Jak držet motorku při zastavení

Od: Datum: 26.07.12 09:19 odpovědí: 9 změna: 26.07.12 15:58

Ahoj,

začala jsem si dělat řidičák na motorku - An. Jezdím na Hondě CB500. Mám docela zásadní problém.. udržet motorku při zastavení tak, aniž by musel instruktor dávat nohy ze stupaček. Mám pořád pocit, že se mi motorka naklání a tento pocit mám jen když sedí instruktor za mnou. Vím, že z motorky nesmím vstávat, pouze spustit nohy. Instruktor ale tvrdí, že si motorku musím pevně chytit mezi koleny, čož ovšem způsobí, že se mi automaticky zvedá zadek, protože zatnu všechny svaly a začnu se stavět na nohy aniž bych chtěla. Chci se tedy zeptat, jestli jste měl někdo podobný problém nebo nějaké podobné zkušenosti.

Děkuji za odpověďi.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.07.12 09:59
 
avatar

Ještě jsem neviděl motorkáře, který by křečovitě svíral na semaforu motorku mezi koleny...

Podle mě jde spíš o to, pokud možno široce roztáhnout nohy (mít vždy podrážky boty pevně na zemi, co nejdále od motorky) a nechat tak vzniknout jakousi základnu pro stojící motorku, přitom ale stále pohodlně sedět, čímž se optimalizuje těžiště.

Pokud spolujezdec bude sedět s nohami na stoupačkách a nebude sebou zbytečně "mlýt", tak bude těžiště ještě optimálnější.

No a pak bych chtěl říct, že pro tyto větší motorky se předpokládá jistá fyzická dispozice a zdatnost, takže pokud jste drobná, bude Vám to dělat asi potíže vždycky. Případně by nebylo od věci trochu zaposilovat, aby jste s motorkou tolik nezápasila;).

Ale podotýkám, že má jezdecká éra netrvala dlouho a už dávno skončila:), takže mé rady jsou spíše teoretické.

 
Datum: 26.07.12 10:39
 
avatar

před lety jsem četl, že v Číně (nebo Japonsku nebo...) prodávají motorky tak, že je položí na zem a pokud ji budoucí majitel nezvedne, tak mu ji neprodají... docela dobrý test fyzické zdatnosti :)

 
Datum: 26.07.12 11:32
 
avatar

Pro pocit jistoty při zastavení anebo stání s motorkou to poměrně dobře popsal "minstrel" - předpokladem je dosah oběma nohama na zem a jistá fizická dispozice = při jízdách s instruktorem je tento problém násoben váhou spolujezdce a také vlastní trémou neudělat chybu a to časem přejde - po získání řidičáku se nabírá ta správná dávka jistoty především vlastní jízdou v jednom. Věřím, že vše bude v pořádku a časem ...*palec*

doplněno 26.07.12 11:33:

= v Japonsku, Číně, nebo tam někde se jednalo nebo dokonce jedná o součást závěrečné zkoušky při získávání řidičského oprávnění na motorku.

 
Od: jatez
Datum: 26.07.12 12:05
 

Ahoj, radu nemám, bohužel. Jen jsem ti chtěla napsat, že v tvém případě to bude snad jen "o cviku" a "zvyku". Já se rozhodla pro choppera, řidičák mám už druhej rok. Mašinu taky.. ( Marauder). Chopper byl i z toho důvodu, že na něm dosáhnu na zem.. Když jedu, jedu : -) ale jakmile dojíždím apod. padám... Loni jsem na něm seděla dvakrát a dvakrát spadla.. Jednou jsem těch 220 nebo 230kg zvedla sama. Pravda trochu jsem zařvala... :) Podruhý jsem už nejela sama a chlap to zvedne jako nic. Tento rok mám bohužel situaci takovou, že si nemohu dovolit, mít např. dva měsíce ruku v sádře. Takže mi stojí..

A samozřejmě je tam strach... Kdysi jsem taky slyšela, že má mít člověk jen takovou motorku, kterou sám zvedne. Něco na tom bude. Na druhé straně si říkám, jezdí dost holek drobnějších postav. Tak to musí jít! Nebo ne?!

 
Datum: 26.07.12 12:12
 
avatar

Kolikrát drobně a štíhle vyhlížející holka má takovou sílu, že by jí to mohl závidět leckterý počítačový expert:)

Je to hodně o zvyku a o soužití s motorkou, nicméně zpevňovat si tělo není nikdy na škodu. Člověk pak celkově ovládá motorku mnohem jistěji.

Sám nejsem zrovna drobek, řidičák jsem dělal na Jawině 350 (na tak "velké" motorce jsem před tím nikdy neseděl) a přiznávám, že když za mnou seděl instruktor, který měl okolo metráku, měl jsem toho na křižovatce plný brejle:)

 
Od: hop®
Datum: 26.07.12 12:25
 
avatar

Jde trošku o to, že motorku musíte vyvážovat už při dobržďování, pokud zastavíte nakřivo, vynaložíte pak zbytečnou sílu na vyrovnání motorky. Správný spolujezdec má být s motorkou "srostlý", neměl by se zbytečně a nečekaně naklánět, ani v zatáčkách, ani při stání na křižovatce. Někteří instruktoři jsou vstřícní a zbytečně těžiště nerozhazují, někteří naopak v rámci tréninku jako spolujezdci dělají různé brikule, aby se jezdec co nejvíce naučil. Protože autoškola je od toho, aby nás připravila i na nestandardní situace...

doplněno 26.07.12 12:27:

Sám dodnes vzpomínám na instruktora "docenta", který mi při závěrečné jízdě ve velmi ostré zatáčce začal rvát řídítka na druhou stranu. Na Jawě 350 v mých 17-ti letech, horko těžko jsem to ustál...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: nemej
Datum: 26.07.12 12:27
 
Drzet rovnovahu a nepoustet motorku do strany - to ovsem predpoklada nejake rozumne dosahnuti na zem bez naklaneni. pokud drzite rovnovahu a ani jeden z vas se nemele tak v podstate zadna sila potreba neni. autoskolu si clovek plati aby ho to naucili tak holt to chce trenovat a zkouset. a zvedani motorky je o uchopu tam si slaba zenska muze poradit lip nez chlap.
 
Datum: 26.07.12 12:50
 
avatar

Nejdůležitější je dojíždět a zastavovat VŽDYCKY rovně, to znamená přední kolo v ose s motorkou. Pak zůstat pevně sedět a natažené nohy roztáhnout tak, aby ses pevně opírala o zem. Motorka se smí naklonit jen nepatrně, jinak nemáš šanci ji udržet. Sám jsem ji párkrát položil třeba při otáčení, když rychlost klesla pod tu minimální hranici. A to jsem vážil skoro stejně jako ta motorka. Ale to patří k věci a musíš si to sama vyzkoušet.

 
Od: nu*
Datum: 26.07.12 15:58
 

tak já už položil i 130 kg skůtra, ale bylo to zastavení na mokré trávě, tam přední kolo ujede a je to...zadek se zvedá když se víc přibrzdí přední brzdou, takže zadní a pak následně přední a opak oěb současně, přední ostřeji jen v příměm směru

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.