Strojírenský výraz

Od: Datum: 12.07.12 21:56 odpovědí: 10 změna: 13.07.12 19:41

Ahoj, potřebji poradit pod čím mám hledat nebo jak to nazvat :

závitovou redukci (přechod). na jedné straně je závit M12 délka cca 4cm a přechází na závit M8 délka 8cm.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jdukolem
Datum: 12.07.12 22:07
 

Obávám se ,že nic takového nenajdeš,je to induviduelně zhotovený šroub,že by existovalo něco takového normovaného,o tom jsem nikdy neslyšel,nazval bych to závrtný šroub redukovaný.

 
Od: hop®
Datum: 12.07.12 22:12
 
avatar

Nevím o sériové výrobě podobných "šroubů", pokud jsou oba závity vnější (jen předpokládám), hledal bych asi nějaký "redukovaný svorník"...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: colombo*
Datum: 13.07.12 12:19
 

Neumím si přesně představit, jak má popsaná součástka vypadat.

Koupit se skoro určitě nedá.

Pokud se jedná o závitovou tyč (vnější závit), tak kup závitovou tyč M12; tu nech stočit na průměr 8mm a potom vyřezat závit. Ale soustružit závitovou tyč z průměru 12mm na průměr 8mm bude těžký samo o sobě.

Pokud to má být součástka s vnitřními závity, tak bych asi svařil dvě prodlužovací matice. Prodlužovací matice má na vnějšku šestihran a uvnitř příslušný závit, přitom délka matice je 20 až 30mm.

Zkus popsat účel použití součástky nebo přilož nějaký náčrt.

 
Od: ao®
Datum: 13.07.12 13:13
 

Díky za reakce, už mi soustružník řekl že při té délce se to bude kroutit .

původně jsem si myslel, že to bude jednodužší,ale přesvedčil mě že bude lepší vyrobit pouzdro s vnějším závitem M12 a vnitřním závetem M8.Tak asi půjdu spíš do toho.

a k čemu to potřebuji? : na UAZ-e je připevněna AC pumpa na bloku motoru,a kutil předemnou řešil ztržené závity

zvětšovaním až z M8 udělal M12.A dál už se nedá jít.

Od: moto®
Datum: 13.07.12 15:09
 
avatar

Je to jak říkal hop, redukovaný svorník. A na soustruhu to jde, šikovný soustružník si s kroucením snadno poradí.

Řešení s vložkou je ale pohodlnější a dobré.

 
Od: ar*
Datum: 13.07.12 15:15
 

Na tohle, stará dobrá Belzona 1111 . Vyčistit, odmastit, zalepit, vyvrtat a vyříznout nový závit.

 
Od: moto®
Datum: 13.07.12 15:24
 
avatar

Dělal jsem Belzonou ledacos, dnes používám podobné od Loctite, osobně bych ale nedoporučoval. Má to zlomek pevnosti ocelové vložky. I technologie provedení je složitější, natočit vysoustruženou vložku ev. pokapanou Loctitem na jištění závitu je práce na minutu. A vyrobit ji soustružníkem je práce také na chvíli. Ani netuším, kde by kutil Belsonu sháněl. Já ji míval, kde je ji konec. Stará zaschla a novou shánět nebudu, je navíc šíleně drahá a nedá se koupit dávečka na jedno zalepení. Je to utopie.

 
Od: hop®
Datum: 13.07.12 19:41
 
avatar

A nelze sjednotit na M12?

 
Od: lujs®
Datum: 13.07.12 12:28
 
avatar

Já myslím že když se zeptáte nějakýho soustružníka tak vám řekne co a jak a bude to pro něj i hračka vyrobit onen výrobek.

 
Od: colombo*
Datum: 13.07.12 14:42
 

Řešení je určitě mnoho. Ani jedno nebude profesionální, ale funkční to bude.

Takže buď pomůže soustružník.

Nebo pomocí svářečky můžete svařit k sobě dva šrouby (jeden M12 a jeden M8).

Nebo můžete do závitu M12 našroubovat závitovou vložku M12/M8 a do ní pak připojit závitovou tyč M8 (svorník).

Zkuste se poradit s nějakým opravářem nebo s tím soustružníkem (ale musí vidět kam součástka přijde zamontovat!). Je určitě napadnou další možnosti opravy a vy sy jednu z nich vyberete.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.