Škoda felicia

Od: Datum: 15.07.12 09:34 odpovědí: 19 změna: 18.07.12 21:21

Dobrý den mám na feldě nefunkční cetrál a chtěl bych se zeptat jak poznám jestli je rídící jednotka branko v pořádku či nikoliv dá se nějak ozkoušet abych došel k tomu jestli je funkční?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: rre
Datum: 15.07.12 09:43
 

Když zatáhneš čudlík ve dveřích, vyskočí všechny najednou?

 
Od: oniell
Datum: 16.07.12 14:49
 

Nevyskočí ani jeden potrebuju to promerit ale nevim jak a nevim co s tim

Datum: 16.07.12 15:01
 
avatar

originál ŘJ se nachází za palubkou černá krabička s nápisem brano já bych nejdřív skontroloval pojistky pak vzal měřák a skouk zda se v konektoru ŘJ nalézá stálé napětí plus 12V a nakonec bych vzal žárovku jednou stranou připojil ke kostře a tou druhou za pomoci ostrého hrotu se postupně dotýkal jednotlivých kontaktů v konektoru na jednom s těch slabších drátů by to po přivedení kostry mělo zamknout a na dalším odemknout pokud to nic neudělá bude jednotka pravděpodobně mrtvá.

 
Od: oniell
Datum: 16.07.12 17:29
 

A tu zarovku mam pripojit na tu RJ? pod napetim nebo bez napeti?

Datum: 16.07.12 17:43
 
avatar

ta žárovka ti slouží jako ochrana před skratem aby sis něco neodpálil tu napojíš jedním fousem na kostru a tu kostru přes tuto žárovku budeš postupně pouštět do jednotlivých kontaktů v konektoru ŘJ stačí tuknout a jak sem psal ta jednotka by na 2 drátech měla reagovat na jednom zamkne a na druhým odemkne barvy ted přesně netuším ale myslím že to bude bílý a žlutý ale to zjistíš pokud ne tak sehnat jinou

doplněno 16.07.12 17:45:

tu ŘJ nech samozřejmě origo zapojenou

 
Od: oniell
Datum: 16.07.12 19:33
 

A to bude cvakat ta krabicka nebo mam nechat pripojene i motorky a na RJ pripojit tu zarovku?

Datum: 16.07.12 19:52
 
avatar

nech to celý komplet zapojení jen to skus s tou žárovkou je to podobný jako bys chtěl dodělat DO a hledal dráty pro zamčení a uzamčení cvaknout by to mělo jak v ŘJ tak by měly reagovat zámky

 
Od: oniel*
Datum: 18.07.12 18:17
 

Všechny moturky fungujou a už fakt nevím co dál a s tou žárovkou to nějak nepobírám :-D je mi čerstvě 18 takže se moc nevyznám :-D

doplněno 18.07.12 18:18:

jak zjistím zda je v RJ stale napětí? spíš takhle jak ten měrák zapojitt a kam přesně?

doplněno 18.07.12 18:22:

a eště něco kde je ta kostra ve feldě?

Datum: 18.07.12 18:29
 

Něco k té kostře:

Akumulátor má mínusový pól (svorku) připojenou na skelet vozu (tedy na kovovou karoserii). Toho využívají všechny spotřebiče ve voze viz světla,stěrače,ventilátor chladiče,topení,...a další.

Kostra je tedy mínus a je všude po autě (všechna kovová místa, co jsou spojená ze skeletem vozu). Felda ke kostře používá hnědé vodiče. Favorit zase používá bílé.

doplněno 18.07.12 18:31:

do konektoru řj půjde tedy hnědý vodič kostry a nějaký barevný ze stálým napětím 12V (asi červený)

Práce s měřákem se obecně dělá tak, že se jeho černý COM vodič napojí hned na skelet (kostru) vozu a tím červeným se hledá napětí, OK?

doplněno 18.07.12 18:34:

V rychlosti se kostra dá nejlépe použít ze šroubků, co drží zespodu palubní desku k přední stěně (je jich tam 5 nebo 6), nebo spínačka (tam co se strká klíček),volantová hřídel,zámek u dveří,...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 18.07.12 18:46
 
avatar

vemeš žárovku 12V 21W naletuješ na ní 2 dráty aspon 50cm dlouhé nebo delší na konce drátů si dáš na jeden krokosvorku a na druhej nabroušený hřebík tímto si vyrobíš tkzv jednoduchou žárovkovou skoušečku

ted vemeš skoušečku konec s krokosvorkou dáš na kostru -kovová karoserie vozu a druhým koncem s nabroušeným hřebíkem se dotýkáš jednotlivých kontaktů u zapojené ŘJ CENTRÁLU pokud se na kontakty nejde dostat lze s opatrností propichovat ostrým hrotem jednotlivé dráty a dál jak sem již psal

to napětí též zjistíš jednoduše jak se budeš dotýkat jednotlivých kontaktů či napichovat dráty měla by se ti ta žárovka na jednom z drátů jasně rozsvítit drát počítám bude silnější a bude mít bud černou nebo červenou barvu až budu doma skusim vyštrachat někde zapojení tý ŘJ centrálu

