Nákup vozu v cenovém rozmezí 60-90tis. Kč

Od: Datum: 22.07.12 10:42 odpovědí: 26 změna: 27.07.12 17:09

Zdravím, potřeboval bych poradit, jaké auto by jste mi doporučili v cenovém rozmezí 60 000- 90 000 Kč? Auto využívám každý den, nepotřebuju žádný velký kufr, chtěl bych živé auto, pružné, ideálně benzíňák. Prosím, nepište mi Fabii, Octavii a Golfa, děkuji za radu


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.07.12 10:58
 
avatar

Nissan Micra K12, z vlastních zkušeností vím (mám jej), že je živý a hlavně japonská spoleglivost a kvalita. Jinak pak bych se ohlížel po Citroenu C1, C2, C3.

 
Datum: 22.07.12 11:34
 
avatar
Pružný benzinak existuje?
 
Datum: 22.07.12 14:23
 
avatar

stirecku-nedá mi nereagovat-"pružný benzínák" existuje,ale reálně opravdu asi jen v japonské provenienci-jiná automobilka na světě těžko dokáže postavit (nejen)maloobjemový motor na benzín,který "jede" a hlavně něco vydrží...Stačí se podívat kousíček vedle-na produkci vysokootáčkových motorů do motocyklů-a to jsou desetileté zkušenosti,z nichž se vychází i do aut...Pokusy Evropanů o totěž ,i s přeplnováním,zatím co do spolehlivosti značně pokulhávají(tím myslím TSI,Tce a další downsizingovky s plněním),no a co se Ecoboostu od Fordu týče-už prosakují první info o problémech-a to je to rok starý motor...Prostě japonci jsou "motoráři"a nemají ve světě konkurenci(krom Italů,ale ve vyšších objemech)

 
Datum: 22.07.12 14:55
 
avatar
ja jen, že benzín nikdy nebude dost pružný, i když uznam, ze v téhle cenové relaci nemá cenu brát diesel, i když dalo by se vybrat. ...
 
Datum: 22.07.12 19:57
 

Já bych teda tvrdil ,že benzin je pružný velice..

 
Od: dusivk
Datum: 24.07.12 12:47
 

Docela dobře pružný je motor ZETEC 1,6 16V ve Ford Focus. Pravda, že ten motor pro forda dělala Jamaha ) Docela mě překvapilo, že se s ním dá jezdit podbně jako s naftovým mondeem. Určite nelze srovnávat krouťák a výkony, ale styl jízdy je podobný a bez toho, že by to motoru škodilo.

 
Datum: 25.07.12 00:30
 
 
Datum: 25.07.12 23:29
 

Mám 400HP benzín a pružný je. I když by mohl být více.

 
Od: nu*
Datum: 22.07.12 20:55
 

yaris je pružný

 
Od: samuel*
Datum: 22.07.12 23:02
 

Volkswagen Vento (odskoušené)

Volkswagen Passat

 
Od: jimmyfloyd*
Datum: 24.07.12 17:52
 

trojkové báwo

 
Datum: 24.07.12 19:35
 

jimmyfloyd Naprosto přesně.. 328i...

 
Od: 12336544
Datum: 24.07.12 22:54
 

Nissan Primera P11/144, Nissan Almera N16, Mazda6, popřípadě nezrezlý Ford Mondeo. Já osobně mám Primeru P11/144 v dvoulitru a je to neskutečně živý a dynamický vůz.. Jenom má trochu tvrdší podvozek.. :) Spotřeba kolem 7,5 litrů. Za 60-70 tisíc to seženete v perfektním stavu.

 
Datum: 25.07.12 00:28
 

Mohu doporučit vzhledem k pružnosti a tichosti naftových motoru od forda jedině forda focuse 1.8 tdci 74 je to nafta žere to 4,8 litru pruměrně když jedeš na spotřebu tak to natáhneš na 3,9 a když se to snažíž honit tak si to vezme ax 6,5 litru ale to až při 180 a jede se snim pěkně, udržba totožná s českou octávii ;) nafty se neboj ;)
jinak samozřejmě kdyby si nenapsla tak sem ti radil Fabii krátkou jedničkou 1.9 77 kw nebo octávku jedničkovou 1.9 81 kw ale asi nechceš škodovku tak todel by byl idealni možnost pro tebe ;)
o benzinu ve focusu říct mohu jen to že ta 1.6 žere o 1 litr víc jak 1.6 v octávii ;) benzin pro me nezajimavej ;)

 
Od: k2
Datum: 25.07.12 01:35
 

Ja teda nevim, focusem 1.8TDCI jsem v zivote nejel, ale spotreba 6,5 litru pri 180 km/h (at je to okamzita spotreba, nebo spotreba pri prumeru 180km/h) je doslova a dopismene z rise snu. Skoro bych se nebal napsat nesmyslna...

