Laguna vs. Passat

Od: Datum: 03.08.12 15:31 odpovědí: 24 změna: 05.08.12 22:21

Chtěl bych znát Váš názor.

JE ROZDÍL (kvalita, poruchovost,...zpracování...) MEZI +/- 10 let starou LAGUNOU A +/- 10 let starým PASSATEM?

ANEB

které auto pro rodinu vybrat.

Děkuji.

Rozdíl v pořizovací ceně neberte v úvahu.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: nu*
Datum: 03.08.12 15:36
 

JE ROZDÍL jen ve STAVU vozidla...bylo by také hloupé jako rozhodující kritérium volit CENU...to by jste dopadl jako ta chytrá paní co si ve 3xAAA koupila auto, kde bylo brzdové potrubí přerušeno a nastaveno bužírkou...

 
Od: laybor*
Datum: 03.08.12 15:38
 

Samozřejmě záleží na motorizaci - bez toho je každá rada na nic,

obecně v žebříčcích spolehlivosti je Laguna u dna , Passat je na tom trochu líp ale zaleží kus od kusu , většinna Passatu bude 2x stočena (km) a celkem vyhrává v odcizení .

 
Datum: 03.08.12 15:38
 
avatar

Dobrý den, bez zavahání bych volil Passata. Ale samozdřejmě i u Passata se může vyskytnout nějaká muška, ale rozhodně méně poruchové auto nežli Renault.

doplněno 03.08.12 15:49:

Zapomněl jsem dodat motorizaci, Passat 1,9 TDI.

 
Od: nu*
Datum: 03.08.12 15:47
 

recenze passatů modelů 3B a 3BG je plný internet, na stránkách VW klubu je toho napsáno víc než dost, pokud nevadí starší model 3B, doporučuji také se starším motorem 81 kW, no a pokud se chcete o auto staraz a zdit jako člověk, doporučuji naftové pédéčko 96 kW se šestikvaltem s výbavou highline...krásné jsou černé limuzinky s šedivým nebo černobežovým interiérem, velkou navigací a chromovanými lištami v náraznících, a to i po 10 letech, ale někomu se ty konzervativní tvary nelíbí...a berte r.v. až od 2002, nebo lépe 2003

mezi náma, nebál bych se ani bežového taxíku od prvního taxikáře se stavem tachometru 360 tisíc, německý taxikář si nemůže dovolit aby se mu auto cestou za kšefty porouchalo, proto se o svůj pracovní prostředek vzorně stará, a pokud by byl zachovalý i interiér, dají se v SRN koupit za pár šupů...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: laguna
Datum: 03.08.12 15:49
 

Ja jsem si toho passatu vybral už před napsáním článku, asi 1.9Tdi 81KW eventuálně (trochu nerad) skrs 6kvaltu PD 85KW.

Co mě k napsání článku motivovalo byla (celkem) velká kupa článku typu Laguna the Best Car, no prostě kecy, jaký je to dobrý bazének.

Jinak uvítám i rady na lepší alternativu, do Octavky1 nevlezu, Mondeo je na mě velký:(...

Od: axus®
Datum: 03.08.12 15:58
 
avatar

Na auto.cz si muzes najit vysledky 100.000km testu od Autobildu.

Laguna II na 61. miste, Passat na 65. miste.

Laguna III zajimave na 26. miste.

Samozrejme se to musi brat s rezervou, ale o lescems to vypovida...

 
Od: nu*
Datum: 03.08.12 16:20
 

ale passat s první al-nápravou nebyl stavěn na české výmoly, a pokud s takovým pasatem jezdí prase, musí každé auto vykazovat při pravidelné TP vůle v přední nápravě, což je hodnceno jako vážná závada, s primitivní přední nápravou a motorem asv 81 kw by se v žádných tabulkách neobjevil

