Nejste přihlášen/a.
dobrý den, chci se zeptat, když kola stočém do rejdu, a vemu za tu tyč v blízkosti kloubu poloosy- u kola . zahýbu s ní nahoru a dolu, nebo do stran tak má vůi, druhá strana o něco menší je to v pořádku? při jizdě nebo prudké akceleraci se ozvývá cvakání, někdy při zatočení kola do prného rejdu také, poradte prosím. děkuju
Tady je rada celkem jednoduchá. Musíte vyměnit klouby i poloosy, jiná cesta nevede, pokud to takto necháte dříve nebo později vás přitáhnou na laně. Buď poloosa z kloubu vyběhne a nebo se v něm protočí. Já to tipnu na tu první možnost, je to častější.
doplněno 24.07.12 22:29:Diesel, pokud má polosa vůli v kloubu, výměna kloubu stačit nespíš nebude, tisícihran bude vyběhaný i na poloose. Když už zmiňijete PSA tak právě Peugeot byl vyhlášený tím, že používal dlouho monolity.
Pokud cvaká v rejdu,tak to není poloosa ale homokinetický kloub.Nwn jak které auta,ale nebál bych se říci že na velké většině jsou poloosy a klouby dva různé díly a není nutno kupovat poloosu i s kloubem!např PSA má na poloose dva klouby a ten vnitřní se málo kdy,téměř nikdy nepodělá vždy jen vnější!
Jemná vůle je možná pouze v posunu v ose (od kloubu ke klobu). Tedy vysunutí a zasunutí v tisícihranu. Jiné vůle jsou nežádoucí a cvakáním to začíná, pak vznikají mnohem větší třecí síly, že trhají řízením ke straně a až se kloub unavý a přetlačí udržením volantu v ruce, tak se může i rozletět.
doplněno 24.07.12 19:45:Nerozletí se, i když bude kolo v plném rejdu a bude přenášet veškerou sílu od motoru?
doplněno 24.07.12 19:47:Tím rozletěním jsem myslel, že se tím cvakáním zevnitř omele ten vnitřek, až úplně přestane přenášet sílu (kolo stojí, poloosa se točí)
kineták aby se "rozletěl" je trošku přitažený za vlasy-myslím normálním ježděním,na poli v brázdě apod.můžu urvat nejen kineták...Ale počínající cvakání je neklamným znamením o počátku konce kloubu-opotřebením vznikají právě vůle a jak se hřídel (poloosa)otáčí a odporem části kloubu k těhlici,dochází k tomuhle "cvakání"-je na čase se poohlédnout po jiné(s použitou není problém),nová je dražší(záleží na zn.auta a motorizaci)-tím spíš o kterou jde stranu-delší je většinou "monolit" a nejde kloub měnit,takže se musí celá...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.