 
Datum: 25.07.12 06:39
 

Je to nafta a a aktualni spotřeba při 180 jak píši 6,5 - 6,8 mam s tim své soukromé zkušenosti cca 2

měsíce, poté sem přesedlal na fábii 1.4 LPG kterou sem užival měsíc a pul ( spotřeba se stejným výkonovým potencialem 9,5 - 11 litru LPG, a tedkon mam fábii 1.9 SDI a at to honim jak to honim přes 6 se nedostanu tu budu zase vracet tedka po dvou měsicích ;)
ale zatvrzelým benzinákum tudle spotřebu člověk nevysvetlí a i já sem v 17 tvdril jedině benzin než sem poznal kozlo nafty)
momentálně mam felicii 1,3 benzin svoje stalý auto a spotřeba při 145 je 14 litru! měřeno od liberce na r10 od benziny k benzině před prahu na dotankování

Na vysvětlenou: focuse,LGP FÁBKU, a SDI fábku sem měl a mam takovej koniček na porovnáváná spotřeb Pohonných hmot ruzných motorizací v ruzných režimech

Tedkon sem připravený měnit Felici za Octávii a jak jinak než v Naftě a to 1.6 TDI 77 kw tam počítám se spotřebou do 7 - 7,5 litru při vysoký rychlosti kvuli FILTRU DPF který jen překáží..

doplněno 25.07.12 12:15:

fyzika nefizika, bavím se o aktualni a nikoli o pruměrné rychlosti 180 a to samé o spotřebě, pruměrna rychlost bežné jizdy se mi dlouhodovbě pohybuje na 85 - 92 km a žere to do těch 5 litru a a kdo by asi taky dal pruměr 180 nemyslíte? jestlis e nepletuu by se tam často musela objevovat na tachomtreru číslice nad 250 km v hodni a to už jak sm ste řekl není možné..
pote mi taky řeknete kolik lidi si kupuje auto ś aktualni spotřebou při tak vysoké rychlosti když vetšina tolik nejezdí!
ale hádat se tu nehodlám, ale když máte economy run jak se jel tak to tsm dva borci dali z 1,8 benzin octavia scout za 3,1 litru na 100 si to najděte měly prumernou rychlost myslim kolem 52 km už si to nepamatuju...
ale nebudu se tu hádat vím sví nikoho názor nepotřebuji, a nikomu h sem cpát nebudu když o to nestojí!

doplněno 25.07.12 12:35:

Tak já s octávii skušenosti nemam, jen si to mylsim, protože tydle auta co sem měl na zkoušku od známího z bazaru tak to dpf neměly, takže jen proto si to myslím. a jedině že by to teda blbě ukazoval palubni počitač, protože rychlost je o km ve skutečnosti nižžší proti tachometru měřeno gps, nevim nechci se tu fakt hádat ;)

 
Od: k2
Datum: 25.07.12 11:53
 

Nechci to tu vzhledem k charakteru otazky plevelit zbytecnym OT, ale Vase spotreba je proste fyzikalne nemozna a nezachranite to ani recmi o zatvrzelych benzinacich (mimochodem jezdim dieselovym autem).

Pri USTALENE rychlosti 180km/h (predpokladam tachometrovych) na rovine po delsi dobu nemuze zrat auto 6,8l/100km, kdyz pri normalni jizde jede za 4,8l/100km. Vypoctem se mi to fakt dokazovat nechce, ale odpor vzduchu pri rychlostech 160+ je proste obrovsky.

P.S: Navic okamzita spotreba je udaj dost nicnerikajici. Spotreba pri prumerne rychlosti by byl udaj ponekud zajimavejsi. Jenze prumer 180km/h je u tohoto auta zhola nemozny.