 
Datum: 03.08.12 19:36
 
avatar

bohužel stádo příznivců VW na statistiky spolehlivosti nekouká(ono tedy nekouká na nic jiného...)-a to axus zminuje německé statistiky-tím spíš je to k pozastavení...Ono obecně auto je natolik složitým strojem,že možnost poruch-at už konstrukčních,výrobních apod.se chtě nechtě vyskytne-ale úmyslně jakoby omezovat životnost technologickou absurditou (mazání motoru 2.0 TDI) to jen tak nějaká automobilka neudělá(podrobně viz.SM Diesel speciál)-nemluvě o algiritmech koncernu,kdy než se rozsvítí kontrolka mazání-je pozdě...Pro zaryté příznivce řečnická otázečka-pročpak dává koncern VW na své "sqělé" výrobky pouze dvouletou záruku?!? Když jsou jejich auta tak kvalitní i oproti konkurenci-míněno především asijskou,je to paradox Dnes už je u všech japonců,o korejcích nemluvě,a i většiny Evropy standardem 5 let...

Takže (ojeté)auto vždy vybírat podle stavu-reálného,ne co je k němu psáno v inzerátu apod.,no a dalším kritériem je i fundované hodnocení-právě všelijaké statistiky,recenze daného modelu a motorizace-ono to opravdu o lecčems vypovídá...

 
Od: axus®
Datum: 03.08.12 20:18
 
avatar

Erikchu. Ted uz to bude krapet OT, ale souvisi to s tim, co jsi psal. Nevidel si nahodou video z Frankfurtu , kde Winterkorn, sef VW znechucene prohlizi novou i30 a je cim dal tim nasranejsi...

 
Od: itan71*
Datum: 04.08.12 14:14
 

*ua*Laguno záleží taky od kusu jak se taky choval k autu předešlý majitel.Mám 2 Seaty Cordobu 94 s 1.4 motorem a Toledo 97 v 1.9TDi.Někdo tvrdí že Cordoby stojí za prd že jsou poruchové a to i Toleda já jsem jiného názoru.Cordobu mám přes 4roky běžná ůdržba a jezdím jezdím jezdím nikde mě nenechala.Toledo bylo zanedbané mám ho teprve přes půl roku a ze začátku byly investice ale s tím jsem to kupoval a počítal a taky zatím jen jezdím.:-P*tuc**vtip*

 
Od: cepagis*
Datum: 04.08.12 14:32
 

Passat nebo Laguna. Pro mě bez zaváhání Passat.

Ale jak píší ostatní. Záleží na údržbě. Kolikrát může být Renault lepší volba než VW. Když si položíte otázku: Felicia nebo Octavia? A kolikrát může být právě ta Felicia opečovávanější auto než vylágrovaná oktávka, byť jsou za stejnou cenu.

Nevýhodou Laguny i Passata, je to, že je to segment vyšší střední třídy aut. Jinými slovy si ji koupí člověk, který poměrně dost jezdí. A po deseti letech bude mít auto poměrně slušný nájezd. Neříkám motor před smrtí, ale před smrtí může být cokoliv jiného - převodovka, turbo, ... Prostě Passata si nekoupí důchodce, který najezdí ročně 2tis. km, aby jej za deset let za desetinovou cenu prodal...

Prakticky: letos jsem si při návštěvě Paříže všiml zajímavé věci: po městě nejvíce Peugeotů, méně Renaultů, ještě méně Citroenů. Mimoto hodně Smartů. Ale za tři dny chození po městě jsem potkal jediné taxi domácí výroby (Peugeota). Jinak všechny taxíky Passati, Audi a Superby... proč ne třeba Laguny nebo 607?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: itan71*
Datum: 04.08.12 16:47
 

*vtip*Cepagisi, ohledně těch důchodců tak se najdou vyjímky,já kupoval jen Cordobu 94roku mám ji 5rokem ale jsem teď 2majitel a při koupi měla poctivých 131 tis.km a bral jsem ji jen kvůli tomu že byla suprově zachovalá a teď jezdím jezdím jezdím a dělám běžnou údržbu.*hej**ua*

 
Od: cepagis*
Datum: 04.08.12 17:55
 

To ano, ale Seat Cordoba se jistě nedá počítat do vyšší střední třídy vozů - o těch jsem psal, že si důchodci většinou nekupují... Vozy vyšší střední třídy jsou a) dražší, b) pohodlnější a vybavenější. Proto si je zpravidla kupuje ten, kdo hodně cestuje, ne ten, kdo jezdí dvakrát do měsíce do města na nákup...