 
Od: oniel*
Datum: 18.07.12 18:54
 

Takže žárovku na které budou 2 dráty tak jeden připojim kamkoliv na šroub a s druhým budu hledat plus na ŘJ?

doplněno 18.07.12 18:55:

A co je TA KROKOSVORKA?

doplněno 18.07.12 19:00:

mohl bych jeden konec žárovky připojit na hnědý drát z ŘJ a druhým hledat?

Datum: 18.07.12 19:00
 

Kamkoliv na šroub, který je spojen ze skeletem vozu (ne tedy šroub, který je samořezný do plastu a z ničím není elektricky spojen).

Nejprve si to vyskoušíš, že zapojíš jeden drát na tu kostru a druhý drát přímo někam na + (třeba na pojistkovku na tu matičku vpravo nahoře, kde jsou silné + červené kabely od baterky) a žárovka se rozsvítí. Tím je vyskoušená vodivost kostry a teď ten konec přikládej na tu jednotku centrálu.

Krokosvorka je jako huba krokodýla z kovu ... už jsi někdy viděl startovací kabely? (všechny konce mají krokosvorky/krokodýlky)

doplněno 18.07.12 19:03:

krokosvorka

 
Od: oniel*
Datum: 18.07.12 19:03
 

ano to jsem viděl takže já udělám to že si vemu žárovku s kabely a jeden konec dam například na šroub který je spojen s karoserí a druhým budu heladt přívod 12 V? eště otázka musí být k tomu šroubu připojen nějaký drát nebo stačí pouze šroub který je spojen s karoserií?

doplněno 18.07.12 19:05:

Ty krokodýlky mám dostal jsem je kdysi dávno od bratra byl elektrikář

Datum: 18.07.12 19:08
 

Takové šrouby, ke kterým vedou hnědé vodiče, jsou schované většinou za plasty a slouží jako kostřící body ke spotřebičům (viz zadní světla, kde to uvidíš).

Ty jsou ideální, jinak se dají použít všechny, které jsou zašroubované do karoserie. Použij třeba ten zámek (úchyt) na sloupku dveří na autě.

Nebo dej jeden konec na +12V na té pojistkovce na tu matičku, jak jsem řekl a druhým vodičem si hledej vhodnou kostru. Až ji najdeš, žárovka bude svítit.

PPak to tam cvakni nebo přidrž a druhým koncem ošahej tu řj

doplněno 18.07.12 19:12:

Nákres a vhodná je žárovka sufitová, co se dává do stropního světla (vypadá jako skleňená pojistka - váleček)

 
Od: oniel*
Datum: 18.07.12 19:09
 

takže já si to natáhnu dozadu ke světlům na hnědý a druhým budu hledat plus na ŘJ tímto zpusobem zjistím zda je ŘJ funkční či nikoliv?

 

Datum: 18.07.12 19:14
 

Klidně až ke světlům na hnědé, kde končí pod matičkou na skeletu a nebo blíže na ten zámek dveří.

Takto se otestuje, jestli vůbec do té řj jde napětí, která ho ke své funkci potřebuje.

doplněno 18.07.12 19:15:

Aby se vyloučila chyba spojení, tak se musí tá žárovka otestovat, že krokodýlek zůstane na kostře a červený spojím s nějakým +, třeba v pojistkovce s hlavním přípojem)

doplněno 18.07.12 19:18:

Hlavní přívod od akumulátoru +

 
Od: oniel*
Datum: 18.07.12 20:18
 

A když na ŘJ zjistím že tam napětí jde tak je ŘJ v pořádku? pokud bude v pořádku jak mám postupovat dal

Datum: 18.07.12 20:35
 

Pokud do ní napětí půjde, znamená to, že má to, co by měla dostat a pokud i přesto nechodí a motorky ano, tak je z největší pravděbodobností KO.

 
Datum: 18.07.12 21:21
 
avatar

sme ti tu vše řekli pokud to nezvládneš bylo by lepší to někomu svěřit aby sis nenapáchal nákou zbytečnou škodu nebo prostě zajdi na vrakáč sežen jinou ŘJ a prostě jí nablind vyměn na tom nemůžeš nic skazit *cteni*

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.