Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna těsnění pod hlavu válců - co potřebuji

Od: baraba13* odpovědí: 16 změna:

Co všechno potřebuju když chci vyměnit těsnění pod hlavu válců u Fábie 1.4 Mpi 50kw r.v.2000?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bobr*
hodnocení

3x

Potřebuješ hlavně chut a gola sadu nové těsnění šroubováky a klíče umět rozebrat určit závadu a složit zpět seřídit ventily a jak víš že není třeba prasklá hlava

baraba13*
hodnocení

Kdyby byla prdlá palice,nevařilo by to? Teplota vystoupá tam kam má a ani o píď navíc.

 

troja*
hodnocení

0x

Jak víš, že máš vyměnit těsnění? Ubývá voda v systému? Je po nastartování, dokud není motor teplý vidět jak voda uniká pod hlavou na bloku? Vychází z výfuku bílá pára, tedy že voda teče do válců? A ještě jíné příznaky u novějších strojů. Tohle jsou jen zkušenosti z roku cvaj, z dob kdy se do chladiče lil špiritus a jiný břečky a chladiče se těsnily lógrem z Melty a nebyly čerpadla kolem kterých by unikala voda.

baraba13*
hodnocení

Jasně ubývá voda v systému,ta bílá pára je tam taky a navíc mám pod víčken oleje takovej ten hnus.V chladící kapalině je taky takovej divnej povlak.Okolo těsnění nic neprolíná.Je ale divné že mi nepřibývá olej.Mám nakítáno 130000km tak si myslím že má už nárok.

 

vatrol
hodnocení

0x

..kámo radši si připlať a dej to do servisu(nějaký menší neznačkový-nebývají moc drahé) než abys to dělal zbytečně a nebo ještě něco pokazil(přetočení závitu v bloku motoru při absenci momentového klíče) nebo něco jiného

baraba13*
hodnocení

Samo že to dám do servisu ale nakoupit si věci na to a pak to tam hodit-podle máého docela ušetřené prachy nebo ne?

miljan*

Není to pravda, borci co do toho dělají, byť i skoro "načerno", tak seženou nový díl levněji, než v autodílech. Záleží komu to svěříš.

doplněno 02.01.09 18:01:

Navíc, borec co do toho dělá, tak ví dopředu co se může ještě v*srat, co je třeba vyměnit.

baraba13*
hodnocení

Jasně rozumím ti ale jednalo se mi o to jestli kromě toho těsnění není třeba ještě něco vyměnit když to už bude dole.Já tomu mo c nehovím předtím jsem měl jen 100 nebo 110 a na těch jsem si dělal všechno sám ale tohle je něco uplně jinýho,jak do něčeho hrábneš hned potřebuješ VAG a ten já nemám.

Nevim, jestli uz si to nechal spravit, ale...

Potrebujes samozrejme nove tesneni. Po sundani si zkontroluj delku sroubu. Pokud budou mimo normu pro tvuj motor (budou delsi - vytahle), tak je musis nechat vymenit (respektive nemusis, ale hlava Ti muze prestat tesnit a tesneni se znovu podfoukne).

Dale, kdyz budes mit hlavu dole, tak zvaz provedeni kontroly na prasknuti hlavy - pokud se projevuji priznaky (varit zrovna nemusi). Dale kontrolu tesnosti ventilu - dosedaci plochy, kontrolu rozvodoveho ustroji - zvazeni vymeny, a dale zvaz vymenu ventilovych tesneni.

Dale doporucuji zkontrolovat pistni krouzky a steny valce na vydreni.

Pred opetovnym sesazenim zkontroluj rovinnost dosedaci plochy hlavy, pripadne nech prebrousit.

Srouby samozrejme utahuj dle predpisu pro tvuj motor - byva uvedeno u noveho tesneni.

 

8976*
hodnocení

0x

navštiv servis - autodílnu a popiš závadu, když budou vymýšlet závady - požaduj natlakování chladící soustavy - víčko nádržky ventilek, přetlak a spolehlivě se diagnostikuje závada, v tvém případě zřejmě unik chladící směsi do motoru? potom řeš s opravářem další , náhradní díly nech na nich / alespon já bych tak postupoval.../...hezký den...hodně zdaru

 

jabraka*
hodnocení

0x

Vše,co tu čtu ,jsou velmi laické názory.U starých Škodovek se dalo počítat s prasklým těsněním.Ale u nových typů,bez předchozích závad,třeba jízdy s přehřátým motorem,nebo dalšími závadami ,které mohou u nových motorů zapříčinit prasknutí těsnění nebo ke všemu hlavy.Také jsem si u Š,110 vyměnil těsnění pod hlavou na Václaváku u Václava.Ale u té Fabie bych si to nerisknul.Tam nejde jen o výměnu těsnění,ale nastavení parametrů motoru od vstřikování přes ventily po zapalování.

