Horní uložení tlumičů felicia

Od: Datum: 27.07.12 21:04 odpovědí: 10 změna: 29.07.12 18:10

Dobrý den,mechanik mi řekl že mám v háji horní uložení předních tlumičů na felicii 1,3MPi...ale já žádné divné chování auta nepozoruji,že by to jak říkal nějak odskakovalo v zatáčkách nebo vrzalo,nic takového...po dálnici 150 a auto jelo naprosto klidně

Rád bych se zeptal jestli si to můžu nějak ověřit sám jestli je to špatné,jestli ze mě nechce jen vytáhnout prachy za nic...a případně jaké díly koupit,já na autě nešetřím a chci je mít v pořádku...ale když mě říkal toto,tak mi to přijde divné,já žádné negativní projevy při jízdě nepozoruji


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.07.12 21:19
 

Pokuď by bylo v háji horní uložení tlumiče, tak to určitě poznáte.

Ať Vám ukáže, kde přesně je to v háji.

 
Datum: 27.07.12 21:21
 

Při přejetí díry by to mělo klepnout/bouchnout. Opravdu kvalitní gumové uložení je od Rubeny (mají ve znaku hrocha z písmena R a pak nějaká čísla s lomítkem např 5/9).

Je potřeba k vůli tomu rozebrat tlumič na díly a pak ho zase složit. Z uložením se musí měnit i ložisko. Pak půjde i snáze zatáčet. Doporučuji kvalitní SKF.

Když ta miska hodně vyleze od opěrného kroužku, tak se ta guma už vymačkala (vypadá jako posilovací kroužek do ruky *smich* ) a pak to klepe.

Testuje se to tak, že se auto zvedne (ta strana, kde se zrovna testuje). Chytne se za pružinu tlumiče a lomcuje se k sobě a od sebe. Vůle nesmí být cítit, jinak je uložení KO a bude se to zhoršovat, až odejdou další díly na nápravě.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: lol21*
Datum: 27.07.12 22:03
 

A můžete mi říct co všechno se může stát pokud by se to nechalo dojít opravdu do konečného stádia...já stejně mám naplánovanou komplet výměnu tlumičů,tak bych to udělal s tím zároveň

Co říkáte tlumičům kayaba,mají všude docela dobré hodnocení,tak že bych vzal je...jde mi o to aby to co nejvíce vydrželo

Datum: 27.07.12 22:09
 

Já kupoval české ateso (prvovýrobní pro Favority) cena dobrá a tuhost komfortní a dostačující. Sachsy (Německo) se mi zdají moc tvrdé a hodí se dle mě spíše pro těžké motory 1.9D a 1.6MPi. Monroe jsou spíš do terénu a dle mě s nimi karoserie trpí, zvláště starší bez výztuhy (dodatečné). S ostatními nemám skušenost...

Ty vybrace něco musí pohlcovat, takže to budou tvrdě dostávat čepy a budou více namáhány silentbloky v rameni, jinak se nic tragického nestane a nechal bych to na tu kompletní výměnu tlumičů a do té doby jezdil opatrně a dle stavu to neoddaloval s tou výměnou. ;)

doplněno 27.07.12 22:11:

Doporučuji tu originální rozpěru tlumičů z Felicií 1.6Mpi a 1.9D (černá s hranatým profilem trubky a kapsami na koncích), pokud ji tam nemáte.

 
Od: lol21*
Datum: 27.07.12 22:23
 

Rozpěru tlumičů mám,takovou tu trubkouvou,stříbrnou-jak je na té vaší fotce

Výměnu mám naplánovanou tak do 14 dnů...jak je obtížné to vyměnit,že bych se do toho třeba dal i sám,jestli nejsou potřeba nějaký speciální nástroje

Jo,a pokud bych to měnil sám,tak musí se ta pružina před výměnou něčím zajistit že jo?,právě si vzpomínám že kamarádovi to rozbilo hlavu tak že byl v několik dní v kómatu a jen zázrakem nemá trvalé následky,když se snažil tu pružící jenotku rozdělat

Datum: 27.07.12 22:30
 

Je potřeba stahovák pružiny...

Chudák... pro příště si dá pozor, hlavně, že to přežil (fakt štěstí u tohoto případu) *hi*

Nejlepší je tento, aby se pružina nesesmeknula z těch háků a cena je dobrá:

http://www.naradi-naradi.cz/s…menny-kennedy-ccd225/d-72450/

Sám ho mám taky.

Je potřeba sundat kolo, pak povolit svěrný šroub tlumiče,chytnout starý tlumič u patky siko kleštěma a viklat )točit v noze těhlice doleva 1mm a doprava, jak se protočí, tak jde dobře vysunout ven, že se rameno svěsí i stěhlicí dolů.

Mě vadila u jedné strany hadice ke třmenu brzd, takže jsem demontoval brdový třmen z držáku. A tlumič je venku.

Doporučuji i nové svěrné šrouby a nové samojistící matice (na svěrných šroubech je jemnější stoupání závitu - tuším 1,25 M10) a nahoře je to klasika samojistící M8čka s podložkama.

doplněno 27.07.12 22:32:

A taky novou samojistící matici pro tlumič (ta co je vidět na obe výše). Samojistící matice jsou vždy na jedno použití (myslím ty s nylonovým pouzdrem)

 
Datum: 27.07.12 22:27
 

ateso cenou potěší, kvalitou neoslní
sachs, kayaba kvalita
Monroe doslova sr.če.
 
Od: ar*
Datum: 27.07.12 21:25
 

Jak píše gumídek, vyheverovat a zkusit zahýbat s tlumičem. Při spouštění auta na zem kontrolovat jestli ta miska na foto nevyjede výrazně nahoru. Jakákoli vůle je "nepřípustná".

 
Od: lol21*
Datum: 29.07.12 18:06
 

Dobrý den,dneska jsem se konečně dostal k popisované kontrole...levé přední kolo,po zvednutí na hever,jde s pružinou hýbat do stran jen tak o 0,5mm,opravdu skoro neznatelná vůle,nahoře ta guma vyjede při spuštění na zem tak o 7 mm

Druhá strana,tzn u spolujezdce nemá vůli vůbec žádnou a guma nahoře vyjede při spuštění tak o 6 mm nahoru

Co myslíte,je to akutní nebo to do celkové výměny tlumičů,kterou budu dělat teď ne začátku srpna,vydrží?

Datum: 29.07.12 18:10
 

To vpohodě vydrží ještě tak 1000km ;)

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.