Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nezavisle topení - je to dobrý nápad?

Od: rapid® odpovědí: 8 změna:

Dobrý den přemýšlím o koupi Naftové Fábie jedničkový nejlepe 1.9 tdi 74 kw, ale par lidi mě odazuje od koupim naftáku kvuli zimním startum, a tak přemyšlim že bych si k autu koupil ještě nezavisle topení který by i ohřalo jak motor tak vnitřek vozu..
A vás ptám jestli ej to dobrý nápad a zdali to ten motor ohřeje na provozní teplotu nebo jen ohřeje na třeba 20 stupnu ;) a kolik stupnu je možné nastavit uvnitř vozu mám rád kolem 22 stupnu v zimně jestli mi to ohřeje nebo neohřeje :)
Kolik to tak bere elktriky, a jak funguje ohřívání interieru a cirkulace vody v chadicicm systemu bez zapnutého klíčku?
Mužu s tim do garáží když bude topení vypnuto, myslim jak do veřejných garáží tak u baráku garáž, je mi jasné že když bude auto v garáži že nastartuje, takže nebudu zapínat topení, ale vícemene stoji auto před barákem takže by s emi to dosti hodilo.

jo a cena +/- na tu fábii jedničkovou kolik by tak byla stačí mi nastavování v aute (časovač) nebo na dálku do 1km, PŘES TELEFON NEVYŽADUJI :) děkuji moc

doplněno 22.07.12 12:38:

nemrzni.cz/...

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Dobrý nápad, ale asi tě nepotěším.

Ohřívání motoru se dělalo například u traktorů. Ty vzhledem k velikosti motoru a spotřebě při startování se topným tělesem zabudovaným do bloku motoru (nevím jestli se ohříval olej a nebo jestli se ohřívala chladící kapalina) ohřály na možná +10°C až +20°C, aby olej nebyl tak hustý a motor aby se snáze roztočil. Toto platilo při extrémních mrazech (teploty -15°C a více).

Samozřejmě topné těleso muselo být napájené z elektrické sítě, takže nějaký prodlužovací kabel vedl ze zásuvky doma až do prostoru motoru. Rozhodně to nebylo připojený na baterii traktoru, protože by to baterku úplně vybilo a nezbilo by nic na startování.

Vyhřívání interiéru vozu je možné, pokud vím tak u kabiny náhladního vozu (kamionu). Tam totiž řidič v zimně přespává a aby nezmrzl, má tam nezávislé topení. O tom že by nezávislé topení bylo vestavěné do osobního auta jsem neslyšel.

Pro tebe bude asi nejlepší postavit pro to auto garáž vytápěnou na 22°C a když přijedeš s autem v zimě tak stáhnout okénka.

Kolik bude stát vyhřívaná garáž? Asi dost kvůli izolaci a potom ještě víc bude stát energie na koždodenní vyhřátí garáže.

Jestli ten dotaz byl na pobavení, tak prosím. Pokud to aly myslíš vážně, tak zkus ten tvůj dotaz napsat výrobci auta. Tam se dozvíš zaručené informace (protože to co píšu já, jsou pouze moje dojmy).

 

zabu
hodnocení

0x

Nezávislé naftové tiopení, ale pouze horkovzdušné(tedy neohřívá motor) vyrábí firma BRANO, která koupila část fy ATESO, věnující se vývoji a výrobě vlastního nezávislého topení. Ta topení jsou ve dvou řadách, 2 a 4 kW výkonu. Spotřebu to má na začátku, tak asi minutu to žhaví svíčku, tak kolem 10A, potom na vlastní běh ventilátoru a čerpadla tak kolem 0,5A. Vyrábějí, pokud vím na 12 i 24V. Spotřeba nafty cca 0,8l/hod. na plný výkon. Dnešní cenu neznám, počítám tak kolem 20-25tis. i se zástavbou.

No a pak zahraničí: Eberspacher, Webasto a další. Ale tam se cena pohybuje kolem 40tisíc kč.

