První auto do 12tis

Od: Datum: 13.07.12 15:28 odpovědí: 17 změna: 13.07.12 22:44

Zdravím všechny.

V pondělí si půjdu pro řidičský průkaz. Jsem řidič začátečník a potřeboval bych poradit, který auto si mám koupit jako první.

Uvažoval jsem o felicii. Je to dobrá volba?

Nejvíc mě zajímají provozní náklady, takže spotřeba maximálně do 6 litrů na 100 a cena auta do 12 000 Kč.

Díky za názory :)


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.07.12 15:33
 
avatar

za 12 litrů koupíš tak slušnýho favorita leč na to aby ses naučil jezdit to stačí ale se spotřebou do 6l bych nepočítal tydle auta spíš 7- 7,5

jinak feldu seženeš taky ale ve slušným stavu nevím nevím leda bys měl štěstí obě auta sou na udržbu jednoduchá dá se říci i spolehlivá a provozní náklady nejsou velký pokud ovšem člověk nekoupí šrot *cteni*

 
Datum: 13.07.12 15:33
 
avatar

Felicia je pro začátečníky ideální auto. Naučí Vás jakousi pokoru k řízení a ještě si hravě procvičíte základní úkony okolo údržby.

Do 12000 se dá koupit i slušný kousek, ale musíte pečlivě vybírat (můžete narazit i nakus, který nemá zaplacenou EKOdaň, takže při převodu zaplatíte další 3000 Kč navíc).

Ovšem pod 6l s žádnou Felicií jezdit nebudete. Počítejte spíš se spotřebou 7-8l.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: niemi
Datum: 13.07.12 15:39
 

Děkuji. A poznám, že to je šrot už jen na pohled (rez, špatná barva, atd.)?

Od: axlik*
Datum: 13.07.12 15:45
 

Ahoj, ne nepoznáš :) může to být špatně poskládaná bouračka atd..A na to je lepší mít odborníka..Jinak já bych za sebe do 12ti mohl doporučit jedničkový clio s 1,4 motorem. Sám ho vlastním a jestli někdo ujede na 10l benzínu skoro 200Km s Felicíí ať se ozve :) spotřeba a spolehlivost auta je parádní :)

Mrkni na sauto, či oto moto, jsou tam hodně levný kousky ;) Navíc se jejich výbava nedá srovnat s felicíí kde máš jen volant a pedály..Clio má el. okýnka, dálkovej centrál, posilovač, některý i ABS a taky má milionkrát lepší převodovku se snadným a naprosto přesným řazením a to mi potvrdili i majitelé felicíí, že co oni by za takovou převodovku dali :)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: niemi
Datum: 13.07.12 15:48
 

axlik: díky, to vypadá hodně dobře!

Datum: 13.07.12 15:48
 
avatar

Koukněte na motor, jestli není špinavý, zamastěný. Z vrchu by měl vypadat čistě, ne od oleje. Může být jen trochu zaprášený. Zespodu se podívejte na podlahu, podběhy kolem kol, jestli někde není koroze, zkontrolujte prahy, lemy kolem zadních kol, přední blatníky. Ze spodu zkontolujte, zda není motor a převodovka od oleje. Zkontrolujte, zda jsou rovnoměrně sjeté pneumatiky, jestli nejsou tlumiče kol od oleje, zkuste mrtvý chod volantu, jestli není moc velká vůle v převodce řízení. U spojky zkontrolujte chod pedálu, dále jestli spojka zabírá plynule, necuká. Dále, jestli motor drží volnoběh bez vynechávání. Zařaďte všechny rychlosti a zkontolujte, jestli jdou lechce. Zkontrolujte, jestli na hladině v expansce chladící kapaliny není mastná hladina.

doplněno 13.07.12 15:52:

Jj, je lepší si auto prohlédnout. Každý lepší prodejce by Vám měl umožnit prohlídku auta i ze spodu. A nepospíchejte, budete utrácet svoje peníze, ne peníze prodejce. Ten vychválí prakticky všechno. Štastnou volbu.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: niemi
Datum: 13.07.12 15:50
 

Také děkuji, napíšu si na papírek a vše pečlivě zkontroluji :)

Datum: 13.07.12 15:56
 
avatar

a nebo obětovat pár korun navíc a odvést auto při skušební jízdě na stk at ho tam prohlídnou

