Citroen Xantia - co se urvalo?

Od: Datum: 03.08.12 21:48 odpovědí: 29 změna: 22.02.14 22:11
avatar

Dobrý den kolegové.

Dnes jsme jeli naším Citroenem Xantia (stará verze) a najednou se začala promačkávat kapota směrem ven, až se úplně otevřela.

Po zastavení jsme zjistili, že NĚCO (viz. obrázek v kroužku) se zřejmě urvalo a "vyjelo" nahoru, kde prorazilo-promáčklo kapotu. Kapota už nejde zavřít. Dojeli jsme s tím domů, dál máme strach. Vysunuje se to čím dál více.

Moje otázky zní:
1. Co se to utrhlo? - viz. obrázek

2. Kolik tak můžeme očekávat peněz za opravu? - Uvažujeme o tom, že to raději prodáme na náhradní díly (kvůli ekodani), ale kdyby to bylo v řádu pár tisícikorun, uvažovali bychom o záchraně...

3. Jak nebezpečné je s takovou poruchou jet? - např. do servisu...



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.08.12 22:02

Když na to tak koukám, tak to vypadá, že vyletěl tlumič s uložení a tlačil se nahoru ven přes kapotu. Váhu auta nesou tlumiče a opírají se o spodní hrany v těchto kapsách karoserie. Není ta kapsa uhnilá?

doplněno 03.08.12 22:04:

Nebezpečné to je dost, kolo teď drží kapota. Při přejetí nerovnosti, muže zajet dále a kolo se posune více do podběhu, kde se kousne.

doplněno 03.08.12 22:14:

Auto teď jede spíše po třech kolech a balancuje. Ten levý přední tlumič teď má jiné předpětí pružiny, tím že zajel do vozu (do kapoty). Každý náraz nebo projetí zatáčky, je problém, protože se přenáší váha na onen tlumič, který celé auto neunese a tak vyleze ještě víc.

doplněno 03.08.12 22:25:

Abych se v takovém autě cítil bezbečně, tak bych vyměnil celý podběh (tedy ten plech karoserie - vnitřní bok). Chtělo by to fotku, v jakém je to stádiu, pokud za to může koroze. Taky se dá odřezat flexou jen tak kapsa pro tlumič a navařila by se nová COčkem.

A sehnal bych si tam rozpěru tlumičů, která ten tlumič mimo jiné v krizi drží i proti vyletění.

Cena? Karosářský díl a karosář s COčkem. V cenách se neorientuji. Na fotce rozpěra.

Jak vypadá celé auto, podle toho se to vyplatí nebo ne... je na nové nebo jiné starší...? srdeční záležitost plná vzpomínek..? hraje v tom více faktorů ;)

doplněno 03.08.12 22:30:

Takže to vypadá na tento díl, co drží tlumič.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 03.08.12 22:17
avatar

Díky, má cenu to opravovat?

doplněno 03.08.12 22:33:

Gumidek, auto je r.v. zřejmě 1996, kupovali jsme ho před cca 3 lety. Najeto 230 tis. Už jsme do něj dost investovali, vždycky se něco podělalo a už moc investovat nechceme. Srdeční záležitost to není... Takže budem rádi, když to prodáme na ND...

Od: mowla*
Datum: 03.08.12 22:26

Vyvařit horní uložení tlumiče není problém - ale pokud je v podobném stavu celá kastle, oprava smysl nemá...

doplněno 03.08.12 22:43:

Na Dieselovo upřesnění a upozornění odvolávám svou předešlou ´radu´ - a jdu si pročíst servisní manuál Citroenů...

;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 03.08.12 22:50

Cocinkamichalko, dělám to jen vyjimečně, ale v tomto případě doporučuji k autu zavolat mechanika, ale takového který dělá hydraulické odpružení. To co popisuje gumidek je úplně o něčem jiném (tlumiče pružiny). Xantia má odpružení na úplně jiném systému než Favorit a nebo Felicie. Ten systém není zase tak jednoduchý, aby se to dalo vyřešit jen pár odpověďmi.

Jen vás mohu uklidnit, že tam nemusí být vůbec nic uhlilého a repasované koule se nechají sehnat za nějakách á 500Kč.

