Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Voda v expanzce bublá - Favorit

Od: pickman odpovědí: 17 změna:

Zdravím, jsem po výměně motoru a mám problém, i když je ručička na budíku v půlce stupnice, větrák na chladiči se ještě neroztočil, tak v expanzce bublá voda a od té přepadové hadice vedoucí do termostatu unikají uvnitř expanzky bubliny. Při starém motoru mi auto foukalo teplý vzduch i kidyž bylo topení vypnuté, nyní při novém motoru je tento problém fuč. Prosím o radu, hadice od expanzky do chladiče a od termostatu do chladiče jsou průchozí, vodní pumpu jsem měl venku, řemenice se točila krásně volně, nikde nedrhla, voda okolo pumpy nidke neuniká. Děkuji.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Typický úkaz děravého těsnění pod hlavou, nebo nerovné dosedací plochy hlavy (prasklá hlava není pravděpodobná, ale vyloučit to nelze). Termostatem to nebude, to by bylo až při vyšší teplotě a naopak by to víc topilo .

doplněno 31.07.12 15:15:

Ten motor máte po opravě? Kdo Vám dotahoval šrouby hlavy? To se musí v určitém pořadí a jen určitou silou (momentovým klíčem). Po čase se musí znovu dotáhnout.. Pokud tuhle zásadu nedodržíte, hlava se může zkroutit a pak to dělá takovouhle neplechu.

pickman
hodnocení

Po opravě není, ale je po výměně. Jak povolit šrouby tak, aby nepraskly? Už jsem jednou šrouby povoloval a dopadlo to tak, že se musely nechat odvrtat :/

 

martinhajek*
hodnocení

1x
Ano, je to asi prdlé těsnění. A do fáčka se dává ten 88 stupňový.

 

gumidek*
hodnocení

1x

Jak psal Martin, patří sem 88°C termostat a musí být i správně namontován šipkou nahoru a pružinou k hlavě motoru.

Šrouby hlavy se povolují stylem dotáhnout o 5° rázem a pak povolovat a hlavně vratidlem, aby se hlava šroubu netlačila a nenamáhala ke straně a nestřihla se.

Při otevřeném termostatu a zvýšení otáček musí být vidět, jak horem do expanze přitéká voda z tenké hadice od termostatu.

Bublinky jsou nežádoucí a pokud je kapalina chladící Fridex G48 modrozelená, tak ta namíchaná v poměru 2 G48 : 4 destilka, tak vaří sama o sobě až při 108°C.

Vypadá to, jak psal Hop, že některý válec tlakuje vodní okruh a zatím to stíhá upouštět víčko. Jak se to zhorší, tak ta voda přímo vylítá.

Nové těsnění doporučuji od Viktor Reinz.

doplněno 31.07.12 16:05:

Hladina se nikdy nedolévá na MAX. Udržuje se mezi MIN a MAX (tedy horní a spodní ryskou)

Takto to pak vypadá na konec:


Jj,fouklé těsnění nebo ruplá hlava!Ze 405 jsem takhle jezdil dva roky a voda se držela na určíté výši (exp.byla součást chladiče!) a bylo to těsnění,žel nové vydrželo jen necelých 500km a foklo tak že po vystydnutí motoru a následném dolití vody jen při pokusu natočit šla zase všechna voda ven!

 

hodnocení

1x
avatar jura2

Propálené těsnění hlavy, vyžraná hlava kvůli nevhodnému Fridexu a někdy utopená vložka válce.

 

 

hop®
hodnocení

0x
avatar hop

Pravděpodobně do chladícího okruhu uniká stlačená směs z válce. Těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava?

doplněno 31.07.12 14:45:

Při vadném termostatu by bubliny mohly vznikat až při teplotě nad 100°C, ne při polozahřátém motoru.

Při vadném těsnění nemusí být znatelný úbytek vody, ve válci bývá větší přetlak než podtlak, vodu píst nenasává (jsou otevřené ventily) ale ve fázi komprese tam cpe směs pod docela slušným tlakem...

doplněno 31.07.12 18:33:

DES: To je krásně napsáno: "POZOR, I HOP MŮŽE MÍT PRAVDU..." ;)*haha*

 

des*
hodnocení

0x

Tohle dělá při vadném termostatu.

doplněno 31.07.12 12:40:

Pozor i hop může mít pravdu,potom je ale znatelný úbytek vody.

pickman
hodnocení

Dá se nějak otestovat termostat? Mám tu několik termostatů, ale netuším, který je dobrý. V mototechně mi anbízeli dva druhy a to na 88°C a na 95°C. Který v případě vady koupit?

des*

Termostat se dá do hrnku s vodou dá se na vařič a s teploměrem se měří kdy se začne otevírat.S tím novým termostatem-na vyšší stupně líp topí.Máte li elektrický větrák.Pokud je větrák na řemen,tak nižší.

pickman
hodnocení

To doufám že ne, protože se obávám toho, že bych šrouby na hlavě nepovolil.

 

pickman
hodnocení

Mohlo by to být např. neprůchodným chladičem či něčím takovým?

 

pickman
hodnocení

Mohla by to způsobovat netěsnost v chladící soustavě? Přišel jsem na to, že jedna z hadic má prasklinu. Děkuji.

hop®

Těžko, to by Vám tekla voda ven a ne vzduch dovnitř. Bohužel na své první teorii nemám důvod nic měnit... *nevi*

Zavzdušnění chladicí soustavy ano,na bublinky v expanzce ne!

 

pickman
hodnocení

Je mi ale divný, že by bylo prasklé těsnění i na tomto motoru? Toto je to častá závada? Na starém motoru jsem měl stejný problém.

gumidek*

Když někdo neumí usadit hlavu a neumí s momentovým klíčem a ještě k tomu koupí šmejd těsnění (TEMAC), tak není divu (normál)

doplněno 01.08.12 11:09:

Taky se většinou hlava snižuje, aby se srovnala. Bez toho to těsnění taky odchází rychleji.

doplněno 01.08.12 12:51:

Jura2: Jo, na to jsem zapoměl. Nutno před osazením zkontrolovat přesahy válců, jinak se musí znovu usadit. Kdo to nedělá, tak těsnění nevydrží. Fridex Stabil je nevhodný pro celohliníkový motor. Jen G48 nebo růžový

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]