 
Od: frantiseks1
Datum: 13.07.12 16:39
 

Problém je že auta se málo kdy dostanou pod 7,5 litrů (to je spotřeba jako Suzuki SX4 ale to sem odbočil) takže jsou ve špatném stavu a spotřeba je šilená jelikož si začátečník nemáš takový cit a budeš mít asi těžkou nohu. Jinak aut by se za to dalo za 12 000 kč sehnat dost ale musíš udělat kompromis buď sem tam někde oděrka a poškrábaný a asi i rez a slabší motor , Škoda favorit , Škoda felicie , Renaul klio ( a to je hodně mrštná krabička) , Fiat Punto , Ford Escort (to je kombík mohl by se hodit ) , Opel Corsa , Fiat Uno , dokonce i Lancia Dedra 1.8 ale horší výdrž , dokonce i Ford mondeo r.97 m. 1.6 B , Fiat Marea opět kombi a ani nerezne , Ford fiesa , dokonce i obrovský Renaul Espace , W Polo , dokonce i Mazda 323 ta vůbec nerezne je rychlá a spotřeba je taky ještě dobrá , Honda Civic to je luxusní auto ,

Všechny tyhle auta měli dobré motory a dobré karoserie a nechali se pořídit za míň než 12 000 Kč tak proč zůstavat jenom u Felicie když za stejnou cenu můžeš mít třeba clio nebo Escorta nebo dokonce 323 který skoro vůbec nereznou maj užasný motory a jsou kvalitní.

Ale další věc všechny tyhle auta jsou rokem výroby pod rok 2000 takže je tu ekodaň

 
Od: niemi
Datum: 13.07.12 17:15
 

Co se týče ekodaně, tak tu bych samozřejmě platit nechtěl :) ale uvidim no... Díky za tvoje tipy.

Datum: 13.07.12 16:43
 

Felicie je pro začátečníka dobrá volba po všech stránkách (směřuji hlavně k dílům a jejich dostupnosti a ceně, navíc je jich spousta na vrakovištích). Ale spotřebu počítej za 7l a to budeš rád, když to dokážeš, jinak 7,5l/100 u MPi (mimo město).

Favorit je taky dobrá volba, ale ber ty, co mají černý interiér (r.v. 1993 a výše). Ty staré měli karburátory a to je spíš pro techniky a někoho, kdo se autu věnuje. Spotřeba se u nich pohybuje cca 8 - 11l/100km dle opotřebení karburátoru a jeho čistotě, takže spíše za 10/100. Pozor na některé 93ky, které ho ještě měli pod kapotou (kulatý filtrbox s křížem v prolisu plastu). Ty novější jsou jednovstřiky BMM a spotřeba je kolem 7-8/100km (kulatý filtrbox s vypouklým dnem z kovu nebo plastový elypsovytí ovál s třemi šrouby uprostřed).

Pokud tyhle dvě auta, tak zkontrolovat korozi, která tam bude. Tedy zadní lemy nad koly, prahy,přední blatníky (horní odtokové lišty u kapoty), koroze zadních podběhů kolem tlumiče (za ním) a když se budeš koukat do kufru, tak u Favoria odhrň boční koberečky,ať vidíš na ty domky tlumičů a na případnou korozi nebo opravu svařováním).

Chytni za každé kolo a zalomcuj sním s rukama na 3 a 9 hodině a pak na 6 a 12 hodině (svislý směr a vodorovný), jestli nemají velké vůle. Pak volant vezmi do ruky u stojícího auta a skus lehce zatočit a zase vrátit zpět a točit na opačnou stranu, ale velmi jemně, aby kolo netočilo (tak 2mm na každou stranu). Tak poznáš vůli na tisícihranu a převodce řízení, popř i čepů.

Tlumiče: Zkus každý roh auta silně stlačit dolů a rychle uvolnit. Zdraví tlumič se narovná hned a několikrát se nezhopne. Nemocný tlumič se ještě několikrát zhopne (dokmitá). Pokud to prohoupěš opakovaně, tak musí klást odpor a nesmí se nechat ještě více rozhoupat, že by už mlátil o dorazy. Porovnej pocitově všechny čtyři, jak ti šli houpat. Přední budou trochu měkčí, protože je tam těžký motor.

Koukni na ošlapanost pedálů,volantu,ručky,řadičky. Prosezení sedadel, čuchnutí k sedadlům, jestli auto nebylo po povodni a nesmrdí sedačky (bylo by pak v autě hodně voňavek wunderbaum,ambi,...)