Jediná rada ode mne?Jeď s tím do servisu.Přijde to nejlevněji

JABRAKA

Jabrako.

Motor u Fabie neni o nic slozitejsi nez u Skody 110. Misto karburatoru je cerpadlo se vstrikama. To je vsechno. Vse ostatni je naprosto stejne. Samozrejme je tam navic nejaka elektronika. Ta ale nema se sundanim a nandanim hlavy nic spolecneho.

Ventily musis nastavovat i u te skody 110 - pokud chces, aby motor sel spravne. Zapalovani a vstrikovani nema se sundanim hlavy spolecneho uz vubec nic.

Jediny rozdil je v dobe, kterou prace zabere, a to diky vsem vedlejsim zarizenim, kablikum a hadickam, ktere jsou na novejsim motoru pripojene - proste zabere cas je odpojit a zase pripojit.

Samozrejme rada jit do servisu, pokud se s tim clovek nechce zabyvat a nebo to neumi, je prakticka.

Proc by se nedalo u Fabie pocitat s prasklym tesnenim? V tom neni ta Tebou zminovana Skoda 110 v zadnem pripade horsi nez jakykoli sebenovejsi motor. I u te stare skody prasklo tesneni nebo hlava pouze pri nejakem neobvyklem chovani - treba to prehrati, nebo proste jenom diky spatne kvalite materialu nebo dilu - to se tyka i dnesnich aut a nebo treba diky nekvalite montaze - hlavne pod konem na Vaclavaku.

Rada 8976 je velmi prakticka. Pokud se neprojevi unik kapaliny a vsechny priznaky nasvedcuji prasklemu tesneni, je postup Baraby sundat hlavu zcela spravny. I rady Miljana, ze automechanici sezenou dily levneji je pravdiva. Mozna pro Tebe ,Jabrako, laicka, ale pravdiva. Otazka Trojy na priznaky praskle hlavy take neni k zahozeni.

Zkratka tu nejlaictejsi odpoved jsem tu shledal u Tebe. Ale za to se nestid. Laik da auto do servisu, jak si spravne poradil, ale jsou i taci laici, kteri si nektere veci radi udelaji sami a pri tom se i neco noveho nauci.

A proc to vsechno pisu? Protoze mi tva prvni veta svou retorikou pripada, ze v ni predchozi odpovedi shazujes a oznacujes za spatne.

Ani u jednoho z predrecniku jsem neshledal zadnou zavadu v odpovedi. Maximalne nedostatecnost odpovedi. A na to je tu tazajici, aby se dale ptal.

 

Axusi, 1*

doplním, změřit přesah vložek, zeptám se, jak povolit šroub, když se "smekne" hlava šroubu? To není práce pro neznalého. Chce to fištrón. Dotaz co vše se musí udělat, je známkou toho, aby se tazatel do toho nepouštěl.

Výměna těsnění pod hlavu válců - co potřebuji
baraba13*
hodnocení

Neptal jsem se co vše musím udělat ale co všechno potřebuju.Jednalo se mi o to jestli třeba když už ta palice bude sundaná jestli třeba nevyměnit rozvody,svíčky,klínový řemen,nové šrouby na hlavu atd.Ale každopádně Vám všem děkuju.Vaše odpovědi mi stačí.Díky.

edyss*

Já měl prasklé těsnění hlavy na fiatu BRAVA 1,2 z r.v.2000 60KW před 3 měsíci na prvním válci.Vyměnili mi všechny těsnění, čerpadlo ikdyž bylo dobré a udělali mi rozvody. Pokud bych nechtěl dělat rozvody, tak mi prý na to nemůžou dát záruku. A to jsem byl zkoušet jak u autorizovaného servisu tak i u neautorizovaného. Všichni mluvili stejně akorát cena byla jinde. Jinak hlava byla na rentgenu a je zfrézovaná o 0.3 mm. Svíčky zůstaly staré.

potřebujete nahradit vše, co je poškozené. nebo jak máme vědět jaké jsou svíčky, klínový řemen atd...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]