další problém - auto nedrželo volnoběžné otaáčky, bylo jedno či na studeném či zahřátém motoru, prostě + 1000 otáček na volnoběch nebyl problém. To už bylo horší, zejména na křižovatkách vedle lepších aut či motorkářů jsem vypadal jak blbec, který s nimi chce závodit:)

Měněno téměř vše, co by s tím mohlo mít něco do činění - dvakrát šktící klapka, ŘJ motoru, lambda sonda, čidlo teploty, zapalovací lišta, samozřejmě svíčky... zkoušeny dva servisy, oba mi řekly, ať jsem rád, že to jezdí a nechím to být...

No a nakonec vyměněno za svíčky pro LPG, de facto náhodou... a problém ihned vymyzel... Kamarád, automechanik, který to měnil, to vypráví jako historku ze života. Svíčky za pár korun a já kvůli tomu skoro rok střílel do sání a houpal v otáčkách...

des*

No nechci se hádat,ale za 3roky provozu,jsi musel mít svíčky už docela šunky,žejo?A když mi začne flákat do sání,tak jsou ty svíčky až na prvním místě.

cepagis*

Právě že svíčky byly měněny, to tam píšu:)

ulily

Tak já mám najeto s 1.3MPI LPG 150tis km s originálníma DR15TC, které měním po cca 50tis km a nikdy mi to nestřelilo do sání. Mám přisávaný systém Bingo M. Takže problém není ve svíčkách jako takových.

Máte špatně seřízený systém LPG. Vyděl bych to na ztvrdnuté membrány v reduktoru, které pouští plyn do sání více při zavřené klapce, což má za hromazení plynu v sání a následně střílení do sání při otevřeném ventilu a hození jiskry.

cepagis*

Servis LPG také byl, včetně výměny membrán:) Jinak problém nastal po cca 60tis. od montáže LPG.

ulily

V každém případě nezdá se Vám divné, že 60tis km to jezdí na obyč. svíčky normálně a pak už ne. Z toho lze dovodit, že svíčkama to není. Závada je někde jinde.

doplněno 04.08.12 14:47:
V každém případě Váš kamrád automechanik není moc odborník, když zkouší jen tak vyměnit lambda sondu, čidlo teploty. To nedokázal diagnostikovat např. přes VAG?
cepagis*

Závad bylo víc, začalo to nenastartováním, vadné palivové čerpadlo. Po rozchození to jezdilo, ale houpaly otáčky a občas to střílelo do sání. Na diagnostice to bylo, dokonce v autorizovaném servise. Diagnostika nic nezjistila, ono taky Felda zase tako moc prošpikovaná elektronikou není. No a po roce byly vyměněny svíčky za "plynové" - přijel jsem tam, houpalo a střílelo, vyměnily se pouze svíčky a najednou to nehoupá a nestřílí... dělali jsme to venku před garáží, byl jsem u toho, s ničím jiným se nehýbalo, utahováno momentovým klíčem stejně jako předtím. Kdybych nezažil, neuvěřím... Tak se prosím napříště navážejte do vlastního mechanika, OK?

ulily

Já žádného mechanika nemám, jsem si vlastním mechanikem.Mým oborem je sice spíše elektrotechnika, ale auta mám jako koníček. Felicia MPI už má vcelku propracovanou řídící jednotku. Lze logovat i za jízdy hodnoty ze všech čidel. Diagnostika není jen připojení a vypis chyb. Je to kontrola hodnot předávaných z čidel.

Takže pokuď by bylo vadné čidlo teploty, tak to musí odhalit přes VAG a nebo mu stačí i obyč. multimetr, aby byl schopen rozdnout, zda je v pořádku a nebo je vadné. Bohužel dnešní opraváři automobilů spíše vyměňují, než opravují.

itan71*

*vtip*Měl jsem podobný problém jen jsem měl Chrysler Voyager Grand 3.3 LPG z r.v. 96*palec*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]