Nejste přihlášen/a.
Ahoj, tak jsem tu zase. Před prázdninami jsem do škodovky nabral plnou nádrž (38 litrů). Na tuto nádrž se mi podařilo ujet cca 300km. To vychází na spotřebu 12,6l/100km. To je naprosto šílená spotřeba. Je pravda že jsem často vozil auto plné lidí a v kopcovitém terénu, takže tomu bylo potřeba šlápnout aby to jelo, ale i tak se mi to zdá opravdu hodně. Žádné velmi krátké jízdy nebyly, většinou tak kolem 20km a více, 80% mimo město.
Navíc jsem si všiml, že vzduchový filtr je hodně cítit benzínem. Je to normální? Nevím čím by to už mohlo být, svíčky jsou nové, celkový chod motoru je v pořádku, jen jsou horší teplé starty (musím startovat s plným plynem). Bohatost směsi je nastavená správně. Nikde nic neteče, olej nepřibývá (že by do něj tekl benzín), ani ním není cítit. Kontroloval jsem i plovákovou komoru, jazýček dolíhá na jehlový ventil přesně při 10mm jak má, takže hladina by taky neměla být vysoká.
Čím by to ještě mohlo být?
Teplé starty jsou u Š120 evergreen a v plném naložení a kopcovitém terénu se obávám že i ta spotřeba odpovídá.
Vemte si, kolik má auto koníků a kolik živé váhy vezlo...
doplněno 28.07.12 23:05:Ještě mě tak napadlo mimo soutěž...
v těhle vedrech se stodvacítky mizerně chladí - je větší spotřeba oleje a už jsem slyšel pár případů, kdy se podařilo přizadřít motor, čehož prvním příznakem je právě vyšší spotřeba.
Koukal jste v poslední době na stav oleje?
Pokud je to pasé, tak se omlouvám za blbou připomínku
Zavírá úplně sytič? To jsou pak ty horší teplé starty, kdy je tam moc směsi (někde jde hodně benzínu).
Spotřebu ovlivňuje i předstih.
doplněno 28.07.12 23:05:I když se mi to zdá normální. Když se pedál plynu rychle a často stlačuje až na podlahu, tak akcelerční pumpička pořád stříká hodně paliva, aby to nezdechlo při prudkém otevření klapky a z toho souvisí ta spotřeba (nastříkne se vždy pár ml).
doplněno 28.07.12 23:09:Nemám sice 105, ale filtr by smrdět benzínem neměl (pořád přes něj proudí vzduch z okolí). Rekuperují se přes něj jen výpary oleje, ale to nesmrdí.
doplněno 28.07.12 23:12:Předstih se u kontaktního seřizuje snadno. S pomocí LED diody otáčíš rozdělovačem tak dlouho, až ti sepne kladívko a rožne LED (pak se koukneš na řemenici, kde je zářez na stupnici. Někde jsem viděl i video na youtube s tím kontaktem.
doplněno 28.07.12 23:26:Otáčí se přeci jen vnitřní hřídelka s palcem. Tělo s víčkem stojí. Otočením těla o pár stupňů se mění předstih. Rozdělovač je na komínku a ten má svěrný šroub. Povolíš ten šroub a pak rozdělovačem rukou otočíš .
Sytič zavírá, to jsem kontroloval. Volnoběžné otáčky nastaveny na standart 800. Ještě se zeptám, může mít palec rozdělovače vůli? Jde s ním totiž odhadem tak 5° na každou stranu pootočit bez zjevného odporu. Předstih se přiznám že nevím, s tím bych musel otravovat kamaráda, který má teď ale práce až nad hlavu. Jen mi nejde od hlavy ta silná vůně benzínu ze vzduchového filtru, je to normální, nebo to značí nějaký problém?
doplněno 28.07.12 23:17:Co musím udělat, aby mi šlo otáčet rozdělovačem? Ten se otáčí zároveň s motorem a tím jen tak rukou neotočím.
doplněno 28.07.12 23:34: Díky, v pondělí na to mrknu tohle by mi taky mohlo pomoct skodateam.cz/...
Takto se to dělá:
Jestli si chceš hrát, jako já v zimě, tak si vezmi doutnavku a nějaké drátky (já použil lanko 1.5mm).
Pod jeden zapalovací drát šoupni ten drátek do konektrou ve víčku )pořádně ho roztřep, aby zbytečně nenamáhel konektor ve víčku a skřípni ho tam, aby měl v konektoru kontakt, ale neustřihni tím zasunutím koncovky do víčka.
Sveď na drát doutnavky a druhý konec dej na kostru. Doutnavku polož na stupnici a ten zářez na řemenici natři něčím reflexsním (jen tu čárku, ne celou - myslím jen to "v").
Pak čekej na tmu a uvidíš, že to půjde seřídit i takto primitivně . Já to takto dělal u sebe a koukal jsem i na to, jak maká odstředivá a podtlaková regulace při zvedání otáček.
chlape taky nevím co mam dělat s feldou která mi žere 9,5 litru a to řadim za jedna na rozjezd pak hned dovjka na trojku řadím ve 30 na 4 ve čtřiceti, a na 5 řadim v 50 a jezdim pouze dva lidi, a jedu na spotřebu takže mezi 80 - 90 a na dálnici do 100 a žere to 9,5 nemužu sipomoct nevim co s tim a jelikož nechco zakládat další otázku rád by jsem se tu optal jeslti nekdo neví co s tim
1.3 MPI 50 KW
To si blázen jak hrom! Vždyť ten motor podtáčíš.Necháváš ho tahat v nízkých otáčkách, kde nemá výkon a tak si bere moc benálu
. Koukni na výkonovou charakteristiku 781.136 motoru s MPi. Tahat začíná od 2000, tak ten motor netrap. Máš tam otáčkoměr? Navíc se ti klepe jak prase. Udržuj od 1800 - 2800 a budeš se spotřebou vpohodě.