Jak jsem ale psal, mechanika přes "hydro podvozky"

Ohodnoceno: 4x
 
Od: jarda3*
Datum: 03.08.12 22:18

Jen k zamysleni - nedelaji se v autoskole nejake zkousky z techniky? IMHO zakladni znalosti, co je co a k cemu to je by mel mit kazdy majitel RP, jinak to rovnou muzou zrusit...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.12 22:28
avatar

Jardo, děkuji za skvělý příspěvek, bohužel to NENÍ moje auto a stejně bych si v autě ani sama nic neopravila. Vy znáte nazpaměť všechna schémata od všech aut? Potom Vám gratuluji, není co dodat.

PS: V autoškole jsem dělala zkoušku z Fabie, připadají Vám tyto dva motory podobné?

Datum: 03.08.12 22:32

95% aut zde má horní uložení tlumičů *hi*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.12 22:34
avatar

Tak já mám vlevo nahoře ve Fabii nádrž na kapalinu do odstřikovačů :-D Jako ženské mi to doufám odpustíte. Proto zde nejsme.

Datum: 03.08.12 22:38

A dále za nádobkou je hned uložení (ta kapsa v karoserii, kde do ní zespodu vede tlumič a opírá se o ní a nese váhu auta). ;)

doplněno 03.08.12 22:39:

Jsme tu hlavně pro vyřešení problému *placni*

doplněno 03.08.12 22:40:

To Diesel: OK *hi*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: itan71*
Datum: 03.08.12 22:38

*bzum*Hele frájo už jsi vyděl v ČR Xantii jako autoškolu?Není to běžné auto pro autoškoly.:-P

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.12 22:47
avatar

To Itan a ty ne? Já jo a má ji jako "učební" už hezkou řádku let člen Xantiaclubu v AŠ v Třeboni! Ale fakt je to spíše rarita mít v aš auto s hydrem!

doplněno 05.08.12 20:40:
doplněno 23.02.14 17:50:

To ego : http://service.citroen.com/docpr/ldp.do?cat=VP01&ldp=1CX1&lcdv=B0D%3DB0DA5%26B0F%3DB0F2P#ancreFonctionLvl3

Pkd nepůjde tak písni sz.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: itan71*
Datum: 04.08.12 11:55

*vtip*V tom případě DIESELE se omlouvám Já osobně jsem v ČR to nevyděl a v Třeboni jsem neměl to štěstí být ikdyž mám republiku trochu projetou.Narodil jsem se v Karviné na vojně ve Stříbře u Tachova,pracoval a bydlel v MB,bejvalku z Ostravy,přítelkyni z Opavy tam jsem bydlel taky a nyní bydlím mezi HK a PU.*ua**tuc*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ego2
Datum: 22.02.14 22:11

je prosím možno vámi umístěný obrázek zvětšit či přesně napsat, kde se k tomuto nákresu dostanu, moc dík

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 04.08.12 07:11
avatar

V autoškole se technika už řadu let neučí, natož aby se z ní dělaly zkoužky. V dnešní době by to vzhledem k množství nejrůznějších konstrukcí ani nebylo k ničemu. Vždyť leckdy ani mechanik jedné značky nezná konstrukci značky jiné. Mimochodem, takovéhle věci (uchycení tlumičů) se neučily ani před 40 lety. A i tehdy to bylo sporné, mohl jsem si vybrat mezi technikou na Š100, nebo Lada 2101. Já v té době vlastnil Aero 30, takže rozdíl asi jako mezi koloběžkou a Jawou 350 *smich*.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.12 22:18

Kontrola: Zvedněte kapotu a stlačujte blatník, kde je to urvané. Je-li to tlumič,bude vyskakovat nahoru. Není třeba jet hned do servisu-dnes má svářečku céočko kdejaký lepší kutil-garážista, stačí se poptat po lidech. Víte, kolik lidí si dneska přivydělává?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.12 22:25
avatar