 
Od: k2
Datum: 25.07.12 12:54
 

Tady nejde o to, kolik lidi si kupuje auto aby s nim jezdili 180km/h na spotrebu. Pouze reaguji na nesmyslnou hodnotu 6,8l/100km pri 180, se kterou jste v teto diskuzi zacal Vy. Vy tu operujete s cislem, ktere se muze obcas objevit na palubnim PC pri rychlosti 180, ale rozhodne to neni spotreba pri USTALENE rychlosti.

Obecne pri USTALENE rychlosti 180km/h bude spotreba temer vsech dieselovych aut kolem tech 10l, jak pise stirecek

 
Datum: 25.07.12 12:25
 
avatar
Taky musím konstatovat ze 6.8litru při 180 je nemožné, to možná při cca 14o-150km. Mám 1,6tdci 80kw a při 180 bere takových 17litrů, ale postupně klesá na nějakých 12-13l při ustálené rychlosti. Je to sice na čtvrtý rychlostni stupeň, na petku může klesnout dejme tomu k desítce, ale rozhodně ne pod sedmičku. V průměru jezdim za 5.5litru, v oktavce to bude stejné. Jezdit ale s 1,6tdi pres sedmičku je taky nemožné, to nezvladne sedevetsi prase, jak na okreskach za 6,1litru, systém brzda plyn, 500kg nakladu,na rovinách a obchvatech 190 a víc jsem se ze spotrebou nedostal. Pro trvalé jízdě po dálnici pod plynem je to ale možné, jinak ne!
doplněno 25.07.12 19:24: VESI a to se chlubíš? Já jezdim okresky běžně za 4,0 už jsem jel i za 3,6litru celých sto km na valašsko, kde jsou kopce a s plně nalozenym vozem-500kg briket.Manželka to jezdí za 3,7 stejným rychlostnim prumerem, a to ještě musím predjizdet, při ustálené 110 mám nejnižší spotřebu. No a včera jsem závodil, snažil se mě jeden tedeickar oktávkař vyprovokovat a v zatáčkách jeho prdel tancovala cardáš a jen mě zdržoval. Myslím, ze dotet nechápe, jak ho vyšší c max mohl dostat a ještě mu ujet. No a to jsem vezl ještě babicku a dceru, takže na plno jsem rozhodne nejel.Takže alespoň za mě, oktavku nikdy! Člověk si s ni moc zábavy neuzije.spíš aby se bál, kde vyletí jak katapult
 
Od: dusivk
Datum: 25.07.12 21:10
 

Nafťák má nepochybně nízkou spotřebu paliva a solídní krouťák, dobře se s ním jezdí i předjíždí.

Sranda ovšem končí, když se to potentočkuje a dojde na výměnu vstřikú a čerpadla, turba, DPF (já ho nemám ;) )

U bnezínu jsem vyměnil rozvodový rěmen, vodní pumpu, svíčky. Náklady daleko nižší. Mondeo udělalo 80 tis km za rok, tam se ta výměna i rentuje. Pro nájezd do 15 tis km, možná 20 tis km/rok a nákup v uvedením rozmezí bych rozhodně opět bral benzín.

Protože jako soukromou osobu mě zajímají celkové náklady na km, to je palivo a údržba spolu.

 
Datum: 25.07.12 23:41
 

Vaše spotřeba při 180km/h je na zápis do guinessovy knihy rekordů. A to myslím vážně .

Odpor roste s druhou mocninou rychlosti...

 
Od: vesi*
Datum: 25.07.12 14:56
 

Jak tu čtu vaše spotřeby. nedá mi nenapsat tu svojí :D mam OI 81kW TDI, na dálky ekonomicky můj rekord 4,2 l/100km, normální cestování do práce svižně 4,9, opravdu dlouhodobá spotřeba, průměrně za posledních 3000km je 5,1 l. S nějakým Fordem TDCI, Peugeotem HDI a podobnejma sračkama se běžte vycpat :D:D:D

 

 

Od: nu*
Datum: 25.07.12 19:01
 

Tak já dojel z práce předevčírem s oktávkou TDi 66kW zas 2.9 litru, podle počítače, ale je pravdou že jsem jel za autobusem, pomalu, převážně na volnoběh bez plynu je to cca 12 km a převážně z kopce, jinak to jezdím lehkou nohou za 3.3 - 3.4 litru, a ráno do práce za 4.2 - 4.5 litru:-P

Jinak na adresu tazatele, včera byla na nově reportáž, paní koupila ve 3xAAA pěkné auto za 40 tisíc, bylo pěkné, levné a ona potřebovala jezdit, protože mělo brzdové potrubí jednoho okruhu nastaveno bužírkou a u druhého byly přerušené trubky zaslepeny zamáčknutím kleštěmi, dostala slevu 4 tisíce na nové brzdové destičky...nakonec tu plečku vrátila, takže ještěš bude k mání, a možná s další slevou na loketní operku...

