Nejste přihlášen/a.
Mám ve felicii combi rádio Blaupunkt Buenos Aires 200, který mi neustále i po restartování tlačítkem píše PROTECT. Zkoušel jsem ho v jiném autě a tam fungovalo. Ale zároveň jsem si vyzkoušel ve felicii původní rádio, který taky bezproblému funguje, takže jsem z toho jelen
Ale co mě překvapilo nejvíc je, že ve schématu pojistkové skříně je pozice 18 bez obsazení pojistky, ale u mě ta pojistka je. Ale horší je, že jsem odzačátku jel postupně podle schématu a například na tlumená světla byla místo 7,5A pojistka 15A, takže sem ji vyměnil za 7,5A, ale po zjitění, že má pojistková skříň se vzhledem k přítomnosti pojistky na pozici 18 neshoduje se schématem který mám. Bývala v některých Feliciích tato pozice obsazená? Felicie je myslím dovoz Německo.
Myslíte, žebych měl vyměněné pojistky za silnější opět za ty silnější vrátit, nebo jsem udělal dobře, když jsem tam dal ty co tam patří podle schémetu? Pokud někdo má schéma, kde je 18 obsazená prosím o zaslání.
Děkuji
doplněno 19.07.12 18:06:
Řekl bych, že je prohozeno v napájecím konektoru ISO pin 7 a 4, což je stálé a spínané +. Prohodil bych je. Staršímu rádiu to vadit nemusí, protože tyhle dva piny má uvnitř propojené a nerozlišuje to.
Takto to nerozlišuje třeba Blaupunkt Boston, co se dával do Fáva.
doplněno 19.07.12 23:28:Kdybych si pořídil rádio nové,jsou rádia který fungují i s tímto zapojením? V původní felicii to je zapojený taky tak a tam fungovalo rádio Panasonic už i po původním majiteli takže 8 let minimálně. V současné felicii bylo originální rádio, dal jsem si tam ten Panasonic kterej po čase nejspíš už stářím odešel, tak jsem dostal od někoho nevyužívaný Blaupunkt. Ale nechápu, když to rádio 3 měsíce fungovalo bezproblému a až v posledním měsíci začlo blbnout až vubec nešlo..
Když na to teď hledím, tak bych měl jedno řešení. Ten propojovací drátek mezi piny bych ustřinul a na ten volný konec bych druhým drátkem přitáhl ze spínačky kontakt 15 (tedy + 12V po zapnutí klíčku).
Ale to ten problém asi neřeší, protože takto zapojený ISO konektor dělá z rádia nezávislý spotřebič (je jedno, ve které poloze je klíček)
doplněno 21.07.12 16:21:to hop: Možné je vše. Já bych si ho asi zapojil na stole a otestoval, jestli tomu tak je a až pak stříhal tu origo elektroinstalaci ve Feldě.
doplněno 21.07.12 16:23:To rádio má RESET tlačítko, není jen trvale zamáčknuté?
doplněno 21.07.12 16:23:Možná to tlačítko nespíná (taky možnost)
doplněno 21.07.12 16:39:Ta 15ka se dá vzít i z pojistkovky (je tam hlavní relé, které spíná spotřebiče, které jedou po zapnutí klíčku)
doplněno 21.07.12 16:40:konektor BF pin 2 (tam je na drátku napětí po otočení klíčku, tedy kontakt 15)
doplněno 21.07.12 16:42:Ta elektroinstalace rádia je zapojená origo v konektoru C a všechny konektory jsou jištěny posuvnou závorkou proti vytažení
A nemůže radio "kontrolovat", jestli není zapojováno při zapnutém klíčku? Pak by to bylo řešení...
No někde na fóru když jsem hledal co s tím PROTECT bylo napsaný, že to Blaupunkt dělá když jsou dlouho klíčky ve spínačce... Nebo tak nějak. Ale rozebírat spínačka se mi nechce, je někde ten drátek volně přístupný zezadu? Ale kdyby to nepomohlo tak se raději vykašlu na darovaný Blaupunkt a koupím něco jiného popřípadě zůstanu u origa, který hraje fajn. Občas jen se signálem nejsem spokojenej tak jak to bylo u Blaupunkt a Panaconic.
Ještě po dovolené vyzkouším ten Panasonic jeslti nepojede v jiným autě, ale pokud si pamatuju, tak i jinde nefungovalo a už jsem ho zkoušel. Tím pádem by ta porucha nebyla současným autem.
doplněno 21.07.12 16:31:Přesně na tom fóru jsem už byl. Reset tlačítko funguje dobře a 3× už to pomohlo, ale později už ho můžu mačkat kolikrát chcu, rádio se resetuje, ale znovu naskočí PROTECT. Možná to bude vážně tím, že jde na rádio proud nonstop.
doplněno 21.07.12 16:35: A možná to bude i problém v tom autobuse, protože pokud používá tlačítko ke startu má tedy na rádio taky nonstop proud. Ale opravdu se mi do toho rýpat nechce, ikdyž je to banární záležitost, ale mám zkušenosti s rádiem u bratra, kdy jedna změna měla za následek další poruchy Teda u něj bylo to rádio zapojený tak nějak na koleni a amatérsky, nebo spíš až moc složitě. Asi nějaký koumák dělal...
to žes tam dal ty pojistky co tam patří je správné ty silnější by v případě nákýho skratu mohli než se přepálí spůsobit nákou škodu a něco zbytečně odpálit nestává se to často leč je to možné
co se týče autorádia máš k němu určitě schéma zapojení tak ho vyloupni s panelu a dle schématu projdi s měřákem konektor tuším že by ti mohlo chybět napětí po klíčku
Co jsem si tak všiml tak levá a pravá strana repra je prohozená, jeslti je tam ještě něco se zítra mrknu.
doplněno 19.07.12 22:43:No a jinak rádio doposud jelo bezproblému. Tedy před měsícem to taky psalo ale stačilo reset a vše OK... Tak žeby byl nějaký drát nahlodaný a dotýkal se rádia? Původnímu rádiu to nevadí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.