Škoda felicia měření napětí

Od: Datum: 12.11.12 23:17 odpovědí: 9 změna: 14.11.12 11:03

Dobrý den prosil bych o návod jak poznám zda je můj regulátor napětí na alternátoru v pořádku.jakým způsobem se to měří?Tj.co kam a jak připojit a jaké hodnoty by my měl ukázat měřák abych věděl že je regulátor v pořádku? Důvodem měření je že se chci více sblížit s mím vozem a chci se naučit něco nového do života.Všem předem hezky děkuji za rady.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.11.12 23:25
 
avatar

jednoduše vemeš voltmetr nastavíš na něm rozsah 20V pak nastartuješ auto pustíš tlumený světla a měřák píchneš na baterii měl by na volnoběch ukazovat mezi 13,8V - 14,3V

poté zvedni otáčky vozu cca na 2000 a opět měř napětí by se opět mělo držet mezi 13,8V -14,3V

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 12.11.12 23:25
 
avatar

Napětí se měří na baterce. S vypnutým motorem by měla mít nabitá baterie asi 12,6V. Po nastartování a zvýšení otáček by mělo být napětí okolo 14,4V a s narůstajícími otáčkami by se hlavně nemělo zvedat.

Takže budete potřebovat jen voltmetr, a buď nějakého pomocníka, nebo můžete měřit i třeba napětí na autozásuvce v autě, na napájecím kabelu autorádia, v pojistkách... :) (vždy proti mínus = kostře)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: exon®
Datum: 12.11.12 23:29
 

Nastartuješ hodíš voltmetr na baterku a měříš napětí mělo by byt v rozmezí 13.6 - 14.4 V, měříš v různých otáčkách motoru. Potom zapneš všechny spotřebiče co běžně používáš světla, ventilátor topení, radio, zesák jestli tam máš prostě vše co jde.. :-D a změříš znovu napětí rozdil by neměl být větší než 0.5 měření provádíš zase v různých otáčkák. Když ti neco nebude jasné tak se ozvi :-D

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.11.12 07:12
 
avatar

Jediné,co ti lze doporučit,nechávej si kontrolovat autoeletriku v odborné dílně.Stojí to pár korun a máš jistotu,žes nic nez..rvil.

JABRAKA

 
Od: artemio*
Datum: 13.11.12 08:36
 

Pokud máš jakékoliv pochybnosti o napětí v palubní síti,což se projeví pálením tlumených vláken,zápachem přebíjeného akumulátoru a podobně,vyměň relé alternátoru.Je to záležitost okolo 200 Kč a práce na pár minut,drží ho 2 šrouby.Je to klasická a častá závada.

 
Datum: 13.11.12 09:39
 
avatar
Jediný SPRÁVNÝ způsob, jak lze diagnostikovat samotný regulátor napětí, aniž by se do toho motala případná závada na alternátoru, je změření napětí na svorce pomocného usměrňovače alternátoru. Jedině tak lze spolehlivě změřit regulační napětí.
Nastartuj motor. Spotřebiče v autě nech vypnuté. Odpoj od alternátoru kablík od kontrolky dobíjení (svorka D+) a změř napětí mezi touto svorkou na alternátoru a kostrou alternátoru (plus multimetru píchni na svorku D+, mínus multimetru třeba na jednu z matiček na zadním víku alternátoru). Měl bys naměřit 14,2 - 14,25V. Ať ti někdo zvýší otáčky motoru, tato hodnota se nesmí měnit.
Toto je regulační napětí, od této hodnoty se počítají veškerá další měření napětí kdekoliv v elektroinstalaci vozu.
Na akumulátoru musí být už na volnoběh a bez spotřebičů napětí okolo 14,2V a nesmí se po zvýšení otáček motoru zvedat ani klesat. Zapínáním spotřebičů se snižuje, u Felicie by mělo být, při zapnutých světlometech a větráku topení na dvojku a zvýšených otáčkách, stále na akumulátoru okolo 13,8 - 13,9V. Při maximální zátěži alternátoru (v autě většinou neproveditelné, není zde tolik spotřebičů) musí alternátor na svorce B+ držet aspoň 13,5V.
A teď dvě nejčastější závady:
1. Pokud napětí po zapnutí světlometů na akumulátoru prudce klesne, je vadná výkonová dioda. Tento stav signalizuje i mžourající kontrolka dobíjení.
2. Pokud je regulované napětí až 19V, alternátor přebíjí a napětí roste a klesá s otáčkami motoru, je vadný regulátor napětí.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: lolik*
Datum: 14.11.12 10:52
 

Kde najdu tu výkonovou diodu?

doplněno 14.11.12 10:52:

a kolik stojí?

Datum: 14.11.12 10:55
 
avatar

uvnitř v alternátoru je diodový můstek a v něm ted nevím kolik diod ten můstek se dá koupit celej a vyměnit na netu to najdeš

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.11.12 11:03
 

Jsou tam 3 kladné výkonové, 3 záporné výkonové a 3 řídící. Vyměnit se dají jen ty řídící. Výkonové se skoro nedají sehnat a špatně se mění (jsou zalisované vtlačením do hliníkového bloku můstku k vůli lepšímu chlazení).

Kup celý můstek a nejlépe originál od Magnetonu Kroměříž.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.