CENA, CENA je důležitá, ne stav vozidla...CENA, CENA...proto si kupujeme levné párky z mletých hovězích hlav, nastavené strouhankou, a proto si kupujeme auta za pár šupů...co na tom že v párku není maso a v autě brzdy, když je za dobrý peníz:-P

 
Datum: 25.07.12 20:35
 

Líbý se mi spotřeby cca 3 litry. Já jezdím za 9 s benzínem a jsem v pohodě..

 
Od: autorotazky
Datum: 27.07.12 17:09
 

Víte, každý nemá na to, aby si koupil nové auto a podle mého jsou to i vyhozené peníze. Řekl bych, že když už, tak lepší investice je do řekněme dvouletého auta, které seženu až o několik desítek, ne-li skoro stovek tísíc levněji a je prakticky ve výborném stavu. Nákup ojetiny je vždy rizikový, ale neznamená to, že pokud si koupím osmi- nebo desetiletou ojetinu, tak že to bude vrak, které nedokáže brzdit. Navíc je paní slušně řečeno neinformovaná, pokud si koupí auto v "Áčkách", jelikož jejich praktiky jsou více, než známé. Vaše teorie, že ojetina=podle bazarnického slangu "vražda" je dle mého chybná. Mé současné auto, Opel Astra, také koupené již jako desetiletá ojetina, tak svojí službu udělala a myslím, že více, než dobře. A nemyslím si, že jsem ohrožoval ostatní účastníky silničního provozu, jelikož jsem ji vždy udržoval a stále udržuji v dobrém stavu a myslím si, že jí mám dokonce v lepším stavu, než spousta tuzerů ve vytuněných octávkách, golfech a podobně. Takže si myslím, že pokud má řidič všech pět pohromadě a o své auto se stará (což by už jen díky pudu sebezáchovy měl :) ), tak se není potřeba obávat o moc více, než s autem novým, nebo například dvoletým. Teď samozřejmě nemluvím o poruchách, ale o ohrožování ostatních účastníků silničního provozu a sebe provozováním takovéhoto vozidla.

Jinak na závěr...ano, jsem zaujatý proti Octaviím a Golfům, ty auta nemám rád hlavně proto, že se toto auto stalo symbolem tuzerů a podobně a také proto, že je nehorázně předražené a za cenu, za kterou se v dnešní době prodává, tak nabízí velice málo (resp. za stejnou cenu koupím daleko lepší automobil).

Berte toto prosím pouze jako můj názor

Od: dusivk
Datum: 25.07.12 21:02
 

Já jezdím po městě Focus 1,6 16V, spotřebu benzínu neznám, delší trasy za 6,5 l/100 km. Dálky (100 km až 700 km) jezdím Mondeo 2.0 TDCi a podle předpisů to je za 5,9 nafty a pokut trochu rychleji tak 6,7 l/100 km se zapnutou klímou. Už sem měl spotřebu i 7,1 l/100 km, to jsem, ale z VK do Prahy přijel za 5 hodin, v noci (550 km, z toho dálnice 420 včetně Bratislavy).

A nechtějte prosím jízními vlastnostmi srovnávať oktávku, nota bene jednotku, s focusem a nedej bože Mondeem. O komfortu toho Mondea nemluvě. Jistě, mohl bych jezdit trvale za těch 5,5, ale přijel bych do Roudnice o dobrou puldruhou hodinu později. Možná o dvě. A to by byli ale sakra drahé dvě hodiny, kdybych ušetřil 11 eur...

Jo, já mluvím o skutečné spotřebě, měřene tankováním (na této trase dvakrát do měsice minimálně) za puldruhého roku, ne o palubním PC, který ukazuje dobře o půl litru mín. A rozhodné se s touhle spotřebou nevleču nejen a autobusem.

Kdo chce mít opici, musí mít i na banány.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.