Ale vyjímky se najdou: V roce 1988 byla pravděpodobně nejlépe vybaveným vozem ze zemí RVHP Lada 2107. Strýc si jej tehdá také koupil, dodnes, tj. za 24 let má auto najeto 11tis. km, tj. 500km ročně. Samozřejmě garážované, vše originál...

 
Od: itan71*
Datum: 04.08.12 20:47
 

*vtip*Taky jsem netvrdil že Cordoba je vyšší třída:-P

doplněno 05.08.12 16:05:

*ua*Nevím proč se tady pořád dohadujete Laguna vs.Pašík a k tomu záruky a jiné nesmysly, raději ať to LAGUNA uzavře, stejně si už vybral Pašíka jak už napsal.*klik*Přečtěte si to oněco výš.*tanec*:-P

doplněno 05.08.12 23:21:

*cert*O těch Vaších zárukách a dalších volovinách si otevřte novou otázku a neblbněte LAGUNOVI hlavu už mi to tady připadá jak v mateřské školce!TO JE MŮJ NÅZOR!*vtip*

 
Od: nu*
Datum: 04.08.12 17:07
 

už před 35 lety když jsem byl ve francii jako výrostek měli domácí u kterých jsem bydlel na zahradě stylový suchý záchod z karoserie malého hranatého renaultu...

 
Od: axus®
Datum: 04.08.12 20:01
 
avatar

Na Passatu ani Laguně neni nic "vyššího středního". Jsou to klasická auta střední třídy.

Se zbytkem souhlasím, že si je kupuje přesně ten typ lidí, o kterých píšeš.

 
Od: cepagis*
Datum: 04.08.12 20:25
 

Nevím jak ta Laguna, ale Passat stejně jako Superb vyšší střední je. Ale hádat se nebudu

 
Datum: 04.08.12 20:57
 
avatar

Nemá cenu se dohadovat, někteří rádci se chtějí zviditelnit a plácají co je napadne, potom jim odpovědi oboduje kamarád, nebo sami z jiného e-mailu!

doplněno 05.08.12 20:22:

Proč dávat záruku na Passata, už ho viděl někdo třeba rezavého? Renaulty nepočítaně. .

doplněno 05.08.12 20:24:

Odkaz zde.

http://www.volkswagen.cz/servis/zaruky/

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 05.08.12 09:44
 
avatar

nevím jak kdo co,ale fakta-proč VW dává pouze dvouletou záruku(tedy zákonnou-míň ani nemůže) a třeba Renault až pětiletou...?!? Bez jakéhokoli komentování lepší horší,střední vyšší střední nižší atd.tohle mluví samo za sebe...A ještě doplním-pokus VW propracovat se do vyšších pater (model Phaeton) dopadl pro koncern velkými ztrátami(opět ofiko čísla,žádné spekulace)-divné,že?!? Ono totiž renomé se nedá koupit-to se musí budovat,ale ne zvyšováním cen-přesně jako to dělá VW,ale kvalitou technologiemi atd.atd...

 
Od: cepagis*
Datum: 05.08.12 11:41
 

Erikch, nechci se pouštět do sporu, ani nevím, jak a čím má Renault podmíněnu tu "až pětiletou záruku", ale prodloužená záruka nemusí vypovídat zhola nic o kvalitách výrobku, neboť:

1) záruka se jistě nebude vztahovat na opotřebitelné díly a mnohdy, když si přečteme výluky ze záruky dospějeme k závěru, že záruka je pouze na karoserii a vnitřek vozu. Možná jsem to přehnal, ale i s tím jsem se setkal,

2) záruka může být podmíněna pravidelnými (a placenými) návštěvami v autorizovaném servise,

3) záruku si samozřejmě spotřebitel zaplatí v pořizovací ceně.