Koukni na motor, jestli někde neutíká moc oleje (černé,lesklé skvrny). Koukni pod víčko oleje, jestli tam není bílá pěna (emulze). Před prvním nastartováním koukni na stav oleje na měrce. Chladící kapalina nesmí být mastná (jako polévka s mastnými oky), koukni pod víčko expanzky na ni.

Brzdy: Při prudkém zabrždění a nedržení se volantu se volant nesmí stočit ke straně. Koukni na rovnoměrné opotřebení pneu.

Tohle by zhruba ten největší vrak mělo vyloučit (jinak hodně napoví vzhled)

Dále:



Pokud čísla na tachometru nebudou v rovině a budou tak napůl některá natočená, kromě zadního čísla, tak je tachometr asi stočený nebo jinak poškozený.

Koukni na kouř s výfuku, jestli nebude po jízdě bílí (ze začátku je to normální),šedý,černý,modrý (špatné).

Do 12000,-Kč neseženeš aqni Feldu ve slušném stavu ve verzi MPi po faceliftu, která má více zpevněnou karoserii. Spíš počítej Starší Feldu (první typ) nebo Favorita a obě auta s motory BMM 40 nebo 50kW. Ber spíš 50kW a 40kW jen, pokud budeš spíše jezdit sám a vybereš si krátkou verzi a ne Feldu kombi nebo Formana.

Z někým tam doporučuji jít, kdo má zkušenosti nebo je technik, pokud nejsi ty sám. Bazaristi si zákazníka při rozhovoru oťukávají, jak je na tom se znalostmi a pak mu můžou prodat i největší vrak.

Koukni se na VIN číslo na pravém předním podběhu v motorovém prostoru (takový navařený praporek kovu s číslem) a koukni na číslo na motoru, to je u vodní pumpy taky na pravé straně auta, jak je řemen a rozdělovač. Číslo je u té horní zadní řemenice pumpy a skládá se z čísla motoru a typového čísla, což bude 781.135 nebo 136B a to tě až zas tak nemusí zajímat, jinak 135 je 40kW a 136 je 50kW. Skontroluj ta čísla z techničákem, jestli ti sedí, jinak by byl motor měněný.

U auta do 12 000,- určitě něco bude, tak počítej s počáteční investicí. Každopádně je nutné vyměnit olej a filry, aby dlouho sloužil, pokud si ho někdo nekupuje na půl roku a hodně štěstí s výběrem *frajer*

Tak tohle byly Škodovky a ještě zvaž to Clio ;)

doplněno 13.07.12 17:12:

Není zač a omlouvám se za chyby v textu (učím se psát rychle) *hi*

doplněno 13.07.12 17:18:

Jo a EKO se u Feldy a Favorita s BMM platí 5000,-Kč. Někdy už bývá zaplacené k vůli dalšímu prodeji.

MPi Felda 3000,-

doplněno 13.07.12 17:28:

Tachometr ukazuje jen přibližný údaj při koupi. Hlavní je celkový stav auta, takže bych se u Bazaru spíš bál předražené ceny, která u inzerta nehrozí (ne tak moc). Bazary prodávají vraky za těžký prachy *frajer* .

Na izerát by jsi sehnal slušnější Feldu za ty prachy.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: niemi
Datum: 13.07.12 17:11
 

Díky gumidku ;)

Od: niemi
Datum: 13.07.12 17:23
 

A ještě jedna maličkost. Je lepší koupit od soukromého inzerenta, nebo přes bazar? U bazaru se bojím, že bude hodně přetočený tachometr atd...

 

Datum: 13.07.12 17:28
 
avatar

Rozhodně od soukromého inzerenta, bazary si dělají co chtějí. Ale i tak je třeba být obezřetný.

 
Od: niemi
Datum: 13.07.12 19:19
 

Jasan, díkes :)

Od: k2
Datum: 13.07.12 22:44
 

Teda nic proti, ale resit u auta za 12tis to jak moc je stocene? Reste radeji jestli neni skrz podlahu videt a jestli to ma alespon nejake prahy...

 
Od: frantiseks1
Datum: 13.07.12 19:39
 

S tím tachometrem je to jednoduché když bude mít najeto 10 000 km a bude obušené ze všech stran a 20 let staré něco s tím není v pořádku. Je potřeba porovnat opotřebení s tachometrem a stará babička asi najede míň než auto 30 letého muže co jezdí 50 km do práce. *placni*

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.