 

hodnocení

No chlapy nevim já vím že to tam jde, mělo by jit normoš teplovodni jit, takže ohřat motor i interier, ale chtel jsem se práve zeptat jak velkou učinost to má, aby mi to ten interier neohřalo v -20 jen na 2 - 3 stupně nad nulou ;)

1jara*

Ahoj, pokd je Fábie 1,9 TDI , tak PTC - Positive temperature coefficient (neboli přídavný topný element ) máte určitě, protože ho měly všechny FRS od počátku výroby. Ve výbavě byly i vyhřívané sedačky. Přídavná spirála do topení není žádný zázrak, ale po dvou ujetých km začíná topení hřát. Zimních startů se nebojte, motor chytá dobře i bez použití žhavení.

doplněno 22.07.12 13:05:

Pokud chcete opravdu nezávislé topení, tak si vyberte, spočítejte si kolik bere ampér za hodinu, aby vám nevyšťěvil baterii.

autosip.cz/...

autosip.cz/...

doplněno 22.07.12 14:05:

Tohle vám to vytopí skvěle!

katalog.brano.cz/...

hodnocení

děkuji za odpoved, ale rád by jsem aby mi odpadlo škrábání a ometani snehu ;) tím víc když jsem každej druhý víken na horský kvildě na šumavě znáte to - 35 tam je každej rok, a necchi moto rtrápit je fakt že to je tak 15x start auta v tedle podmínkách za zimu ale stejně ;)

nu*

s baterkou 72Ah a silnější a dobrou naftou s VIF super diesel aditivem se trápit nebude

ometání sněhu lze vyřešit něhakým přehozem, ne nezávislým topením, čelní sklo se dá také zakrýt

 

erikch*
hodnocení

0x

Žiju v Krkonoších,kde když je zima,tak je fakt zima(stejně jako Kvilda) a ideální bylo kdysi startování na DO(Renault Safrane)-to byla paráda pěkně cvak z okna a jejda za 15 minut v mikince náběh do vyhřátého auta,ale normálně(start na dálku už nemám ani u jedný kárky) to dělám každý rok(zima),resp.před pak už je pozdě,očistou startéru a altíku(rozebrat,očista a kontrola+uhlíky,kontakty apod.)stejně tak veškerou kabeláž v motoru(kontakty),samozřejmostí je ošetření veškerých pryž.těsnění dveří apod.,někdy v říjnu "doštouchnu" baterii a mám celou zimu klídek(nemrznoucí kapalinu-neředěnou na -40 mám nonstop,po letošních mrazech nás bude o hodně víc,kdo to nebude "naivně" ředit,akorát jednou ročně vyměnit a 1x za 2 roky u výměny čistím radiátor a chladič od usazenin)-jediný co even.škrábu je malé okénko na skle řidiče(podle síly námrazy a sněhu na skle)pro DO,natočím to a nechám cvrčet(nepodléhám antitechnickým "poučkám" výrobců kvůli ekotlakům o okamžité jízdě,ale jelikož jsem strojař,tak vím,že každý stroj se před výkonem-zátěží,musí "ohřát" na provoz.teplotu,stejně jako svaly sportovců apod.)-no a jak Rendlíkovi,tak Bafíkovi to nedělá problém-právě naopak a nepotřebuju žádná topení,zahřívání apod.a neměl jsem problém ani v těch pomalu -30 st.co byly letos přelom leden-únor...

hodnocení

tak to nevím ale já jsem v nižině jsem z Mělníka, a bylo tu po 3 dny zasebou v lednu - 30,8 - 32,5 a na ty kvilde mi to zrovna vyšlo na ten jedne víkend bylo .- 39 v 5 hodin ráno ;) od sousedu nebyl problem přes kabely momentálni feldu co mam natočit přes kabely, jaksi baterka neunesla mráz, a mužu vam řict než se ohřeje felicice benzin na provozni teplotu aby vytápela vnitřeka trvá mi to aspon 30 minut minimálně ;) proto budu menit auto zaprve ekonomičtější a a kdyyž už v tom budu rád by jsem to přidavne topeni, musi to bejt pro auto i pro človeka veliká uleva ;)
dekuju za rady

doplněno 23.07.12 16:18:

jinak felda v tedle mrazek kolem 30 bez problemy na první start chytne ;) ale musi mit štavu but přes kabely nebo novu baterku ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]