To je právě ono. Je tam zvolen tak těžký převod, že nemá takovou sílu. To není nafta!
Chudák se rozklepe a aby nebyl na zdechnutí, tak mu tam ŘJ přistříkne více paliva, proto stoupá spotřeba a trápí se motor.
Bez otáčkoměru musí být ten motor slyšet, ale nesmí řvát. Ideální je pro takové šetřílky ten otáčkoměr a udržovat těch min 1800ot/min.
Těch palubovek jsou plné vrakoviště nebo bazos.cz, popř iautodily.cz. Je potřeba shánět palubku s benzínu MPi, aby chodil teploměr a otáčkoměr správně.
doplněno 29.07.12 01:37:Z mírného kopce tento styl moc nevadí, ale v tahu, když motor zabírá, je problém.
V nízkejch otáčkách a v silném záběru se špatně maže a ničí se jako prase.
Doporučuji, už to nedělej a odvděčí se ti spotřebou, pokud už není pro něj pozdě
doplněno 29.07.12 01:44:Motor se skutečně musí vytáčet až k těm 2500 tisícům a pak přeřadit.
K vůli spotřebě se na ty otáčky musí plynovým pedálem zrychlovat pomalu a ne ho prudce šlapat k podlaze.
1 ke 1800 asi k 25 tedy rozjíždět se jemně, ale na tuhle rychlost a ne se rozjíždět pomalu na dvojku!
2 ke 2200 asi k 40
3 ke 2500 asi k 55
4 ke 2500 asi k 90
doplněno 29.07.12 01:46: Vpohodě, aspoň pro příště. Nikdo učený z nebe nezpad! (druhá věc je selský rozum techniků)
Město střídat dle záběru kopec rovinka s kopce 3 a 4 rychlost dle potřeby (pokud do kopce tak 3 jinak většinou na tu 4 po rovině, ale při prudké náhlé akceleraci klidně vytáčet z dvojky přes trojku na čtyřku
doplněno 29.07.12 01:57:Kombinovaná by měla být 7,5 litru, záleží, jak se v těch středních otáčkách lechtá plyn (nesmí se na něj furt hňápat). To je úspěch spotřeby. Město počítám za 8
no právě že nemam otáčkomer, potřeboval bych to nějak převíst na rychlosti jeslti nekdo má zkušenosti ale stejen je to rozdilny u naloženýho a vyloženýho auta.. ale vetšinou jezdim jen ve dvou lidech prázdnej tak já nevím, jak mam odhandout otáčky, je prvda že cejtim takový dunění nebo vibrace od motoro a strašne dlouho mu trvá než se rozjede, já i ve vesnici třeba najedu na 5 a necham až do 40 tachometrovejch 5 pak teprve řadim na 4 tak já myslel že čím menší otáčký tím menší spotřeba to sem to ale vul
já mam tu ze starou maskou, mam tam hodiny ale je to 1.3 MPI je to jedna s poslednich kusu ze starou maskou, a práve nevím jak to odhadnout, když já se pak bojim že to budu zbytečně točit a pude benzin hodne nahoru
a jestli se mi vyplatí na ten pul rok montovat externi budik na otačkomer nevim, pač za 4 měsíce viz otázka na tomdle webu Nové Auto... bych práve chtěl naftu za 4 měsíce
no poprvdě takle jezdim už půl roku parkrát sem ho blbec nechal jet i na volnoběch na 5 jel asii 30 k v hodině po rovině bez plynu proč já sem takovej vul
oki tak skusim natankovat do plný a zmeřit to po ujetí přes 100 km kolik to žere s toudle tovji radou
Mám jiný názor.
Když se podíváme na charakteristiku motoru MPI, tak je vidět, že vrchol kroutícího momentu je položen na 2600ot/m. Takovou hodnotu má spíše diesel, než benzín. Takže je to motor "nízkootáčkový"Jakékoliv vytáčení nad tuto hodnotu, znamená nehospodárnou jízdu.
Je důležité nejezdit v tzv. open loop režimu. To je režim, kdy ECU přestává vyhodnocovat některé hodnoty z čidel(hlavně lambda sonda) a vstřikuje dle pevných palivových map. V takovém režimu je směs obohacována pro co nejvyšší výkon, za cenu vyšší spotřeby. Toto nastává, když šlápneš na plynový pedál a klapka se otevře na víc než cca 70% (přesné číslo u felicie mpi nevím)
Takže pokuď nepojedeš open loop režimu, tak nejnižší spotřeby dosáhneš vždy na nejvyšší rychlostní stupeň, který ti to umožnuje. Pokuď jedeš v koloně kontinuálně 40km/h, tak není problém jet na 5ku. Motor bude mít něco málo nad 1000ot/m. Určitě to motoru neškodí.
S Felicií 1.3Mpi není problém jezdit za 6l.
doplněno 29.07.12 10:22:S tímhle by se dalo i souhlasit.
vzducháč předpokládám měněný je?
já měl problém s klapkou v sání - nefungovala ta regulace, takže klapka byla zavřená pořád = i v létě jsem tahal teplej vzduch od svodů = vyšší spotřeba, protože horký vzduch má menší objem a tím byla směs bohatší - neudělal jsem kvůli tomu emise - chlapík na STK se mi smál, když jsem mu říkal, že to možná bude tou klapkou, že je to prej blbost.
klapku jsem vyhodil, dojel na emise a udělal je v pohodě takže bych ještě zkontroloval tu klapku v sání, jestli vůbec funguje regulace.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.