Nejste přihlášen/a.
Ahoj, dneska jsem zjistil, že mám z autobaterky odběr po otočení klíčku na 1 přes 3,5A. Věděl jsem, že kontrolky to být nemůžou, postupně jsem odpojoval a odpojoval, až jsem zjistil, že mi topí odpor na indukční cívce. Po odpojení kabelu z cívky přes odpor do kondenezátoru a rozdělovače proud okamžitě klesl na asi 250mA, což jak jsem zjistil bere regulátor.
Na kondenzátoru jsem naměřil 0 ohmů, což je asi špatně. To stejné jsem ale naměřil na náhradním, co mám doma. Nemůže to být nějak špatně zapojené? Je kondenzátor v háji a je potřeba vyměnit? Jaktože i při tomto problému jede auto jak má a nic nebylo poznat?
Jak to mám zapojené je vidět na obrázku. Už se mi dokonce jednou stalo, že se mi odpor u cívky přepálil a už jsem nenastartoval. Jen jsem ho ale vyměnil a nijak víc to neřešil. Teď už chápu, proč se to stalo.
Předem díky za rady
Kondík má dle mě nekonečně velký odpor (ideální). Přece jsou to dvě desky a dielektrikum (papír,polypropylén,keramika,...), což je izolant.
Co ta izolačka, došli smršťovačky?
tuším, že u tohoto zapalování ten drát, jak máš do kondenzátoru vede na kladívko, které se druhým koncem kostří a kondík tam je jen jako odrušovací člen paraelně na kladívko, aby kontakt moc nejiskřil a neopaloval se
doplněno 24.07.12 21:56: Takto bych řešil zapojení toho vypínače
Kondík by byl vadný, kdyby byl ve zkratu (proražen), pak by přes odpor a cívku tekl proud trvale.
Nemůže být jen tak blbě zdechnutý motor, že se zrovna rozdělovač do klidu natočil na sepnutí kladívka? Pak by to souhlasilo.
Nastartuj a zhasni a dej vědět, jestli je to stejné. Nevím, jak velká náhoda je, že se motor zase dotočí a kladívko zůstane sepnuté . Jen nápad, zlatá ETZ (elektronické tranzistorové zapalování se snímací cívkou v rozdělovači) :D
Odpor se ti spálí jen, když bude kladívko sepnuté (nebo zkratován kondík) a budeš mít zapnutý klíček. Koukám, že občas taky v autě jen sedíš a lebedíš se zapnutým klíčkem a spotřebiči .
Já, pokud takto sedím déle v autě, jako ty, tak musím odpojit výhřev karburátoru (jinak by shořely spirály). Cívku mohu mít ovšem zaplou, protože pokud ETZ nezaznamená impuzy z cívky v rozdělovači, tak tranzistor cívku neukostří a tak vůbec nesepne a nechá ji napokoji
Kondík je tam paraelně a na tohle má vliv jen, když je KO (tedy proražen a zkratován).
Bez něj se ti to může stát zas, protože na to má vliv kladívko jestli je sepnuté.
Doplň si tam tajný vypínač. Pár lidí to tam má jako tajný imobilizér. Vypínač přeruší proud do cívky a motor nenaskočí. Ty ho můžeš používat i pro svůj případ, kdy tam budeš sedět se zapnutým klíčkem. Odpojíš vypínačem cívku a nemusíš se bát spálení nebo vysokého odběru proudu.
Nebo před hraním v autě prostě vytáhni ten káblík od cívky a je to, ale vypínač by byl lepší.
Klidně ho natáhni až do kabiny. Proti rušení rádia tam je ten kondík na kladívku .
Ideálně je dobré rozpojovat ten černý, ale i s tím bílým to bude fungovat (jeden nebo druhý konec, tak si vyber)
Já musím odpojovat napájení od karburátoru k vůli výhřevné spirále automatického sytiče. To EDSR/SEDR nemá, protože má sytič manuální. Mě se sytič staví dle teploty chladící kapaliny a přihřívá se tou spirálou ještě elektricky a pokud ve víku sytiče nekoluje voda, tak se může přehřát ta spirála.
Tobě tam vede drát jen na odpojovač volnoběhu, jako mě
K vůli tomu důvodu rušení vlastně musíš rozpojovat tím vypínačem samotný přívod a ne kostru, takže ten černý vytáni dlouhými dráty nejlépe 2,5mm lankové černé na vypínač k palubce (nebo pod ni, když je tajný)
Hlavně dobře vodiče spájet a přetáhnout smršťovačku, a´t v budoucnu neřešíš problém ze startováním (ať můžeš tuhle dodělávku s případného probému vyloučit jen na špatný vypínač)
no tak to bylo jen při tom natočení, kladívka byla sepnutá. Potom už to logicky nedělalo. Ale stejně si myslím, že když to je zapojeno přes ten kondenzátor, tak proud nemá procházet, protože stejnosměrný proud prostě kondenzátorem projít nesmí. A kondenzátor se tváří jako zkrat mezi jeho vývody. Nebo se má měřit mezi některým z vývodů a kostrou? Protože má hliníkový obal a je ukostřen. Jsem z toho už blbej
jojo, teď o prázdninách před vysokou mám čas, tak se hrabu a hraju si v autě
jo, blbnu, díky moc takže jen bylo sepnuté kladívko, nic víc. Jen abych si na to příště dával pozor, až budu mít dýl otočenej klíček na 1, abych si zas neodpálil ten odpor
jo a jak jsi říkal o tom vyhřívání karburátoru, SEDR asi nic takovýho nevede, co? Ikdyž si někdy říkám že by se to hodilo, ty zimní starty a jízdy za studena jsou fakt za trest, zvlášť u té zdechlé stopětky :D
a ten vypínač zkusím sice má většina problém s mou škodovkou odjet i za normálních podmínek, ale určitě by to byla dobrá věc
jen když si ho natáhnu až do kabiny, nebude to za jízdy šíleně rušit rádio?
Ten odpor u cívky slouží pro snížení napětí na zapalovací cívce při startování motoru. Samotná cívka je ve skutečnosti na nižší napětí. Při startování se odpor pomocným kontaktem na startéru přemostí, cívka dostane plné napětí baterie a napětí na svíčkách se zvýší. Po ukončení startování pomocný kontakt startéru odskočí a odpor je znovu připojen (do série se zapal. cívkou).
To celé slouží ke snížení nepříznivých vlivů poklesu napětí baterie na zapalovací napětí při startování motoru.
doplněno 24.07.12 21:26:Pokud má kondenzátor odpor 0 ohmů, je zničen. Vyměnit.
Jenže já nevím jestli ten kondenzátor měřím dobře. On má jakoby z jednoho místa dva vývody a ještě hliníkový ukostřený plášť. Ale nulu jsem naměřil mezi těmi dvěma vývody, které jsou ale dost možná spojené a kondenzátor je právě mezi nimi a kostrou. Potom by už byl tedy v pořádku.
pokud bys měl ten kondík špatnej tak nejedeš nebo jen velmi špatně jinak se měří jeden konec na hliníkový plášt a druhý na odpojený oba dráty ty dráty sou propojeny jeden vede na kladívko a druhej na indukční cívku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.