Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vůle v poloose?

Od: poloosak odpovědí: 6 změna:

dobrý den, chci se zeptat, když kola stočém do rejdu, a vemu za tu tyč v blízkosti kloubu poloosy- u kola . zahýbu s ní nahoru a dolu, nebo do stran tak má vůi, druhá strana o něco menší je to v pořádku? při jizdě nebo prudké akceleraci se ozvývá cvakání, někdy při zatočení kola do prného rejdu také, poradte prosím. děkuju

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

1x

Tady je rada celkem jednoduchá. Musíte vyměnit klouby i poloosy, jiná cesta nevede, pokud to takto necháte dříve nebo později vás přitáhnou na laně. Buď poloosa z kloubu vyběhne a nebo se v něm protočí. Já to tipnu na tu první možnost, je to častější.

doplněno 24.07.12 22:29:

Diesel, pokud má polosa vůli v kloubu, výměna kloubu stačit nespíš nebude, tisícihran bude vyběhaný i na poloose. Když už zmiňijete PSA tak právě Peugeot byl vyhlášený tím, že používal dlouho monolity.

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Pokud cvaká v rejdu,tak to není poloosa ale homokinetický kloub.Nwn jak které auta,ale nebál bych se říci že na velké většině jsou poloosy a klouby dva různé díly a není nutno kupovat poloosu i s kloubem!např PSA má na poloose dva klouby a ten vnitřní se málo kdy,téměř nikdy nepodělá vždy jen vnější!

martinhajek*
Přesně tak. A u něj to opravdu bude ten vnější, pokud mu už cvaká, je to na výměnu.

 

gumidek*
hodnocení

0x

Jemná vůle je možná pouze v posunu v ose (od kloubu ke klobu). Tedy vysunutí a zasunutí v tisícihranu. Jiné vůle jsou nežádoucí a cvakáním to začíná, pak vznikají mnohem větší třecí síly, že trhají řízením ke straně a až se kloub unavý a přetlačí udržením volantu v ruce, tak se může i rozletět.

doplněno 24.07.12 19:45:

Nerozletí se, i když bude kolo v plném rejdu a bude přenášet veškerou sílu od motoru?

doplněno 24.07.12 19:47:

Tím rozletěním jsem myslel, že se tím cvakáním zevnitř omele ten vnitřek, až úplně přestane přenášet sílu (kolo stojí, poloosa se točí)

erikch*

kineták aby se "rozletěl" je trošku přitažený za vlasy-myslím normálním ježděním,na poli v brázdě apod.můžu urvat nejen kineták...Ale počínající cvakání je neklamným znamením o počátku konce kloubu-opotřebením vznikají právě vůle a jak se hřídel (poloosa)otáčí a odporem části kloubu k těhlici,dochází k tomuhle "cvakání"-je na čase se poohlédnout po jiné(s použitou není problém),nová je dražší(záleží na zn.auta a motorizaci)-tím spíš o kterou jde stranu-delší je většinou "monolit" a nejde kloub měnit,takže se musí celá...

martinhajek*
Není to přitažené za vlasy.
Tedy takto, pokud jen cvaká a neškube volantem, je to ještě v pohodě. Ovšem není pravda že se stejnoběžný kloub nemůže roztrhnout. Už jsem to zažil u jednoho dětka. Kloub mu škubal volantem, protože měl díru v manžetě, vylítala z toho vazelína, zadíralo se to a on na to kašlal. Až se mu homokineťák v jedné ostřejší zatáčce rozpadl (jde to rychle, stačí když se zadře jedna z těch kuliček a bum, klec kloubu to má za sebou, manžeta definitivně taky a konec hřídele se válí po silnici a kuličky v pangejtu). Felda byla samozřejmě okamžitě nepojízdná a odtahovka měla kšeft.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma poloosa

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]