Vůle v poloose?

Od: Datum: 24.07.12 18:15 odpovědí: 6 změna: 24.07.12 22:29

dobrý den, chci se zeptat, když kola stočém do rejdu, a vemu za tu tyč v blízkosti kloubu poloosy- u kola . zahýbu s ní nahoru a dolu, nebo do stran tak má vůi, druhá strana o něco menší je to v pořádku? při jizdě nebo prudké akceleraci se ozvývá cvakání, někdy při zatočení kola do prného rejdu také, poradte prosím. děkuju


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.07.12 18:26
 

Jemná vůle je možná pouze v posunu v ose (od kloubu ke klobu). Tedy vysunutí a zasunutí v tisícihranu. Jiné vůle jsou nežádoucí a cvakáním to začíná, pak vznikají mnohem větší třecí síly, že trhají řízením ke straně a až se kloub unavý a přetlačí udržením volantu v ruce, tak se může i rozletět.

doplněno 24.07.12 19:45:

Nerozletí se, i když bude kolo v plném rejdu a bude přenášet veškerou sílu od motoru?

doplněno 24.07.12 19:47:

Tím rozletěním jsem myslel, že se tím cvakáním zevnitř omele ten vnitřek, až úplně přestane přenášet sílu (kolo stojí, poloosa se točí)

 
Datum: 24.07.12 19:31
 
avatar

kineták aby se "rozletěl" je trošku přitažený za vlasy-myslím normálním ježděním,na poli v brázdě apod.můžu urvat nejen kineták...Ale počínající cvakání je neklamným znamením o počátku konce kloubu-opotřebením vznikají právě vůle a jak se hřídel (poloosa)otáčí a odporem části kloubu k těhlici,dochází k tomuhle "cvakání"-je na čase se poohlédnout po jiné(s použitou není problém),nová je dražší(záleží na zn.auta a motorizaci)-tím spíš o kterou jde stranu-delší je většinou "monolit" a nejde kloub měnit,takže se musí celá...

 
Datum: 24.07.12 22:29
 
avatar
Není to přitažené za vlasy.
Tedy takto, pokud jen cvaká a neškube volantem, je to ještě v pohodě. Ovšem není pravda že se stejnoběžný kloub nemůže roztrhnout. Už jsem to zažil u jednoho dětka. Kloub mu škubal volantem, protože měl díru v manžetě, vylítala z toho vazelína, zadíralo se to a on na to kašlal. Až se mu homokineťák v jedné ostřejší zatáčce rozpadl (jde to rychle, stačí když se zadře jedna z těch kuliček a bum, klec kloubu to má za sebou, manžeta definitivně taky a konec hřídele se válí po silnici a kuličky v pangejtu). Felda byla samozřejmě okamžitě nepojízdná a odtahovka měla kšeft.
 
Od: ar*
Datum: 24.07.12 20:25
 

Tady je rada celkem jednoduchá. Musíte vyměnit klouby i poloosy, jiná cesta nevede, pokud to takto necháte dříve nebo později vás přitáhnou na laně. Buď poloosa z kloubu vyběhne a nebo se v něm protočí. Já to tipnu na tu první možnost, je to častější.

doplněno 24.07.12 22:29:

Diesel, pokud má polosa vůli v kloubu, výměna kloubu stačit nespíš nebude, tisícihran bude vyběhaný i na poloose. Když už zmiňijete PSA tak právě Peugeot byl vyhlášený tím, že používal dlouho monolity.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.07.12 21:47
 
avatar

Pokud cvaká v rejdu,tak to není poloosa ale homokinetický kloub.Nwn jak které auta,ale nebál bych se říci že na velké většině jsou poloosy a klouby dva různé díly a není nutno kupovat poloosu i s kloubem!např PSA má na poloose dva klouby a ten vnitřní se málo kdy,téměř nikdy nepodělá vždy jen vnější!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.07.12 22:09
 
avatar
Přesně tak. A u něj to opravdu bude ten vnější, pokud mu už cvaká, je to na výměnu.
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.