Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motorový olej - Fabia htp

Od: barthomer* odpovědí: 4 změna:

Ahoj všem,

asi před dvěma týdny jsme zakoupili auto z autobazaru na takovéto "popojíždění". Je to Fabia 1.2 Htp, rok výroby 2005, najeto nějakých 86.000 km. Je vcelku ve slušném stavu. Avšak auto měla před námi žena. Nevíme, jak tam byl motorový olej dlouho, ale byl tedy řádně černý. Protože nebylo moc volného času, dali jsme auto do servisu, ať tam vymění motorový olej.

Obsah olejové vany by měl být cca 3,2 až 3,5 litru. Nevím přesně, nemáme servisní knížku. Borci tam nalili asi celý 4 litrový kanystr oleje. Je tam Castrol 5W40. Ale teď , když vytáhnu měrku oleje, tak mám cca 5 až 7 mm nad horní ryskou. Vím, že u Fábií Htp se měří olej za tepla. Projel jsem se s tím, zahřál motor asi na 70 stupňů, nechal auto nějakou tu chvíli v klidu a šel znovu měřit. Opět je výška hladiny i se zahřátým motorem nějakých 5 až 7 mm nad horní ryskou.

Názory jsou různé, ale tvrdí mi, že Fábie Htp, protože je tříválec, se prý špatně chladí motor, protože nemá olejový chladič jako ostatní auta. Proto mi někteří lidé a i jeden mechanik tvrdil, že když tam bude více oleje, tak to nevadí a bude to spíš ku prospěchu tomu motoru na to chlazení.

Samozřejmě vím, že když tam bude více oleje, tak můžu odpálit kata a nebo i zadřít motor, ale tak jak to tedy je u těch Fábií?

Jo a ještě podotknu, že když jsem koukal na ten starý olej, co tam byl od té ženské, tak jsem hladinu taky nad maximální ryskou asi tak 5 mm.

Díky za poznatky.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar promon

Vím, že už je asi pozdě, když už jste HTP koupili, přesto Vám vřele doporučuji přečíst si článek z odkazu. Věřte, že je pravdivý a výstižný od prvního písmene po poslední tečku. Já sám jsem s tímto motorem také jezdil a najezdil spoustu km, naštěstí už platí minulý čas, protože díky tomuto motoru mám důkladně zmapovanou servisní síť Škody. Tím nechci vystupovat jako odpůrce škodovek obecně, aktuálně mám Octávku Tour s motorem 1.6/75kW, jsem s ní spokojený a za 35 tisíc km, které jsem s ní za necelý půlrok najel, neměla žádnou, ale vůbec žádnou závadu. Ani žárovka nepraskla.

cimbu.cz/...

gumidek*

Výborný článek, to si večer počtu *palec*

doplněno 27.07.12 16:53:

Za mě, když Fábie, tak motor 1.4MPi 8V (upravený s Felicie 781.***). Tam moc oleje vadí.

HTP jsem jen řídil, ale technicky jsem s ním nepřicházel do styku, takže neporadím *cteni*

barthomer*
hodnocení

Tak já už jsem si početl. Vcelku poučné čtivo. Už vím proč jeden nejmenovaný velký autobazar nabízí Fábie se slevou *sok* No, tak to to potěš pán Bůh s tím olejem. Ženská přede mnou to tam měla asi hodně dlouho. Navíc to byla nějaká expertka. Zadek auta je poškrábanej, takže asi neuměla moc dobře parkovat, ale samozřejmě to není nijak extra moc potlučený.

Takže s tím množstvím olejem bych to viděl asi tak, že nebudu moc daleko od pravdy. Pokud tam bude oleje o něco víc, tzn. baj vočko těch 5 mm nad horní ryskou jako to mám já, tak by to nemělo asi tak moc ničemu vadit. Teda aspoň u těhle Htp, když se blbě chladí. *zed*

Dáte mi někdo za pravdu?

 

nojo*
hodnocení

0x

Zdravim,

koukám, že nikdy auto s motorem HTP. Díky za radu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]