Typickým příkladem (ne z automotive) je Béďa Trávníček. Bombastický marketing o sedmileté záruce. Ale z reklamy se nedozvíte, že musíte na povinné posezónní prohlídky, co všechno se do záruky nevztahuje a především, už v okamžiku koupě je zboží předražené.

A jistě si nebudeme nalhávat, že Béďa si může dovolit takovou záruku proto, že prodává tak kvalitní výrobky*frajer*

 

 

Datum: 05.08.12 20:40
 
avatar

je to o názoru a zkušenosti-bohužel vidím rozpačité majitele koncernových aut na dílně dnes a denně-když zjistí smutnou realitu-jinými slovy ceny dílů,tak odcházejí až s breklem-je sice hezké jezdit za průměrných 5,7 l/100km-ale dříve či později "dojezdí" a pak je to mazec...Každý,kdo se v autech trošku hrabe mi bohužel dá za pravdu,je to většinou velmi smutný příběh...Osobně jsem měl x Rendlů(krom jiných),např. R 25(kdo zažil,ví co to bylo za kočáry a nezmary),Safrana(to byla vůbec lod) a nikdy mne žádný nikde nevyšplouch(nebál jsem se točit Španělsko apod.),ale VW -a to pouze na kšeft-a vždy jsem se modlil,aby se tam něco neposr..lo,dřív než jsem to prodal,a to jsem s tím raději ani nejezdil-jen STK...No a koroze...?!? 5.dveře koncernu VW jsou pověstné-koncern sice "ušetřil" za bausety,ale jejda sehnat nehnilé-to je jak ve sportce...*smich* Zkrátka takové mám zkušenosti-nikom,u nic nevnucuju-každý si to musí "odhalit" sám...

 
Od: cepagis*
Datum: 05.08.12 21:55
 

Jenže tu záruku u Renaultu si normálně připlácíš, viz:

http://www.renault-local.cz/p…ance-plus/garance-2010-cz.pdf

Jedná se tedy spíše o pojištění než o to, že by výrobce svým produktům natolik věřil

V autech se nevyznám tak jako Ty, ale troufám si říci, že něco málo o nich vím. Porevoluční nadšení a touha mít v postkomunistickém státě jiné auto než škodovku či žigulika vedla k oblibě právě francouzů - peugeoty, renaulty, ale i jiných - fiatů, seatů atd... Ano, v komfortu, výbavě a spolehlivosti měla tato auto se soudobými favority hodně navrch... Proč o tom píšu: možná jsem zaujatý, ale koho jsem v té době s takovým autem znal, stěžoval si na drahé náhradní díly i poruchovost elektroniky. A znám také hodně lidí, kteří si nakonec po takové zkušenosti koupili (byť někým nenáviděnou) škodovku...

Konkrétní zážitky s Peugotem: sestra má 307 tuším r. 2006, pro holku krásné auto v plné výbavě. Z hlediska komfortu jízdy také skvělé, ale já, zvyklý na koncernová auta, musím jen jezdit. Jednou jsem doplňoval kapalinu ostřikovačů, uzávěr jak pro panenky, prostě snad na jedno použití. Podruhé jsem měnil žárovku v zadním světle - tragédie, ohebná plástev, na několika místech spečená, a v ní jednotlivé objímky. Zase mi to přišlo tak, jaky kdyby nepočítali s výměnou žárovky...

Ale uznávám, je to jen moje subjektivní zkušenost, nikdy jsem nevlastnil jiné auto než škodovku:-D

 
Od: laguna
Datum: 05.08.12 22:17
 

Dobrý večer, jaký máte prosím vozový park? Jen ať vím.

Od: cepagis*
Datum: 05.08.12 22:21
 

Dvě škodovky: Felicii Combi 1.3MPi těsně před faceliftem (a s dodatečným LPG) a jedničkového Superba 1.9TDi. Před tím zase jen škodovky, takže rozhodně nejsem z těch, který by měl velké zkušenosti se zahraničními auty

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.