Povolilo tzv. koulepéro-občas se může stát ,s tímto se NEDÁ jezdit,Mohlo by se zničit více věcí a oprava (pokud samodomo) místo 5000kč může být dost přes deset, je nutná výměna dílu za cirka kolem 5000kč. Zde je odkaz na fórum toto řešící : http://www.citroeny.cz/forumxxx/viewtopic.php?t=12594 a zde na jednoho dvorního prodejce ND na xantie na členy Xantiaclubu : http://autodilyhulin.cz/245-d…rzak-predni-pistnice-kulopero Dle VIN kódu si můžete u něj objednat a poštou či dle dohody vyzvednout osobně pokud jste z Hané (PV,OL,VY či KM).Posílám SZ.

doplněno 03.08.12 22:29:

Pro Kjanik a další Xantie NEMÁ klasický tlumič (to "vejce či koule) v kolečku je tlumič,to další,co není vidět ,a je až na těhlici je jen obyčejná hydraulická pístnice! a toto drží tzp Koulepéro což je obdoba silenbloku tkže žádná svářečka a díl z vrakáče ale spíše nový! a pokud je muž šikovný tak si vymění sám za "chvíli" .

doplněno 03.08.12 22:33:

To Mowla a Gumidek-Citroeny a zvůášť ty s hydropneumatikou jsou něco jiného než škodověnky a další auta s ocelovým pérováním.Xantie NEMAJÍ žádné péra!Prosím pokud neznáte tak neraďte bludy.Tato závada se dělá jen a jen výměnou dílu!

doplněno 05.08.12 19:55:

Pokud to vyjde doplním dva obrázky rozkreslení přední pístnice s koulí a i tím co se paní na autí utrhlo.Je to přímo z francouzských stránek citroenservice box.

doplněno 05.08.12 20:10:

hmm.tak se nepovedlo.

Jinak oprava je docelá jednoduchá-odtlakovat hydro (spuštěním do nejnižší úpolohy nebo na reguláku klíč 12mm a povolit NESMÍ se vyšroubovat,při povolení sykne)předek podepřít,vyšroubit kouli-pořádný hasák,potom tuším klíč 36mm a nwn jak Xanta,na BéXu ještě imbus asi 8mm (imbus do pístnice - tím se drží proti protočení) 36 povolit držák z pístnice a poté nwn jakou velikostí klíče ty 4 šrouby co drží "koulepéro" v kastli a zbytek co zůstalo v kastli vyrazit ven a opačným postupem dát new díl. a jede se.Osobně bych to viděl,že by mi to trvalo tak hodinu i s kafíčkem při čekání na odtlakování!

doplněno 05.08.12 20:10:
doplněno 05.08.12 20:40:
Ohodnoceno: 4x
 
Od: itan71*
Datum: 03.08.12 22:30

*slunce**ua*Pokud vydím z obrázku dobře je to hydrokoule, pokud je to taková zelená koule, lepší by byla fotka, nejlépe kdyby jste už to nestartovala je vtom hydraulický olej.Obrazně řečeno je na to napojené celé auto to znamená brzdy,pérování(ta páčka mezi sedadly je na zvedání nebo snižování to jde přes hydrauliku),posilovač řízení Když se ta koule vymění a doplní hydr.olej mělo by být vše v pořádku a oprava není cenově hrozná bohužel neznám nynější ceny oproti dřívějšku.Myslím že ta výměna za nový olej byla kolem 1tis.a koule to mi promiňte ale opravdu si nevzpomenu myslím kolem 2tis. Já osobně bych to auto neprodával.Někteří překupníci Vám budou vykládat že je to auto na odpis protože je odepsaná hydraulika.Budou se snažit Vám to rozmluvit.Když zanedbáte ůdržbu hydrožky je potom ta oprava dražší než koupě jiného vozu.Doufám že to bude ono.*hej**vtip*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.12 22:37
avatar

To Itan-nemáte až tak pravdu viz můj 1.příspěvek,koule a pístníce je OK ,ani hydru nic není!(koule IFHS,nová se prodává za necelou tisícovku )Ale poelední věta o "překupnících" ta sedí,jako predel na hrnci!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.08.12 22:32

Kolego Jardo 3-nemohu s tebou zcela souhlasit. K čemu je Ti u dnešních nových aut znalost techniky, když se to auto baví jenom s počítačem? Když se v letech 60.tých dostali naši lidi na montáž do Alžíru, žasli-Arabáši jezdily s auty a ani nevěděli, kudy se lije do motoru olej-a ani to nechtěli vědět. Čecha, který si vše dělal sám, málem vomejvali.A to bylo už v letech 60.tých!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jarda3*
Datum: 04.08.12 16:51

No s tim nemohu souhlasit, treba tato zavada, jak se ukazalo, si s pocitacem moc nepokeca a navic to neni ani moc nove auto... A i u naprosto novych aut je drtiva vetsina zavad banalniho charakteru, kdy staci neco utahnout, pripojit, privarit nebo vymenit. A ani ten pocitac nakonec neni velky problem. Pardon, ale ze mi uhnilo vrchni ulozeni tlumice by mel absolvent autoskoly poznat (myslim, ze zkousky z techniky stale jsou). A takove reci, jako ze se u novych aut neda vymenit ani zarovka, to taky neni pravda, jen se musi vedet jak na to (to lze nalezt snadno na internetu jako nakonec vse). Ze je treba vymontovat podbeh nebo svetlo snad neni takova prekazka. To same myty kolem xenonu - vymeni se to jako jakakoli jina zarovka a da se sehnat za par stovek. atd...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kolo*
Datum: 04.08.12 17:08

No že mu hnije silentblok u kola xantie každý nepozná.Protože to by se musel každý schejbnout a podívat se pod blatník nad kolo,jak tam je spodek silentbloku.A každý cimbál radši jezdí a jak auto vypadá zespoda na to serre.Hlavně že auto jezdí a na ostatní se sereee.A pak to pozná.Když člověk vidí ty mladý ucha,ani těch aut si neváží.Hlavně ten silentblok pořádně obouchat ranami šroubovákem zezhora od motoru..Pak se pozná,jak je děravý.Jinak to není moc vidět.*vtip*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.12 22:35
avatar

tadle sranda má hydraulický tlumiče uhnil plech kolem horního uložení tlumiče a tlumič natlačen hydraulikou vytlačil kapotu našel bych šikovnýho autoklempíře ten si stím poradí *cteni*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.12 22:40
avatar

Děkuji kolegové, zítra se pokusím dodat foto přímo z místa.

doplněno 04.08.12 08:00:

Fotka s otevřenou kapotou.

Datum: 04.08.12 08:02
avatar

A se zavřenou kapotou...

Datum: 04.08.12 11:49

Šel by vyfotit ještě detail zboku té spodní příruby (takto se koukám na tu kouli zepředu)?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: itan71*
Datum: 04.08.12 12:08

*pivo*Tak teď je vydět a je to na sto procent na svářečku a šikovný klempíř to udělá asi za dvě tři hoďky ovšem bez laku atd.*vtip*.S tím se dá opatrně dojed i do servisu jen se vyhýbejte výmolům.*hej*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.08.12 13:38
avatar

sem to říkal uhnil plech *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kolo*
Datum: 04.08.12 15:40

To je jasné,urval se horní silentblok předního tlumiče nápravy.Jediná a častá bolest Xantií.Celá kastle je ještě většinou bezvadná nebo dost dobrá a tohle odejde jako první!Nevařit,musí se vyměnit!Je tam navulkanizovaná guma a vařit to nemá cenu.Na vrakárně se dá sehnat dobrý jiný silentblok za 1000Kč.Nebo u opraváře na Citroeny.Stačí povolit u motoru nahoře na silentbloku matku a pak na pístnici bouchnout přes dřevo kladivem.Pístnice se ránou vyrazí a pak stačí povolit 4 šrouby,co drží ten prožraný silentblok v kastli.Strašně jednoduché.Proto je dobré před každou zimou nastříkat zespodu od kola na ten silentblok stříkací pistolí rostlinný olej.Nebo alespon štětcem.Zaleze všude,vzlíná,pak uschne a je to nakonzervované.Stejně tak spodek auta.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.08.12 19:04
avatar

Milí rádcové, tak abych tuto otázku uzavřela, napíši, jak to nakonec dopadlo.

K autu jsme zavolali mechanika, který usoudil, že to raději odtáhneme. Díl nám sehnali v dobrém stavu z vrakáče a celá oprava stála i s dílem a odtahem celkem 3500,- Kč.

Jsme rádi, že to takhle dopadlo, a že můžem zase chvíli jezdit, než našetříme na nového "koně"...

Takže díky všem a hezký den!

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.